Klexane

Noen andre her som går på klexane gjennom svangerskapet?

Skal til lege på tirsdag å vurdere blodfortynnende. Hadde ett lite hjerneslag i Januar + 2 blodpropper som ikke laget skade noen steder. Sto på Albyl-E og Persantin Retard, Persantin sluttet jeg med den dagen jeg testet positivt.

Er ikke helt begeistrert over tanken å måtte sette sprøyter på meg selv hver dag, gjennom hele svangerskapet..

Skal til lege på tirsdag å vurdere blodfortynnende. Hadde ett lite hjerneslag i Januar + 2 blodpropper som ikke laget skade noen steder. Sto på Albyl-E og Persantin Retard, Persantin sluttet jeg med den dagen jeg testet positivt.

Er ikke helt begeistrert over tanken å måtte sette sprøyter på meg selv hver dag, gjennom hele svangerskapet..

Oi, har du et gen du også? To blodpropper og et lite hjerneslag er jaggu mye. Er legene/du nervøse gjennom svangerskapet? Jeg går på sprøytene, sitter en stund med nåla mot magen før jeg klarer å sette dem inn. Går også med strømper på begge bein, så jeg føler meg så rar atte. Men bedre det enn å få en ny blodpropp. Jeg hadde to blodpropper i beinet på en gang, etter at kneet mitt gikk kraftig ut av ledd. Gjør faktisk vondt der jeg hadde blodproppene enda... Ubehagelig.

Skal til legen for første gang i morgen, men legen var ikke så happy når jeg tok opp problemstillingen før jeg ble gravid. Han mente jeg måtte vente, det var ikke noe hast.... Men av og til planlegger man jo ikke slikt.
Jeg er kjempe redd, både for å abortere og nye blodpropper evt. nytt slag.
Det hjerneslaget jeg har hatt har ikke gjort noen skade på meg (som jeg merker :P ) Heldigvis :D

Jeg har ikke noe gen i kroppen som gjorde dette. Det var nesten 100% sikkert P-pille/røyk combo over 13 år som utløste dette (ettersom jeg har testet blode mitt).

Blir spennende i morgen å høre hva legen finner ut av :)

Jeg måtte ta magnyl-e fra jeg planla å bli gravid, og klexanesprøyter i tillegg fra den dagen jeg fikk positiv test. (I går! ;)) Må dette pga. svangerskapsforgiftning og fødsel i uke 32+6 sist. Sprøytene gjør meg ingenting, utfordringen blir å huske dem hver dag i (forhåpentligvis) ni måneder :)

Back
Topp