Klexane pga tidligere blodpropp

LilleMy01

Flørter med forumet
Junilykke 2020 ♡
Dere som bruker klexane på grunn av tidligere blodpropp, hvilken dose har dere fått fra lege? Setter dere sprøyten en eller to ganger for dag? Både jeg og fastlegen min stusset litt på dosen som legen på gyn mente jeg skulle ta. Derfor lurer jeg på om dere kan si noe om hvordan dere er blitt dosert :)
 
Jeg tar pga svangerskapsforgiftning så ikke sikkert det er det samme doseringen.
Klexane Inj væske 4 000 IU/sprøyte .
1 sprøyte 0,4 ml pr dag og Albyl E
 
Jeg har hatt blodpropp tidligare (utenom svangerskap) og går fast på blodfortynnende for å unngå å få nye. Har gått over til sprøyter i svangerskapet, men Fragmin for min del. Legen min ringte sykehuset og snakket med noen der for å få fastsett dose, men jeg husker ikke hvilken avdeling nå. Dosen er satt ut i fra min vekt. Jeg tar en dose for dagen, 0,6 ml = 15 000 IU.
 
Tar fragmin. Orker ikke reise meg for å sjekke styrken.
Tar også albyl-e. Har leiden mutasjon og habituell abort-diagnose.
 
Tusen takk for svar :) Jeg logget inn for å lese dialogen mellom lege og gyn, der har gyn-legen skrevet dette:
Enoksaparin (klexane): Vekt 50-90 kg = 20 mg/d s.c. 40 mg/d s.c. Vekt over 90 kg = 40 mg x2/d s.c.
Jeg har fått utskrevet 20 mg som jeg skal sette en gang for dag. Skjønner ikke hvorfor det står både 20 mg og 40 mg på vekt 50-90 kg. Tenker kanskje det er at viss man heller mot 50 kg så skal man ta 20 mg og så viss man heller mot 90 kg så skal man ta 40 mg. Men så begynner jeg å lure på om jeg egentlig skal ta begge to?:wideyed: Tror jeg må forhøre meg med legen igjen, for jeg blir sprø av denne grublingen :eek::)
 
Tusen takk for svar :) Jeg logget inn for å lese dialogen mellom lege og gyn, der har gyn-legen skrevet dette:
Enoksaparin (klexane): Vekt 50-90 kg = 20 mg/d s.c. 40 mg/d s.c. Vekt over 90 kg = 40 mg x2/d s.c.
Jeg har fått utskrevet 20 mg som jeg skal sette en gang for dag. Skjønner ikke hvorfor det står både 20 mg og 40 mg på vekt 50-90 kg. Tenker kanskje det er at viss man heller mot 50 kg så skal man ta 20 mg og så viss man heller mot 90 kg så skal man ta 40 mg. Men så begynner jeg å lure på om jeg egentlig skal ta begge to?:wideyed: Tror jeg må forhøre meg med legen igjen, for jeg blir sprø av denne grublingen :eek::)
Når du veier 50-90 kg skal du ta 20, og når du veier 90 skal du ta 40:) hvis du er under 90 kg er det rett at du får 20 :)
 
Back
Topp