Klesvask

Ja det er sikkert den jeg føler på nå. At eldste må ha nytt tøy hver dag i tillegg til baby som må byttes på 3 ganger til dagen.
Ja, det er nok det :) vanligvis kan ungene her bruke enten bukse eller genser om igjen fordi de ikke er skitne, men ikke nå. Og da blir det faktisk 10 bukser og 10gensere per uke bare på ungene :p
 
Vi fikk beskjed at tøyet helst skal vaskes på 60grader grunnet fare for smitte :shy:

Så rart. Her har de sagt at 30 grader er helt greit. Det er ikke mange flere bakterier som dør ved 60 kontra 30 grader. Da må man vaske på 90 grader.
 
Vi vasker alle klærne og få timer etterpå er den full igjen... Blæh

Hadde jeg nå enda faktisk fått vasket alt da. Det ligger alltid noe på vent. Den fravokste vinterdressen som må vaskes før den går til fretex. Sånne sarte ting som må vaskes på finvask. Duker etter et selskap.
Det kommer jeg aldri til, liksom, for jeg har nok med å holde ajour med det daglige.

Når vi bytter på sengene etter 5 folk så er det et par maskiner, minst. Det går mye håndklær og kluter. Undertøy. Bukser, skjortene til mannen bør jo vaskes, det er ull, og vanlige klær, genser og tskjorter og joggebukser etc. I rødt/rosa, i mørke farger, i lyse farger. Treningstøy.
 
Hadde jeg nå enda faktisk fått vasket alt da. Det ligger alltid noe på vent. Den fravokste vinterdressen som må vaskes før den går til fretex. Sånne sarte ting som må vaskes på finvask. Duker etter et selskap.
Det kommer jeg aldri til, liksom, for jeg har nok med å holde ajour med det daglige.

Når vi bytter på sengene etter 5 folk så er det et par maskiner, minst. Det går mye håndklær og kluter. Undertøy. Bukser, skjortene til mannen bør jo vaskes, det er ull, og vanlige klær, genser og tskjorter og joggebukser etc. I rødt/rosa, i mørke farger, i lyse farger. Treningstøy.
Vi vasker lyse og mørke farger sammen vi xD ull blir ofte liggende en god stund. Duker som må vaskes bruker vi ikke. Vi har en voksduk på bordet. Blir noen dager kjørt mange maskiner og alt som kan gå i tørketrommel går inn dit
 
Haha, her er det likt. Aktiv 5-åring som kommer hjem fra barnehagen med jord og sand langt oppetter ørene, og vi kan sjeldent legge klærne i skapet igjen - ikke en fisefin frøken for å si det slik. :laughing002 Og gulpebaby, som innimellom må skiftes på ørtogførti ganger, om vi glemmer smekke.
Vi vasker en maskin pr dag - MINST! Å det er fortsatt klær igjen i kurvene (har to, en på badet og en på vaskerommet). Det blir vel bedre når de flytter ut?? :smiley-ashamed004
Lov å håpe :hilarious: Min mor sin vaskemaskin fikk kjørt seg når vi var der en langhelg:angelic:
 
Vi vasker lyse og mørke farger sammen vi xD ull blir ofte liggende en god stund. Duker som må vaskes bruker vi ikke. Vi har en voksduk på bordet. Blir noen dager kjørt mange maskiner og alt som kan gå i tørketrommel går inn dit
Det er så store mengder at jeg skiller på lys og mørk og rød rett og slett fordi jeg uansett har nok til en maskin av hver, så i tilfelle noe farger av. Ender ofte med lys og mørk ull også jeg. Det skal ikke være så mye i maskinen på ullvask, og ikke liker jeg svarte ullsokker sammen med min lyse ulltrøye heller. Svarte nupper.
Vi bruker mye ull.

Har voksduk til vanlig på spisebordet men til jul og bursdager bruker vi også vaske-duker i salongen og evt også på spisebordet. Det er egentlig ikke noe problem, utover å tørke de lange...

Tørketrommel og tørkeskap er gull verd, men helt ajour kan jeg ikke huske sist jeg var. Ikke så lenge vi har bodd i dette huset i alle fall, og det er 8 år.

Spesielt bygget det seg opp nå når skole og bhg skulle ha unger i nyvaskede klær hver dag. Det et kjærkomment med ferie så en bukse kan brukes to ganger!
 
