klesvask og tørking og sånn

*yummymummy*

Gift med forumet
hvor lang tid tar klærne på å tørke hos dere?
her har den ene klesvasken hengt siden mandag formiddag, og var enda ikke tørr!!!
Så heiv det i tørketrommelen, hadde en hvitvask som måtte henges opp, og en ullvask som også trengte plass.
Men er alltid sånn.
Tar sykt lang tid før klærne tørker.

Hvis jeg henger de opp på kvelden, er de tørre på morgenen dagen etter. Eneste olabukser og andre tykke stoffer som bruker 1 dag på å tørke[:)]

ORIGINAL: Cruella DeVil

1-2 dager her og.
Fyrer i ovnen og har alt i stua[:-]

Kan ikke få uventet besøk nei[8D]

Tørker over natta her.

Altså, hvis jeg henger det opp 22-23, så er det tørt på formiddagen.

1-2 dager... [;)]

Bor du i kjellerleilighet eller er det veldig tett der du bor? Trenger god utluftning når man tørker klærne, viss ikke så forblir de bare våte i en evighet....

Er det litt innestengt og fuktig så kan du kanskje kjøpe en luftavfukter (i tilfelle du ikke har plass til tørketrommel) sånn at klærne kan tørke før de begynner å lukte..
Kan også hjelpe å sette en ovn ved siden av... Og guffe litt på..

tar under 1 døgn, men vi gikk til anskaffelse av en luftavfukter som vi skrur på når vi henger opp klærne... uten den tar det opp til 2-3 døgn...

1-3 døgn. Som regel 1-2.

ORIGINAL: lille_piaff

Hvis jeg henger de opp på kvelden, er de tørre på morgenen dagen etter. Eneste olabukser og andre tykke stoffer som bruker 1 dag på å tørke[:)]

Ditto.
Noen ganger starter jeg med 20-30 minutter i tørketrommel for å "myke" opp tøyet til Jr., og fordi det tørker fortere da. [;)]
Henger tøyet i stua med fjernvarme.
Har alltid et vindu (på soverommet, åpent inn til stua) oppe om natten slik at det blir frisk luft, og det er en ventil i stua som pøser inn kaldluft.

bor i sokkelleilighet, men er ikke tett og klam luft her.
Har klærne på badet til tørk, der er det varme i gulvet.

1-2 dager som regel. står på stua, uansett om det kommer folk

Det er jo litt vesentlig hvor mange omdreininger du har på vaskemaskinen også da[;)]
Jeg har maskin ned 1400 omdreininger, og her tørker det over natta. Tørker klær på badet, eneste varmekilde er en stråleovn.

24 timer ca tenker jeg.

Samme her.

ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: *yummymummy*

bor i sokkelleilighet, men er ikke tett og klam luft her.
Har klærne på badet til tørk, der er det varme i gulvet.

Lar du døra til badet stå åpen? Da tørker det fortere...

har ikke latt det gjøre det nå i vinter, for da blir det så kaldt på badet. Men skal prøve det i natt, og se om den vasken jeg hang opp i kveld tørker kjappere[:)]

ORIGINAL: Gitte__

1-2 dager ca.[:)]

Pleier ofte å henge klærene opp når jeg står opp klokken 6 og når jeg kommer hjem fra jobb alt fra kl.15-17 pleier de å være tørre.

Back
Topp