Klexane (blodfortynnende)

Nyttliv

Betatt av forumet
Er det noen av dere som tar Klexane? (blodfortynnende sprøyter) Lurer på om dere har merket noen bivirkninger? 

Jeg tar både klexane og albyl, og har blitt veldig rar i magen.. Så jeg lurer på om klexane kan forårsake det?

emoticon
 
Jeg går på klexane, og har gjordt det ganske lenge nå...Men jeg har ikke merket noe bivirkninger av de (annet enn ett blåmerke innimellom :-p )

Det står ikke noe om mageproblemer i pakkningsvedlegget...men kanskje det kan være av albyl? Den vet jeg dessverre ikke noe om... Håper det gir seg i alle fall :-)
 
Jeg tar klexane men jeg har ikke  merket noe spesielt med magen. Hva slags mageproblemer er det du  opplever?

Viktig i forhold til klexane og albyl er at det kan gi problemer med kalsium opptaket og en bør være obs på kalsiumnivået i blodet. Ellers ikke ta mer en ett gram omega 3 ettersom det også virker blodfortynnende og mer enn ett gram kan gjøre blodet ditt for tynt.

Det kommer ofte kuler eller klumper etter at jeg har satt klexane- men da har jeg vært litt uforsiktig og presset huden sammen eller noe. Magen er jo helt full av blåmerket;P
 
Mageproblemene kom før jeg begynte med albyl, så jeg tror ikke det er den.. Men kanskje? Vel, detaljer... Jeg får diare en dag eller to i uka. Resten av uka er jeg hard i magen. Mye luft.

Jeg får nesten ikke blåmerker heldigvis! Fikk skikkelig merke av den første sprøyta jeg tok på sykehuset da :p Har lest at jo saktere du trykker inn vesken, jo mindre blåmerker får du. Jeg har gjort det ganske sakte, så det kan hende det hjelper :)

Det med omega 3 og kalsium visste jeg ikke! Takk for tips ;)
 


*kelly* skrev:
Det kommer ofte kuler eller klumper etter at jeg har satt klexane- men da har jeg vært litt uforsiktig og presset huden sammen eller noe. Magen er jo helt full av blåmerket;P

Klumper?? :O Jeg kniper godt der jeg stikker, helt til jeg skal ta ut nålen. Da venter jeg, slik at ingen væske skal komme ut igjen. Det var visst viktig sa sykepleieren. Hvordan gjør du det? :)
 
Jeg må ta dette for å minske risikoen for svangerskapsforgiftning. Blodfortynnende kan minske risikoen for blodpropp i selve morkaka, som de igjen tror er en av faktorene til at svangerskapsforgiftning oppstår. Jeg fikk svangerskapsforgiftning/Eklampsi i uke 22 forrige svangerskap, og måtte avslutte svangerskapet. Jeg har derfor en liten englegutt. Heldigvis klarte de å redde meg, selv om det var veldig kritisk en stund. 

Dette svangerskapet er jeg derfor godt oppfulgt, og vi prøver å hindre at det skal skje igjen. Har et håp om å hvertfall klare å utsette det til etter uke 24, for da blir barnet satset på uansett <3 
 


*LilleSpire<3* skrev:
Jeg må ta dette for å minske risikoen for svangerskapsforgiftning. Blodfortynnende kan minske risikoen for blodpropp i selve morkaka, som de igjen tror er en av faktorene til at svangerskapsforgiftning oppstår. Jeg fikk svangerskapsforgiftning/Eklampsi i uke 22 forrige svangerskap, og måtte avslutte svangerskapet. Jeg har derfor en liten englegutt. Heldigvis klarte de å redde meg, selv om det var veldig kritisk en stund. 

Dette svangerskapet er jeg derfor godt oppfulgt, og vi prøver å hindre at det skal skje igjen. Har et håp om å hvertfall klare å utsette det til etter uke 24, for da blir barnet satset på uansett <3 

Uff, så trist! Så bra at du blir fulgt opp, det må være godt å kjenne på :-) Satser på at du får slippe svangerskapsforgiftning denne gangen da, iallefall så lenge som mulig! Sender deg en klem <3
 
Satser alt på at det skal gå bra denne gangen! Og jeg tror det litt også, men tør ikke ha for store forventninger :) Det er virkelig godt å være så godt oppfulgt, og vite at jeg blir hørt. Jeg blir oppfulgt av overlegen på gynekologisk poliklinikk, som også var med meg da jeg fikk svangerskapsforgiftning og fødte sist. Føler derfor at hun vet veldig mye, og vet akkurat hva jeg har vært igjennom. Det er godt! :) Fastlegen min er ikke helt til å satse på når det kommer til graviditet, så jeg er glad jeg slipper å gå til han i svangerskapet :P 
 
Back
Topp