Klatremus, evt andre som vet;)

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Er det ikke slik at det bør være 2 foreldresamtaler i løpet av et bhg.år? Vi har enda ikke hatt, til tross for at jeg husker at vi fikk beskjed ved oppstart at vi skulle få det relativt fort på tidlig høsten for å snakke om hvordan tilvenning og alt gikk. Det hørte vi aldri noe om( jeg burde jo etterspurt da). Nå så jeg i med.brevet vi fikk, at det startes opp med samtaler i slutten av mars. Det er da ganske sent? Da har han jo gått i bhg i 8 mnd!

Jeg synes heller ikke de er flinke til å si noe om hva de har gjort i løpet av dagen. Skjønner at de ikke kan stå og utbrodere i det lange om det til alle foreldre som henter, men noen korte setninger hadde jo vært hyggelig.
Står jo i mnd.brevet hva de har gjort, men det er gjerne om turer, og spesielle temaer de har hatt den siste mnd. Jeg liker å høre om de små hverdagslige tingene. Men, vet ikke hva som er vanlig i bhg rundt omkring heller jeg da...

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men vi har hatt en obligatorisk. Vi hadde den før jul, men vi måtte utsette den til januar. Vi kommer til å få en forespørsel i april (tror jeg det var) om en ny foreldre samtale. Den er det opp til hver enkel. Så en frivillig en. Vi kommer til å ta den for å høre om utviklingen til vesla.

Vi får også mnd brev om hva alle avd i bhg har gjort iløpet av mnd. Jeg liker også å høre om hvordan det har gått iløpet av dagen og jeg spør rett ut også noen ganger, men noen lar jeg det passere. Vi sa ifra på foreldresamtalen at vi hadde lyst å få vite hva hun hadde gjort iløpet av dagen.

De skriver også litt på en kritt travle og har en elektronisk bilderamme i garderober. Der de viser bilder de har tatt av barna. :)

Jo det er helt vanlig.
Eller, altså, hos oss får alle en samtale på høsten, og så får de "nye" barna en samtale til på våren hvis de vil. De "gamle" også hvis de føler for det. Den på våren er mer frivillig.
Vi var på samtale i løpet av de tre første ukene til frøkna, og så nå i begynnelsen av mars igjen.

Synes absolutt du kan si noe om det på samtalen, at du synes det har gått for lenge før dere fikk samtale.

Dere bør også kunne forvente å få høre litt om hvordan dagen har vært. Våre små kan ikke fortelle noe selv.
Dessverre er dette en gjenganger i de fleste bhg. Vi synes heller ikke vi får gode nok beskjeder, og at vi må dra det ut av enkelte. Pedlederen er flink til å si noe på eget initiativ.

Jeg vet at ikke alle foreldrene er fornøyde i min bhg heller, så vi jobber med saken for å få gode rutiner på det.

Men får de ikke vite hva foreldrene ønsker er det heller ikke lett å gjøre endringer ;-)
Så det beste er å si ifra hva man ønsker eller ikke er så fornøyd med ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Jo det er helt vanlig.
Eller, altså, hos oss får alle en samtale på høsten, og så får de "nye" barna en samtale til på våren hvis de vil. De "gamle" også hvis de føler for det. Den på våren er mer frivillig.
Vi var på samtale i løpet av de tre første ukene til frøkna, og så nå i begynnelsen av mars igjen.

Synes absolutt du kan si noe om det på samtalen, at du synes det har gått for lenge før dere fikk samtale.

Dere bør også kunne forvente å få høre litt om hvordan dagen har vært. Våre små kan ikke fortelle noe selv.
Dessverre er dette en gjenganger i de fleste bhg. Vi synes heller ikke vi får gode nok beskjeder, og at vi må dra det ut av enkelte. Pedlederen er flink til å si noe på eget initiativ.

Jeg vet at ikke alle foreldrene er fornøyde i min bhg heller, så vi jobber med saken for å få gode rutiner på det.

Men får de ikke vite hva foreldrene ønsker er det heller ikke lett å gjøre endringer ;-)
Så det beste er å si ifra hva man ønsker eller ikke er så fornøyd med ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Hos oss opplever jeg faktisk at det er en del av assistentene som har vært flinkest til å si noe...Jeg skal gi tilbakemelding når vi er på samtale. Vi fylte ut et evalueringsskjema for ikke lenge siden. Men var jo flere spm som vi ikke kunne svare på fordi vi hadde jo ikke grunnlag for å si noe om det. Da skrev jeg bare på det, istedet for å rangere mellom 1-6. Så de burde nok utifra det skjemaet også tenke at de bør informere litt mer....

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Hos oss synes jeg de er flinke å snakke om hvordan det går og hva som skjer. Setter veldig pris på å få høre om hvordan dagen har vært når jeg henter. Jeg føler ikke egentlig foreldresamtale er det viktigste, men heller denne daglige kontakten vi har. Så skjønner godt du savner det.

Hos oss synes jeg de er flinke å snakke om hvordan det går og hva som skjer. Setter veldig pris på å få høre om hvordan dagen har vært når jeg henter. Jeg føler ikke egentlig foreldresamtale er det viktigste, men heller denne daglige kontakten vi har. Så skjønner godt du savner det.
Grunnen til at jeg ønsker foreldresamtale er fordi jeg hadde syntes det var fint å høre hva bhg observerer i forhold til utvikling, språk, sosialisering etc...:) For det er det jo ikke like naturlig å få tid å snakke om ved henting/levering...Synes begge deler er like viktig på hver sin måte egentlig :)

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Ta det opp. Enten med ped.keder eller styrer om du vil.. Du kan ig gå igjennom fau-representanten på avd. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hos oss har vi to foreldresamtaler i løpet av året. Jeg synes det er viktig å følge med på hva ungene driver med og utvikler seg. Samtidig får man litt mer inntrykk av hva bhg driver med og hvilke prosjekter bhg er med på.

vi hadde en obligatorisk noen mnd etter oppstart, og det er vist en på våren som er frivillig.

Hos oss er det ei tavle i gangen samt slik digital bilderamme, på tavla skriver de hver dag hva de har gjort, og innimellom er det bilder på ramma :)

Back
Topp