Kleggstikk?

mkay87

Forelsket i forumet
Ble bitt av klegg på fredags kveld,var som ett helt vanlig stikk til p begynne med. Men på lørdags morgen var foten hoven,og er det enda! Er ubehagelig å gå på den, vondt å bøye den(stikket er i området "hockey kulen"), er øm/rød/ varm. Er hoven litt oppover leggen. Når går dette over tro....?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk klegg stikk bak øret.. Og hovna opp noe veldig! Så ut som dumdo i flere dager. Våt veldig ubehagelig, rødt og varmt. Vondt utover i ansiktet og nedover i nakken. Gikk over etter 4-5dager :s

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Stemora mi ble bitt av en klegg på tirsdag og hovnet skikkelig opp på albuen og hevelsen gikk først bort på fredag :) så kan gå en stund, men er du usikker er det jo bare å ringe legekontoret å høre i morra :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Mamma ble bitt i ankelen en gang av klegg. Hovna skikkelig opp, og gikk til lege med det. Fikk da noe allergimedisin som gjorde at det gikk over. Men hun er jo ikke alergisk mot stikk, og aldri opplevd lignende tidligere eller etter dette. Noen som vet hvorfor det bare skjer sån? Er noen klegger verre enn andre eller noe? :p
Ble også bitt selv nå for en uke siden. Begynte å klø på det lille bittet på albuen min, og pluttselig var nesten hele underarmen et eneste stort kløende bitt. Aldri opplevd før!

Har også blitt bitt av klegg i helga, på hele 3 plasser :P Både jeg og mamma. Her er det håndflata, låret og nakken som lider. Jeg startet å blø litt på bittene - forså å kløøøø. Nå er det hovent, rødt og klør innimellom. Min kjære mormor sa dette var normalt :)

Jeg har blitt bitt sikkert 20 ganger av klegg på en uke nå og noen bitt klør mye mer enn andre og tror det er fordi noen klegg rekker å sitte lengre å suge blod, men ikke sikker :P og kommer sikkert ann på hvor stor den er og hvilken kleggtype det er :) her nede hos pappa er det to forskjellige typer :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Du er gjerne litt allergisk? Faren min hovner også mye opp av klegg. Jeg har aldri blitt så hoven, men stikkene er der og klør i flere dager. Det er to uker siden jeg ble stukket på leggen, og jeg ser fortsatt et rødt merke.

å fy faen det er det verste jeg har opplevd å bli blitt av de der. Ble bitt på ankelen. Svulmet helt opp i nesten en uke!

Back
Topp