Kle på en jan/feb-baby :)

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Hva/hvordan tenker dere å kle på knøttet i barnevognen/på vei til bilen i bilstolen på vinteren?
Jeg har lammeullspose i barnevognen og arver nok en varm bilstolpose, men er usikker på hva jeg skal kle på knøttet. Hmmm. Hva tenker dere?

Jeg tenker at ull er gull som jeg også tenkte med storesøsteren, dog er hun født i mars (og det var en varm mars). Brukte mest bomull innerst og så ull utenpå, som fks en bomullsvody og bukse og så en tynn ulljakke og så nedi dunposen til vogna eller bilstolen. Og lue når vi var ute stort sett. Nå kommer lillebror 1,5 mnd tidligere på året så tenker jeg kjører samme opplegget (vi er jo mest innendørs de første ukene uansett) med bomullsbodyer og bukser, samt tynn ulljakke og så en ulldress og ulltøfler utenpå der igjen og nedi dunpose når vi skal ut :) og ullue. Og ullvotter. Kommer nok til å ha noen ullbodyer og tynne ullbukser også, til bruk når vi skal være steder heg vet er kaldere, som helsestasjonen osv. I huset vårt hjemme er det alltid sjukt varmt så der blir det stort sett bomull. Og så bruker jeg ullpledd i tykk og tynn versjon til å regulere med å pakke inn eller ta av :)
Ga dette noen mening eller er det bare i hodet mitt det er mulig å forstå, jeg er i overkant trøtt idag og har mistet lysten på kaffe [emoji43][emoji43]

Ull er gull:)

Saueskinn i vogn og seng, ellers tynne bodys, romper/kosedresser og sokker som alltid faller av:) hun ligger jo mye i armer,kurv eller vogn så der er det lunt og godt.

Jeg tenker at ull er gull som jeg også tenkte med storesøsteren, dog er hun født i mars (og det var en varm mars). Brukte mest bomull innerst og så ull utenpå, som fks en bomullsvody og bukse og så en tynn ulljakke og så nedi dunposen til vogna eller bilstolen. Og lue når vi var ute stort sett. Nå kommer lillebror 1,5 mnd tidligere på året så tenker jeg kjører samme opplegget (vi er jo mest innendørs de første ukene uansett) med bomullsbodyer og bukser, samt tynn ulljakke og så en ulldress og ulltøfler utenpå der igjen og nedi dunpose når vi skal ut :) og ullue. Og ullvotter. Kommer nok til å ha noen ullbodyer og tynne ullbukser også, til bruk når vi skal være steder heg vet er kaldere, som helsestasjonen osv. I huset vårt hjemme er det alltid sjukt varmt så der blir det stort sett bomull. Og så bruker jeg ullpledd i tykk og tynn versjon til å regulere med å pakke inn eller ta av :)
Ga dette noen mening eller er det bare i hodet mitt det er mulig å forstå, jeg er i overkant trøtt idag og har mistet lysten på kaffe [emoji43][emoji43]

Jeg tenker helt likt som dette :)

Bilen varmer vi opp på forhånd (EL-bil, og bare å trykke på en knapp så blir den varm), og nedi dunposen i vogna er det lunt og godt. Så stort sett bomull innerst og ull utenpå her og. Har noe tynn ull til å ha innerst på de kaldeste dagene og hvis vi skal være mer ute. Erfaringsmessig fra sist (har ei jente født 26.2.15), så holder man seg mest inne på de kaldeste dagene. Også blir det forhåpentligvis fort vår og varmere etter de små har kommet :)

Jeg har to barn fra før, som er sommerbarn, og vi brukte mye tynn ull. Så mye kjekkere med ull enn bomull, særlig siden jeg har hatt ordentlig gulpeunger, greide ikke alltid holde de helt tørre. Da er ull gull! På vinterbaby vil jeg ha enda mer ull, selv inne. Blir mindre klamt, når det er varmt!

Her blir det også mest ull, fra innerst til ytterst❤️ Har to januarbarn fra før, og synes ull er gull!

Her blir det mest ull, fra innerst til ytterst.

Ull og sjå an ungene! Liker ikkje å kle på ungen så mye for å kjøre bil! Har jo samme temp o bilen som inn! Så blir nokk tepper på ungene. Og kanskje en ull dress [emoji4]

Veldig glad i ull jeg. Så tenker det blir ull/bomull innerst, ull utenpå eller dress. Voksipose m saueskinn under i vogna.. kommer an på tempen vi skal oppholde oss i [emoji4]

Back
Topp