Klengete barn og dyr ved graviditet.

En eller to?

Elsker forumet
Septembergull'17
Den siste uka har vår sønn vært ekstremt klengete på meg, og er mer sutrete. Vi har ikke gjort noe anderledes, men lurer på om han "lukter" at jeg er gravid?
Det samme gjelder hunden vår. Da jeg gikk gravid med sønnen var hunden som et frimerke. Jeg kunne ikke gå på do uten at han var med. Det er ikke riktig så ille nå, men hunden krever mer oppmerksomhet enn vanlig.
Andre som har opplevd dette?
 
Hunden vår merket svangerskapet før vi gjorde det, han er veldig klengete.. Skal liksom plutselig opp på fanget mitt til stadighet, og han pleier ikke å ligge på fanget (veier 30kg...). I tillegg er han veldig beskyttende ovenfor meg, jagde nylig en elg vi hadde i hagen langt til skogs...

Vet ikke med sønnen min, men han har begynt og gi meg klemmer til stadighet mens vi begge står, og da når han akkurat så langt at han legger hodet inntil magen. Han er snart syv år, så vi har ikke fortalt det enda, men snart.

Dyr lukter hormonene våre, og jeg tror barn har bedre intuisjon enn oss voksne, så kan godt hende han og merker det.
 
Vi har fire hunder, og de er i utgangspunktet klistremerker... Håper nesten ikke det blir verre...
 
Kattene våre legger seg oftere oppå magen min når jeg er gravid :p merker ikke noe på ungene, han minste er 13 mnd, så han er klengete fordi han vil ha pupp:p
 
Så gøy at det er flere som har dyr som merker at noe er forandret.
 
Katten min har vært skyggen min i det siste. Han ble skikkelig rar forrige gang og begynte å hamstre kongler til meg og greier.
 
Kattene våre legger seg også oppe på magen oftere og sønnen på 18 måneder er såå klengete. Vet ikke om det for sønnens del betyr at han merker noe av graviditeten, eller om han skulle vært i en sån "mammadaltfas" uansett :p
 
Vi har en liten terrier som sitter som klistra på meg :D Helt håpløst, hun følger etter meg hvor enn jeg går!
 
Seriøst jeg opplever akkurat det samme med både barn og hund. Har ikke tenkt over det før du skrev det her!:rolleyes:
 
Har fått ny katt i hus å den er veldig klengete når jeg ligger på sofaen, men vet ikke om han bare er sånn eller om han merker noe:p
Den andre katten å de to hundene er det ikke noe endring på :happy:
Kanskje bortsett fra at hu katten begynte æ sove sammen med oss på rommet etter jeg fant ut at jeg ble gravid da;)
Kan være pga kattungen det å:p
 
Kattene våre legger seg også oppe på magen oftere og sønnen på 18 måneder er såå klengete. Vet ikke om det for sønnens del betyr at han merker noe av graviditeten, eller om han skulle vært i en sån "mammadaltfas" uansett :p
Tenkte også på mammadaltfase, men den hadde han i sommer. Hadde akkurat fått han til å sovne i egen seng. Pappa var like bra som mamma til stell og kos. Men nå er det kun mamma som gjelder igjen, til alt!!! Pappa får ikke en gang kjøre han i barnehagen uten grining, aldri vært sånn før!
 
Back
Topp