Klexane og habituel aborter

Iva82

Elsker forumet
Himmelbarn
Hei! Er det noen med erfaring med Klexane? Jeg skal starte med den idag og bruke til jeg kommer til uke 10. Jeg hadde 3 SA,en senabort og en MA i siste 2,5 år. Da er jeg gravid på nytt,bruker crinone fra eggløsning og skal fram til uke 10 også. Jeg har aldri brukt blodfortynnende før og vil gjerne høre om deres erfaring. Hvor lenge brukte dere det,hjulpet det med spontant aborter,bivirkninger,alt som du kan huske?

Hei! Er det noen med erfaring med Klexane? Jeg skal starte med den idag og bruke til jeg kommer til uke 10. Jeg hadde 3 SA,en senabort og en MA i siste 2,5 år. Da er jeg gravid på nytt,bruker crinone fra eggløsning og skal fram til uke 10 også. Jeg har aldri brukt blodfortynnende før og vil gjerne høre om deres erfaring. Hvor lenge brukte dere det,hjulpet det med spontant aborter,bivirkninger,alt som du kan huske?
Hei!
Jeg har samme erfaring som deg, desverre. En rekke uønskede aborter og ble satt på prednisolon og progesteron som jeg skulle ta etter eggløsning og eventuelt frem til uke 8 og 9 og klexane fra positiv test til uke 12. Tredje svangerskapet for min del bare dette året og nå er jeg i uke 10 med et levende foster. Om det skyldes medikamenter eller tilfeldigheter kan man jo ikke vite. I etterkant av denne planen ( og før positiv test) fikk jeg derimot påsvist leiden mutasjon så jeg ville dermed fått klexane uansett.

Ingen bivirkninger av noe. El. Kanskje vanskelig å svare på. Trøtt og vonde/ømme pupper men ikke noe annet jeg har tenkt over. Krysser fingrene for deg! Nå blir det baby!:Heartred

Hei!
Jeg har samme erfaring som deg, desverre. En rekke uønskede aborter og ble satt på prednisolon og progesteron som jeg skulle ta etter eggløsning og eventuelt frem til uke 8 og 9 og klexane fra positiv test til uke 12. Tredje svangerskapet for min del bare dette året og nå er jeg i uke 10 med et levende foster. Om det skyldes medikamenter eller tilfeldigheter kan man jo ikke vite. I etterkant av denne planen ( og før positiv test) fikk jeg derimot påsvist leiden mutasjon så jeg ville dermed fått klexane uansett.

Ingen bivirkninger av noe. El. Kanskje vanskelig å svare på. Trøtt og vonde/ømme pupper men ikke noe annet jeg har tenkt over. Krysser fingrene for deg! Nå blir det baby!:Heartred
Det er bra å høre! ❤ jeg hentet klexane i dag og skal starte i kveld. Håper at vi begge to får baby i 2019 ❤❤❤

Jeg har gått på abyl-E (annet merke blodfortynnende) hele dette svangerskapet. Ingen bivirkninger av den. Bivirkningene kommer heller av progesteronstøtten. Har også gått på Prednisolon som hun over og har nå kommer meg til uke 16 etter 6 aborter. Kommer til å gå på blodfortynnende til uke 35. Hadde ikke stoppet i uke 10 hvis jeg var deg. Gjorde det sist og da mistet jeg. Kan selvsagt være tilfeldigheter. Hadde også spurt om presnisolon om jeg var deg. Mange med habituel abort som har veldig god effekt av det. Med din historikk burde ikke det være noe problem!

Masse masse lykke til!!

Jeg har gått på abyl-E (annet merke blodfortynnende) hele dette svangerskapet. Ingen bivirkninger av den. Bivirkningene kommer heller av progesteronstøtten. Har også gått på Prednisolon som hun over og har nå kommer meg til uke 16 etter 6 aborter. Kommer til å gå på blodfortynnende til uke 35. Hadde ikke stoppet i uke 10 hvis jeg var deg. Gjorde det sist og da mistet jeg. Kan selvsagt være tilfeldigheter. Hadde også spurt om presnisolon om jeg var deg. Mange med habituel abort som har veldig god effekt av det. Med din historikk burde ikke det være noe problem!

Masse masse lykke til!!

Takk for svar! Progesteron og blodfortynnende får jeg fra privat gynekolog(Medicus i Trondheim) fordi de på offentlige klinikk (StOlavs som er største i lande og bør bli beste) vil ikke gi meg støttemedisiner. Siste gang legen sa at vi skal gjennom så mange aborter som det trenges. Jeg egentlig tror at vi har vært svart uheldige men i tillegg hadde vi DNA skade analyse av sperm. To av tre parameter er ok men en er det ikke. Vi fortsatt venter på brev der det stor hva er anbefaling og mulig behandling. Normalt sædprøve(motilitet og morfologi) og jeg blir lett gravid. Jeg hadde ikke blodfortynnende i graviditeten som endte med senabort da babien var veldig syk men det er mulig at alle aborter (og syk babien) er pga skadet sperm. Mannen min har stoppet å drike kaffe,å ha mobilen i bukse og varme opp bilsete. Jeg føler som jeg må krangle med lege å få hjelp. Jeg håper at det går bra denne gangen fordi jeg har ikke

Brukte Crinone fram til uke 14. Bruker fortsatt Albyl-E (blodfortynnede tabl.), er i dag i uke 28 og de sier jeg kan bruke fram til uke 36.
Annet en blåmerker, neseblødning og lettblødende tannkjøtt har jeg ikke merket noe til bivirkninger!

Lykke til <3

Brukte klexane fram til uke 13, og Albyl-E skal jeg ha til uke 36 :)
Gått bra denne gangen, er i uke 29 <3

Brukte Crinone fram til uke 14. Bruker fortsatt Albyl-E (blodfortynnede tabl.), er i dag i uke 28 og de sier jeg kan bruke fram til uke 36.
Annet en blåmerker, neseblødning og lettblødende tannkjøtt har jeg ikke merket noe til bivirkninger!

Lykke til <3
Så bra at det går bra denne gangen!! Jeg er glad at jeg fikk noe medisiner å prøve nå. Ingen ville gi meg noe før nå :( Jeg håper at jeg får frisk baby i 2019 :)

Brukte klexane fram til uke 13, og Albyl-E skal jeg ha til uke 36 :)
Gått bra denne gangen, er i uke 29 <3
Takk for svar og så bra at det er bedre denne gangen for deg!

Jeg var 20 uker på vei med førstemann da jeg fant ut at jeg har Proten S-mangel. Begynte da med Klexane etter anbefaling fra legen, og brukte dette resten av sv.skapet og 6 uker etter fødsel.
Med andremann starta jeg rett etter positiv test (uke 5) og fortsatte resten av sv.skapet + 6 uker etter fødsel.
Fått beskjed om at jeg skal gjøre det hvis jeg noen gang skal ha flere barn.
Hadde forresten en SA før førstemann.
Merka ingen bivirkninger, annet enn noen blåmerker der jeg satt sprøytene.

Nå brukte jo jeg Klexane helt frem til fødsel (og etter da), men jeg mista lite blod under fødsel likevel (henholdsvis 4,5 dl og 2,5 dl)

Back
Topp