Klexane og ekstra oppfølging

tredjegangsmamma♡

Betatt av forumet
I mitt første svangerskap i 2018/19 gikk jeg fast på klexane pga tidligere blodpropp. Og på grunn av dette fikk jeg ekstra oppfølging med ultralyd. Det jeg lurer på om det er noen andre som har fått ekstra og hvordan da gå frem?

Tok digitaltest i går og den viste 1-2, skal jeg kontakte lege og spør om time fort eller la de vente med time før nærmere 12 uker (har fått ny lege som ikke kjenner til min journal)

Er litt usikker da jeg absolutt ønsker ekstra oppfølging denne gang også.
 
Jeg får dette pga habituell abort og leiden mutasjon. Får ukentlig ul fra uke 7. Gikk på klexane sist men nå skrev hun ut fragmin. Sikkert bare en smakssak. I tillegg tar jeg albyl-e, lutinus (progesteronstøtte) og ovitrelle.
Jeg følges opp av fertilitetsklinikk - og fastlege. Han har desverre permisjon et år så enn så lenge er det klinikken og jordmor som får jobben.
Ville tatt kontakt med fastlegen asap og bedt om de nødvendige resepter :)
 
Jeg går fast på blodfortynnende pga tidligere blodpropp og har gått over fra tabletter til sprøyter med en gang jeg har fått positiv test. Har ringt legen og fått resept og begynt med en gang. Jeg står på Fragmin. Jeg vet enda ikke om jeg får ekstra oppfølging, men håper det.
Jeg vil anbefale deg og ringe legekontoret og forhøre deg :)
 
Jeg går fast på blodfortynnende pga tidligere blodpropp og har gått over fra tabletter til sprøyter med en gang jeg har fått positiv test. Har ringt legen og fått resept og begynt med en gang. Jeg står på Fragmin. Jeg vet enda ikke om jeg får ekstra oppfølging, men håper det.
Jeg vil anbefale deg og ringe legekontoret og forhøre deg :)

Da er legen ringt og har fått time til samtale på onsdag. Så regner med jeg blir satt på klexane igjen.
 
Er det sånn at alle som har hatt blodpropp tidligere, uansett årsak, skal gå på blodfortynnende i svangerskapet? Jeg fikk blodpropp etter fødselen sist, men har ikke hørt noe om at jeg bør ta blodfortynnende i neste svangerskap. Jeg har time hos lege om litt over en uke, men lurer på om jeg kanskje burde fått en time før når jeg leser om dere andre som tar blodfortynnende... :nailbiting:
 
Er det sånn at alle som har hatt blodpropp tidligere, uansett årsak, skal gå på blodfortynnende i svangerskapet? Jeg fikk blodpropp etter fødselen sist, men har ikke hørt noe om at jeg bør ta blodfortynnende i neste svangerskap. Jeg har time hos lege om litt over en uke, men lurer på om jeg kanskje burde fått en time før når jeg leser om dere andre som tar blodfortynnende... :nailbiting:


Jeg fikk beskjed ved første svangerskap i fjor at dette er noe jeg må ta for hvert svangerskap
 
Bra du fikk ringt å ordnet time. Jeg gikk på albyl-e forrige svangerskap pga en dødfødsel og blodpropp som ligger i familien. Fikk oppfølging med ultralyd på sykehuset. Regner meg jeg skal det denne gangen og, fått time hos legen allerede til fredag.
 
Bra du fikk ringt å ordnet time. Jeg gikk på albyl-e forrige svangerskap pga en dødfødsel og blodpropp som ligger i familien. Fikk oppfølging med ultralyd på sykehuset. Regner meg jeg skal det denne gangen og, fått time hos legen allerede til fredag.

Jeg fikk time allerede på onsdag neste uke. Så blir nok noe slik på meg og.
 
Jeg fikk beskjed ved første svangerskap i fjor at dette er noe jeg må ta for hvert svangerskap

Da tror jeg at jeg fremskynder timen hos legen, slik at jeg kan få snakket med legen om dette. Vil ikke ha samme barseltid som sist, da det var inn og ut av legesenteret minst en gang, noen ganger to, i uken for å måle INR...
 
Da tror jeg at jeg fremskynder timen hos legen, slik at jeg kan få snakket med legen om dette. Vil ikke ha samme barseltid som sist, da det var inn og ut av legesenteret minst en gang, noen ganger to, i uken for å måle INR...

Er bedre å få snakt om det og lagt en plan om det. Prøve å unngå inn og ut :)
 
Back
Topp