Klegg

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Tips til hva som holder kleggen unna? Gjerne til bruk på både voksne og barn (over 3 år).
For jeg holder seriøst på å klikke! De er så sinnsykt innpåslitne at jeg får helt fnatt, i tillegg til at jeg reagerer på bittene deres og får hevelser på størrelse med tennisballer.. :arghh:

Henger meg på for tips

Jeg får vel og merke ikke så store stikk, men det gjøre vondt når de biter. De klipper fakrisk huden, og det er plagsomme stikk. Og vi har mye av det i hagen. Rundt bærbuskene, så å plukke rips er en plage grunnet all kleggen

Hvis du skal sitte ute, tenn på kongler. Enten la de ligge på et fat eller i en bøtte. Røyken er ikke sjenerende:)
Ellers er sprayen Centaura genial. Bruker den både på meg og hunden.
Godt kjent med Centaura, men synes den varer så kort :oops:
Samme hva slags type kongler eller? Vi har mange av disse avlange furukonglene rundt her ;)

Godt kjent med Centaura, men synes den varer så kort :oops:
Samme hva slags type kongler eller? Vi har mange av disse avlange furukonglene rundt her ;)
Ja, jeg har bare tatt de første og beste konglene jeg finner. Så kan ikke si jeg vet om det er forskjell på typene:) men ta en 3-4 stk og tenn på.
Ellers har jeg dynka huset utvendig i permetrin (sånn grønn sprayflaske som garnetier ofte har) så insekter skyr huset vårt:happy:

Der kryr av grankongler i hagen. Kan vurdere å tenne på noen av dem

Back
Topp