Klesskap?

Vi har kjøpt kommode. Har ikke ordna enda, men tenkte å sortere i størrelser. Har ikke sååå mye klær heller, så da blir det god plass til å fylle opp i skuffene nedover etterhvert. Også kan jeg heller sortere etter type klær når ungen ikke vokser sååå fort lenger og har litt flere klær :)

Har ikke plass til stellebordet på badet, så det ble kommode :p har veldig lite i de minste str, og de tingene jeg tror vil bli mest brukt ligger ytterst og øverst :p bruker skruffer til å ha sokker og sånt i :)

Vi har kjøpt et klesskap til babyen med både skuffer og mulighet for å henge noe. Vi tenker dette skapet fungerer også etter babyperioden. Vi fant ut at det var kjipt å kjøpe et møbel som blir byttet ut etter få år. Mye søte babykommoder og mindre skap til baby, men vi gikk for ikea pax og det skal få stå på barnerommet så lenge vi bor her vi bor nå.

Har stellekommode, der har jeg brettet babyklærne etter konmari-metoden, så er det oversiktlig og fint :) Nå har jeg akkurat tatt ut masse klær til fødebagen, så er ikke vits å ta bilde for den er nesten tom nå :p

Har stellekommode, der har jeg brettet babyklærne etter konmari-metoden, så er det oversiktlig og fint :) Nå har jeg akkurat tatt ut masse klær til fødebagen, så er ikke vits å ta bilde for den er nesten tom nå :p

Konmari metoden?? Hva er det?

Vi har lagt bodyer, strømper og pysj i stellekommoden, resten er i et større klesskap på rommet deres. Bildene under viser klesskuffen og kluteskuffen. Og skapet med resten [emoji16]
ce6c728e710d472272add2576a2b6e4c.jpg

9f538e9326b2f25095b965f855887034.jpg

c878067c83447849611d9e8193ba8f2a.jpg

Vi kjøpte en diger kommodesammensetning på IKEA. En vi kan bruke i alle år fremover, samt halve er til vårt sengetøy og håndkler mens andre halvdelen er til baby. Jeg sortere til baby etter størrelser. Nå er alt av 50/56 vasket og lagt i skoff :)

Konmari metoden?? Hva er det?
Konmari er en ryddeguru som har solgt masse bøker og blitt rik på sin metode og holde orden i hjemmet. Jeg har bare brukt hennes brettemetode, og da er set slik at du bretter klærne slik at det står med tellekant opp, istedet for å ligge i en bunke der du bare ser det øverste plagget. Så hvis du ser for deg en bunke med bodyer, så velter du den slik at den ligger i skuffen og alle vises :D
Det er så enkelt og genialt at jeg skjønner ikke at jeg ikke har gjort det før, har det systemet på sønnen min sine klær også :) Legger ved et bilde fra Google som illustrerer det
image.jpeg

Malmkommode fra Ikea! så bruker vi romfordeler i de ulike skuffene til å enkelt skille av de ulike klesplaggene.

Bebis har fått en liten skuff i garderoben ;-) tror jeg må rydde mer plass, for det var jo aaaltfor lite ;-) har stellekommode på badet til kluter ol.

Back
Topp