Ja det er sikkert den jeg føler på nå. At eldste må ha nytt tøy hver dag i tillegg til baby som må byttes på 3 ganger til dagen.

Her gikk det greit inntil de nye reglene i bhg med nytt tøy hver dag :hilarious: vanligvis tørker jeg jo av flekker eller børster klærne så han har normalt ikke hatt nytt tøy i bhg hverdag
 
3 barn.. kurven er aldri tom, men en viss kontroll har jeg. Men jeg må vaske minimum en maskin om dagen
 
Her gikk det greit inntil de nye reglene i bhg med nytt tøy hver dag :hilarious: vanligvis tørker jeg jo av flekker eller børster klærne så han har normalt ikke hatt nytt tøy i bhg hverdag
Den vippet oss av pinnen ja. Vanligvis kan de fint bruke klær i flere dager alle ungene mine.

Nå gjør de det igjen og det hjelper veldig. Vel, minste har bhg tom i morgen, deretter er det ferie på henne også. Skoleungene har hatt ferie lenger.
 
Den vippet oss av pinnen ja. Vanligvis kan de fint bruke klær i flere dager alle ungene mine.

Nå gjør de det igjen og det hjelper veldig. Vel, minste har bhg tom i morgen, deretter er det ferie på henne også. Skoleungene har hatt ferie lenger.

Ja vi har fint hatt genser i flere dager og en bukse kn vare nesten hele bhg uka om de har utetøy på ute.
Men, nå er det sommerferie og kan være tiltakene er annerledes til høste :p
 
Ja vi har fint hatt genser i flere dager og en bukse kn vare nesten hele bhg uka om de har utetøy på ute.
Men, nå er det sommerferie og kan være tiltakene er annerledes til høste :p

Satser på at de kan bruke klær som er rene nok, til høsten. Men det avhenger helt av hvordan smitteutviklingen er tenker jeg.

Men nå er det 4 uker med ferie starting om ca et døgn, og da kan klær brukes som vi vil. Og enda et par uker til for skoleungene

Men uansett er nok ikke jeg ajur, for DA skal ejg jo vaske alt etter ferien . Og det lasset med arveklær vi pleier ende opp med etter ferien,som vi i år meget mulig ikke får inn i bilen og får sende i posten til oss selv, men der snakker vi jo fort 4-5 maskiner med klesvask. Og det skal brettes og sorteres og legges på plass også, og DET er den største bøygebn akkurat nå, for nå HAR jeg virkelig hatt et raid på massiv vask den siste uken, og fortsetter noen dager til, o forbindelse med ferie
 
Jeg har to barn, en på 3 måneder og en på 3 år. Nå som jeg er i permisjon har jeg som regel kontroll, men hvis det blir sykdom eller andre ting som skjer så sklir det fort ut. Vi har et eget skap med trådkurver til skittentøy så vi kan sortere det som skal vaskes sammen når det legges på vask. Det fungerer ganske bra for oss. Når jeg begynner å jobbe igjen tror jeg all kontroll over klesvask forsvinner :hilarious:
 
Har to barn, en på 4 mnd. som gulper endel og en på 2,5 i barnehage. Er nesten alltid a jour :)

Har alltid siklesmekke på babyen så hun bruker av og til klærne flere dager, spesielt buksene. Hun i bhg vasker vi alt hver dag nå på grunn av Korona (eget valg) men det måtte vi antagelig ha gjort nå uansett nå som det er mildt og oppholdsvær og ingen dress/regntøy/jakke.

Så samme situasjon som her, men vi blir aldri ferdig :hilarious: Dvs. Har sprutgulp noen ganger om dagen og da må alt skiftes. Er likevel mektig imponert over at dere klare det!
 
Jeg har to barn, en på 3 måneder og en på 3 år. Nå som jeg er i permisjon har jeg som regel kontroll, men hvis det blir sykdom eller andre ting som skjer så sklir det fort ut. Vi har et eget skap med trådkurver til skittentøy så vi kan sortere det som skal vaskes sammen når det legges på vask. Det fungerer ganske bra for oss. Når jeg begynner å jobbe igjen tror jeg all kontroll over klesvask forsvinner :hilarious:
Sku ønske vi hadde plass til et sånt system! Vi har plass til to kurver 60° og resten inkl. lyst vi vil beholde fargen på.
 
Back
Topp