Klexane

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Hei!
Jeg går på klexane sprøyter, å glemte å ta den i går kveld, pleier å ta den rundt 23/24 på kvelden. Jeg våknet i dag å kom på at jeg hadde glemt det, satt den med en gang etterpå, dette var i 07.30 tiden.
Jeg holder på å dette i gulvet av bekymring, går det fint å vere såpass mange timer for sen?
Skal ringe lege når det åpner for å høre, men det tar jo litt til tid før legekontoret åpner.

En gang går sikkert bra, bare ikke sett dobbel dose. Hvis du injiserer 2/dag ville jeg tro det bare er å utsette neste litt... Ikke at jeg egentlig vet hva jeg snakker om. Men jeg ville ikke bekymret meg særlig før du får tak i legen din.

Hei!
Jeg går på klexane sprøyter, å glemte å ta den i går kveld, pleier å ta den rundt 23/24 på kvelden. Jeg våknet i dag å kom på at jeg hadde glemt det, satt den med en gang etterpå, dette var i 07.30 tiden.
Jeg holder på å dette i gulvet av bekymring, går det fint å vere såpass mange timer for sen?
Skal ringe lege når det åpner for å høre, men det tar jo litt til tid før legekontoret åpner.
Det går nok helt fint :) Jeg glemmer den av og til, og da setter jeg den bare til riktig til neste kveld. Nå er det jo forskjellige grunner til at man bruker det, for min del er det pga OHSS og fare for blodpropp. Jeg er i bedring og håper å bli ferdig med sprøytene snart, er derfor jeg tar den til vanlig tid om jeg glemmer en dose.

I følge pakningsvedlegget skal du ikke ta dobbel dose. Klexane har en halveringstid på 5-7 t, så tar vel over 30 t eller noe før det er ute av kroppen, dermed en ganske ok sikkerhetsmargin. Har glemt den innimellom selv, har da tatt den så fort jeg kan, og f.eks halv dose på kvelden. Flere faktorer som påvirker her, både hvorfor du bruker Klexane, og doseringen din. Sikkert lurt å sjekke med lege :angelic:

Back
Topp