Klatremus lillemann?

Kitty

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Her har jeg en liten som tror han er klatremus lillemann. Han klatrer høyt og lavt, og bare slenger seg ut når han skal ned. Har gått på nesa en hel del ganger, og er alltid gul og blå (spesielt i panna). Vi har polstret det vi kan, men han er opp og høyt før vi får sukk for oss. Noen som har noen som holder på slik? Og noen forslag til hvordan vi kan gjøre det tryggere?

Han er 1 år og 3 uker.
 
Min eldste var sånn, ble mer forsiktig da han var Ca. 3,5 etter et fall. Nå er han fem, og helt normalt forsiktig :) hadde noen fall, masse sår og blåmerker, men alt har gått fint. Gjorde ikke noe spesielt, men fulgte mer med på ham enn jeg gjør med lillebror, spesielt i nærheten av vann/stup.
 
Her har jeg en liten som tror han er klatremus lillemann. Han klatrer høyt og lavt, og bare slenger seg ut når han skal ned. Har gått på nesa en hel del ganger, og er alltid gul og blå (spesielt i panna). Vi har polstret det vi kan, men han er opp og høyt før vi får sukk for oss. Noen som har noen som holder på slik? Og noen forslag til hvordan vi kan gjøre det tryggere?

Han er 1 år og 3 uker.
Du kan lese litt om temaet 'Risk play in early childhood'. Noen er veldig aktive og leker risikable leker :p
 
Begge mine har vært sånn. Vi lagde ei løype med sofaene og andre småmøbler som var trygg men utfordrande og kjekk, klatre frå lav stol over armlenet på sofaen osv. Og vi har ei lita sklie som er flittig i bruk. Hadde madrass under i starten men treng ikkje det lengre no som minste snart er 2 år.
 
Her har jeg en liten som tror han er klatremus lillemann. Han klatrer høyt og lavt, og bare slenger seg ut når han skal ned. Har gått på nesa en hel del ganger, og er alltid gul og blå (spesielt i panna). Vi har polstret det vi kan, men han er opp og høyt før vi får sukk for oss. Noen som har noen som holder på slik? Og noen forslag til hvordan vi kan gjøre det tryggere?

Han er 1 år og 3 uker.
Jaja, helt lik. Blir 2 år i Februar - i dag hadde han klatret ut av vinduet på avdelingen i barnehagen :laughing001 (Det er veldig lavt på bakken)
 
Vi har også en klatremus, vært sånn siden før han kunne gå :hilarious: Han er ganske forsiktig sånn ellers, men tror han hadde kronisk blåmerke og kul i panna fra 11 måneder til 2 år. Blitt bedre etter hvert som han har blitt sterkere og tryggere motorisk, men vi har blitt eksperter på å "høre" når han klatrer og vi ikke er i samme rom. Kunne ikke la han være alene frem til han nærmet seg to, og selv da var han altfor rask til at vi klarte å unngå fall hver gang. I barnehagen har de bare landet på at en dag der han ikke faller er en god dag :rolleyes: Nesten godt at han er sånn i barnehagen også, ellers er jeg redd de hadde tenkt omsorgssvikt :hilarious:
 
Risikolek og helt normalt ☺️ Storesøster er også slik. I går fant jeg henne i barnehagen på et lekestativ med tau, der hun balanserte på tauet som er helt på topp (og egentlig bare for å holde seg i) og hoppet rett ned (hun var sikkert 2-3 m over bakken). Kjente det knyte seg godt i magen da jeg så det, mens den søte lille stemmen ropte «mamma se på meg, jeg skal vise deg ett triks!!» iiiiik!!! Enda jeg sitter med masse teori og kompetanse på område, haha.
Hun har haugevis med blåmerker etter knall og fall. ☺️
Ingen tips til sikring. Er dere nervøs så ha ett ekstra øye til det, og pust med magen. Så lenge det ikke går på helsaløs så er det verdifull lek og læring for barna ☺️ Må repeteres til meg selv mange ganger også :nailbiting:
 
Ingen råd desverre. Har to selv. Minste sitter ved siden av meg med blå panne, blått kinn og en fin rød stripe over leppene fra gårsdagens fall over en metall lekebil. De skader seg mindre enn man trur. Min eldste klatremus knakk kragebienet i bhg og jeg spurte hva han hadde fjor. Var visst ikke noe han hadde gjort men noen andre mot han, så de er veldig flinke til å ta seg imot når de blir litt eldre. Vi polstrer ikke. Også har minste knekt en tann. Jeg tar det med ro. Svigers hadde 3 klatremuser og Hu sier bare at småskader skjer og er helt vanlig. Det samme gjør i grunn bhg. Barn uten blåmerker har ikke utforsket fikk jeg beskjed om av en pedagog. Er i grunn sant.
 
Han sitter nå i badekaret med blekkøye :p det kom igår etter at han landet på pappas kontorstol :p permanent blåmerke i panna har han også :p håper det blir bedre etterhvert
 
Back
Topp