Klarte å ødelegge symaskina

Ida82

Forumet er livet
Fikk meg ny symaskin i august (janome dc4100) og nå klarte jeg å gjøre slik at nåla står fast nede, pga klarte å glemme å ta vekk den automatiske nålinntrederen før jeg trykka den ned.. hadde litt problemer mens jeg sydde, så det var litt kaos... tenkte ikke..

Men jeg har hatt så mye problemer med undertråden når jeg syr. Plutselig henger det seg opp. Og det skjer MANGE ganger. Så må jeg slutte å sy, klippe og sette i på nytt. Og starte om igjen.. Lurer på hva jeg gjør galt. hvis jeg ikke gjør noe galt, så er jeg hvertfall ikke fornøyd med maskina...

Om du har probloemer med undertråden kan du ha lagt spolen feil vei, mange gjør det. men ta med deg maskina inn så får du hjelp med både det ene og det andre:) 

Hehehe, ja tror jeg trenger litt hjelp. Har vært litt dum som ikke har kontakta deg før. Tiden som ikke strekker til alltid.. [;)] Har nok noen flere spm nå enn jeg hadde da jeg kjøpte den[:D]

Det er kurs til tirsdag d kan bli med på om du vil? Det er gratis siden du har kjøpt maskin:)

MEn ang spolen, på slokket er det tegning av spolen og hvilken vei den skal ligge. det er veldig viktig at den ligger riktig vei, ellers vil den ikke sy riktig...

og nålitrederen kan fikses om den er ødelagt? HAr du fårr opp nåla igjenn?

Nei har ikke fått opp nåla igjen.. men kan prøve nå! Ble bare så sinna på meg selv at jeg måtte gå vekk fra maskina så jeg ikke gjorde vondt verre[;)] Til tirsdag jobber jeg kvelden[:(]

Hehehe, da pleier jeg å jobbe dagen... off, typisk.. Jeg pleier å jobbe annhver fredag fra 14-18. oddetallsuker. bare at nå til fredag har jeg andre planer.. Så pleier jeg har fri hver mandag. Jobber oddetallslørdager..Annhver tirsdag pleier jeg å jobbe kvelden..

Foresten så klarte jeg å fikse maskina, og legge undertråden RIKTIG[:D] Ble jo mye bedre nå[:D][:D] Såeh, ja tror jeg må ha noe kurs snart!!

pleier å hjelpe når undertråden liger riktig;) hehe...

Men altså, det er kurs neste tirsdag kveld også tror jeg, og på mandagene er de som regel to så da kan du også få opplæring... ring ned så skriver de deg opp i boka en dag det passer for alle:)

Back
Topp