Klesstørrelse på 2-åring.

Beate

Elsker forumet
Hva bruker deres 2 åringer? Gutten vår er nå 2 år og 3 mnd. og bruker stort sett 86 i tøy. Har også noe i 92 for å få det langt nok på armer og ben, men 86 sitter vanligvis mye finere i passformen. Synes ikke det er så fint når genserene henger og slenger...
Gikk plutselig opp for meg her at 86 liksom skal være til barn fra 12-18 mnd..... Han har alltid vært slank, men jeg har ikke tenkt så mye over det. Han var 86 lang og veide 11,4 på 2 års kontrollen. Er han virkelig så liten i forhold til andre på hans alder eller er det størrelsene som er helt på tryne? (Eller kler jeg gutten min i tøy som er for lite kanskje? :p)

Sent from my iPhone using BV Forum

Frøkna her på 2 år og 1 mnd bruker stort sett 92 nå, men noen bukser i 86.

Aner ikke hverken vekt eller lengde siden det ikke har vært noen kontroll enda.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jenta mi er 22 mnd, bruker stort sett 86 og 92. Heldresser i 92 er litt store, men de fleste kan brukes.
Hun er lang + lang i ryggen!

min er 2år og 4mndr bruker str 92-98.. og ho er lett for alderen men ho følger sin kurve og det er det viktigste :) husker ikke eksagt høyde og vekt var på 2årskontrollen.. gutten min brukte str 104 da han var 2,5år :) men han har alltid vært like høy som de som er 2år eldre enn han :)

Gutten min er 2,5 nå - 85 cm lang og ca 11kg. Han bruker mest 86 men noe 92 også nå. Så han ligger mellom 6-12 etter på størrelsene ; p Han er liten i forhold til de fleste på sin alder, men så er både jeg og pappaen ganske lave selv. Syns det er kjekt med tanke på at klærne varer leeeenge ;)

Vesla her har akkurat blitt 2 år. Bruker 92 i det meste men litt i 98. Var 87 cm og veide 12. 8 kg for 3 uker siden

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Min tass på 2 år og 1 måned har nettopp startet på str 92:)
Aner ikke vekt eller høyde, skal på kontroll om en uke.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her er frøkna 2,5 år. Hun bruker stort sett 86 men også noe 92. Hun var 85 lang når vi målte hun i går og tipper hun veier 12 kg

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Eldste min brukte i alle fall 74-80 da han var rundt 2. Mellomste brukte sikkert litt større (86-92 om eg husker rett).

De vokser i ulik takt:-)

Min er 2 år og 1 mnd, var 86 cm og 14 kg på 2 års kontrollen. Hun bruker 92-98 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jenta vår er også to år og tre måneder, og hun bruker størrelse 92. Hun er slank, men litt høy. Husker ikke målene i hodet. :P

Du hadde vel merket det om klærne var for små. ;)

Last edited:
Lillemor ble nylig 3 år, og hun har noen tskjorter i 86 :P
Ellers bruker hun 98.

Gutten brukte vel 92 når han var 2 år, men jenta brukte en del 86 også.

Synes han høres normal ut jeg :)

Min er drøyt 2,5 år og han bruker 110/116. 98-104 er altfor lite. Men han er ganske lang.
Datteren min er 3 mnd fra 2 år og hun bruker 92/98. Hun er ikke spesielt stor. Helt vanlig :-)

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Gutten vår er 21 mnd. Bruker str 92. Har noen bukser i 86. Kjøper inn 98 til bhg start

gutten min på 13 mnd bruker 86 og noen bodyer i 92. han er lang og slank.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Vi var alltid en størrelse over.

Gutten min som ble 2 i juni bruker 92 og 98:)

Storebror - juni 12 <3
Lillebror - juni 14 <3

Min brukte 92, men noe av 86 satt også bedre i bredden. Kom litt an på merket. Name it sine klær feks er smale :)

Back
Topp