Klesvask

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hvordan vasker dere klærne til minstemann? Hvilket vaskepulver? Med eller uten tøymykner.? Tørketrommel?

Her går kluter, smekker, sokker, bodyer, strømpiser o.l på 60 med flytende blends og rett i tørketrommelen.

Resten på 40 henges opp. Ull med milo på ullprogram.

Vasker det sammen med det andre, jeg.
Vanlige klær på 40grader med pulver og litt tøymykner.
Kluter på 95 grader. Bleier på 60 med milo. Ull på 30graders ullprogram med milo.
Har ikke tørketrommel, så alt henges opp.

* taletuten *

Vasker det sammen med våre klær og selvfølgelig. ;)

Bare har en venninne som vasker alt til babyen for seg og har eget mini klesstativ til henne. Hihi :p

Her vaskes hennes tøy for seg selv! Men blir å begynne å vaske det med vårt når det ikke er mer nøytral vaskepulver igjen :) Selv om det meste hennes likevel kommer til å vaskes alene pga de lyse fargene ;) Vi har mest mørkt tøy!

Ull vaskes med milo på ullprogram

Kluter/smekker/håndklær går på 60* og innimellom på 95* -Nøytral per nå, men skal gå over til omo. Bruker tøymykner

Bodyer, strømpebukser, sokker, bukser etc vaskes på 40* normalt, og av og til på 60* -skal begynne med omo. Mest pulver, men også flytende. Bruker tøymykner

Dongeri pleier jeg å vaske for seg selv! Og klær med stretch i, eller "fintøy". Da bruker jeg flytende vaskemiddel eller milo. Ikke tøymykner

Har til nå brukt allergivennlig på alt av hennes klær, men skal prøve med vanlig omo nå :)

Har ikke tørketrommel, så alt henges opp :) Har heldigvis stort, varmt askerom!

❤25/2-13❤

Jeg vasker lillegull sine klær for seg jeg. Blir bare sånn pga fargeinndeling, og så har vi så mye klær til henne at det går fint an å spare opp til en hel vask.

Bodyer, tøybukser, strømpebukser går på 40 innimellom 60 når de har flekk

Vaskekluter, gulpekluter, håndkle går på 90 så og si hver gang

Pentøy, silke, syntetiske stoff går på 30 eller håndvask

Dongeri på 40

Ull på 40 eller 30, avhengig av hvor skitne klærne faktisk er...

Smekker på 60, men av og til 90

Her går somregel alt i både vaskemaskin og tørketrommel, med untak av ting som ikke tåler tørketrommel (skjorter, pentøy, enkelte stoff...) Bruker milo på ull og blenda eller nøytral på alt annet. Bruker aldri tøymykner... For fremtiden ser jeg for meg å fortsette med nøytral og blenda fordi jeg selv reagerer på parfyme. Så har jeg lyst til å prøve ut flytende blenda, og finne en parfymefri tøymykner og prøve å ha i bittelitt for å se virkningen og om det er noe poeng i å bruke det på våre klær.

Her vaskes klærne våre sammen, både vi og unga har mest lyse klær. Vaskes på hverdagsvask program på 40 grader. Om det blir bæsj/flekker på klærne kaster jeg det i vaskemaskina med en gang så det ikke rekker å sette seg. Ull vaskes på håndvask med 30 grader. Vi bruker nøytral vaskepulver så lenge jeg reagerer på alt annet! Gulpekluter vaskes på 90 grader.

*Emma020213*
*på app'n*

Back
Topp