Klesvask

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvor ofte vasker dere babyklær?
Skifter dere på babyen hver dag, om det ikke er gulp eller andre uhell?

Her er det ofte gulp og sikling.
Og noen ganger tissevåt, om det renner utenfor bleien. Sliter med bleiestørrelse; en er for liten bak rompa, den andre er for stor rundt beina. Så det blir noe babyvask.

Her er det ALLTID gulp:-P så mye klesvask med andre ord, av både babyklær, voksenklær og ikke minst håndkler og gulpekluter. Gulpeklutene holder ofte ikke når han får mat så her må vi bruke håndkle ved raping og etterpå:-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her er d aldri gulp, så vi bruker ofte body og strømpebukse to dager. Har begynt å sikle litt nå, så da blir d oftere skift :)

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Skifter body og siklesmekker flere ganger daglig... Klissvått! Ellers skifter jeg når klærne er møkkete, bukser kan gjerne brukes to dager.

Digresjon: Pampers bleier er bra på tynne lår ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her bytter jeg klær hver dag selv om det ikke er skittent, egentlig mest for å få brukt alt. Vi har visst fremdeles alt for mye klær... :) Nattdrakten hender det vi bruker to netter.

Vi skifter klær på ham flere ganger om dagen. Er alltid noe gulp e.l i løpet av en dag..
Jeg vasker ikke babyklærne for seg selv da.

Sendt fra mobilen min ♥

Ullklær bruker han 2-3 dager så sant de ikke er griset til med noe. Ren ull er jo selvrensende så lenge man ikke vasker det feil.
Pysjer har vi og i ren ull og bruker flere netter. Men vasker selvfølgelig også ull med en gang hvis det er noe som helst uhell på det :-)
Andre klær bytter jeg som regel daglig, egentlig mest for å få brukt ting fordi vi har så mye, som nevnes over her!
Han sikler som regel ut 2-4 siklesmekker daglig, så det byttes mye ;-)

Ellers er vi veldig fornøyde med Rema sine bleier, men vet jo ikke om du har prøvd dem over rompa og låra på babyen din :-D

Sent from my iPhone using BV Forum

Skifter body og siklesmekker flere ganger daglig... Klissvått! Ellers skifter jeg når klærne er møkkete, bukser kan gjerne brukes to dager.

Digresjon: Pampers bleier er bra på tynne lår ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ja, bukser klarer seg ofte litt lenger her og heldigvis :-) Hans bukser iallfall, ikke mine.. hehe

Vi bytter når det trengs, og litt til. Har en del tøy som er koselig å få brukt, og da må det en del skift til. Men det trengs ofte siden han har en tendens til å gulpe, eller at bleien ikke sitter på som den skal...;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vi bytter annenhver dag hvis det ikke blir sølt på. Bruker siklesmekker som er kjukke og litt dyrere så de holder lengre og ikke blir blaute igjennom. Hu gulper ikke så slipper unna det. Har litt lite boder i den størrelsen hu bruker nå. Men vi vasker våre klær sammen med hennes.

Lillefrøkna er ikke så gulpete av seg heldigvis. Så vi bruker gjerne klærene to dager på rad eller bretter det sammen å legger det i stellekorgen til reserve. Ligger det der fortsatt når eg ska vaske klærene hennes tar eg det med i vask ;)

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Ullklær bruker han 2-3 dager så sant de ikke er griset til med noe. Ren ull er jo selvrensende så lenge man ikke vasker det feil.
Pysjer har vi og i ren ull og bruker flere netter. Men vasker selvfølgelig også ull med en gang hvis det er noe som helst uhell på det :)
Andre klær bytter jeg som regel daglig, egentlig mest for å få brukt ting fordi vi har så mye, som nevnes over her!
Han sikler som regel ut 2-4 siklesmekker daglig, så det byttes mye ;-)

Ellers er vi veldig fornøyde med Rema sine bleier, men vet jo ikke om du har prøvd dem over rompa og låra på babyen din :-D

Har rema 3'er bleier? :)

Skifter klær og pysj hver dag..
Ull bruker vi i 2-3dager.
Går en vaskemaskin om dagen ca, men da er det klærne til alle fire!

Skifter hver dag, noen ganger 2 ganger om dagen, vasker klær hver dag eller annenhver dag, :-)

BV Forum mobile app

Back
Topp