Klesvask... Trenger hjelp !!!

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Vasket deessen til frøkna nå. Det er en mørk lilla dress... Vasker den sammen med noen andre jakker på 40grader som det står på lappen... Kaster den så rett i tørketromlen men ser nå når jeg tok den ut halveis for å riste den st det er svart/grå skjoldet nederst på bena :( hva er dette og hvordan får jeg det bort?

Vasket deessen til frøkna nå. Det er en mørk lilla dress... Vasker den sammen med noen andre jakker på 40grader som det står på lappen... Kaster den så rett i tørketromlen men ser nå når jeg tok den ut halveis for å riste den st det er svart/grå skjoldet nederst på bena :( hva er dette og hvordan får jeg det bort?
Var det der før du puttet det i maskinen eller har det kommet NÅ liksom? :o

Ser nesten ut som overskuddsfarge fra enten foret på dressen eller noe den ble vasket sammen med.
Er det konsistens på det? Eller er det bare farge inn i stoffet liksom?

Ser nesten ut som overskuddsfarge fra enten foret på dressen eller noe den ble vasket sammen med.
Er det konsistens på det? Eller er det bare farge inn i stoffet liksom?

Ble vasket med 3 andre jakker også lilla... Er ikke noe konsistens, er i ett med stoffet liksom

Lukter det av den? Kom til å tenke på at den kan ha blitt for varm...

Prøv Vanish

Jeg har en flekkfjernespray fra nøstebarn, tar så og si alt! Til og med blåbærflekker fra ull! Har du en slik butikk i området? Ellers skal både sitronsåpe og gallesåpe(clas ohlson) være kjent for å ta harde flekker.

Jeg har en flekkfjernespray fra nøstebarn, tar så og si alt! Til og med blåbærflekker fra ull! Har du en slik butikk i området? Ellers skal både sitronsåpe og gallesåpe(clas ohlson) være kjent for å ta harde flekker.

Denne gallesåpa har jeg hørt mye positivt om :) kjøpes på claes ohlson? Heter det gallesåpe? Da spør jeg etter det i morgen når vi skal ut :)

Lukter det av den? Kom til å tenke på at den kan ha blitt for varm...

Nei ikke som jeg kjenner, men er pottetett :p flekken må ha kommet i vaskemaskinen og ikke tromlen for oppdaget den første gang jeg tok ut jakkene og dressen fornå riste det etter ca 30 min...

Ja dette var skikkelig trist. Helt ny ticket dress til 1500kr :( heldigvis liten flekk da på benet så helt krise er det jo ikke. Satser på gallesåpe :p
Ja, dressen er vel like god, men kjipt med flekker uansett. Si ifra hvordan det går!

E ville prøvd å bytte den siden du har fulgt alt til punkt og prikke

Back
Topp