Kle på seg selv.

Purpurea

Gift med forumet
Hvor flinke er barne til å gjør det her inne?

Magnus kan hvis han vil. Men sier som regel. klarer ikke mamma.
Han sliter litt med bukser som skal av og på men gensere og slikt går greit. og sko.

Noah Leander klarer det helt fint selv, men er ofte sånn som hos dere at han heller vil bli kledd av.
Men når det er badetid så vrenges klærne av i ei fart, å det står bare på lysten[8D]

Hun er veldig flink, så lenge hun gidder[:)] Men her er det gensere som er værst, bukser går fint! Hun kler på alt yttertøy selv som regel!

Esther gjør alt selv
sliter litt med jakker og vanter men
noen dager da hun er morgen gretten og vil være vrang kan hun ingen ting

Hehe, lillemann sier HELE tia: gjøre selv [8D]
Men han er nok litt bortskjemt (og lat) får er som regel vi som kler på...[;)]
Men han kan hvis han vil, jakker hjelper vi litt til med, men glidelåsen lukker han selv, luer, votter, bukser greier han fint selv, til dels gensere, men han plages litt så da ber han om hjelp fra mamman [:D]

Nei ikke egentlig.Får på seg genseren om jeg først har dratt den over hodet hans, hjulpet ham litt med å finne ermene osv. Buksa er det som regel alltid to bein i ett busebein.
Han gidder ikke kle på seg selv, viser i alle fall ingen interresse for det, så det blir til at vi gjør det.
Men kommer ofte inn fra gangen når vi skal ut, med jakken på bak frem, sko/støvler og lue på som han har klart selv[:D]

Men nå er han jo virkelig i trassen også, og sier ofte han skal kle på seg selv,men sitter bare der og tuller. Og ofte har vi dårlig tid, så det blir til at jeg kler på ham ja

og ja; som mammantillillegutt sier, ved badetid er klærne AV i rekordfart[:)] Men det er vel lettere å kle av seg enn på seg

Hun er ikke bastant på å gjøre det selv. Men, får til litt av og til hvis hun vil[:)]

TB gjør det meste selv, jeg får lov til å hjelpe med å sette glidelåsen på plass så han får trekke opp[:)] Og strømpebuksa må han ofte ha litt hjelp med.

Hannah kler på seg selv og vi får ikke lov å hjelpe til... kan til tider være en skikkelig tålmodighetsprøve...

Hun kan ja, men gidder sjelden! Skulle ønske hun gadd oftere jeg [;)] Klarer ikke knapper og glidelåser. Det eneste hun er interessert i  å ta på selv er gummistøvlene. Rett inn og rett ut [8D]

kler som oftes på seg alt selv, kommer veldig an på om hun er trøtt eller ikke[;)] synst hun er blitt så utrolig selvstendig[&o][:)]

Gensrene trenger han hjelp til å få over hodet, og strømpebukse må jeg hjelpe til med.
eller så klarer han det meste selv...
ikke glidelåsen på jakken da..

Klarer det meste selv. Av og til er glidelåsen litt vanskelig å få på plass, av og til er knappene litt vanskelige. Kommer sokken med hælen på vristen så må hun også ha hjelp.

Men innimellom vil hun være litt baby og "klarer ikke" å få det på seg. Tror hun syns det er artigere når hun kan tråkke rett inn i buksene mens jeg holder dem enn å sitte på gulvet og dra dem på.[;)]

Ellers syns jeg hun er blitt veldig flink til å kle på seg selv.

Back
Topp