Klart til 17.mai?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Skriver en liste så ikke ammetåka tar kverken på alt. føler at jeg har glemt noe. Hva gjør dere klart til 17.mai?
 
Vi er ikke klare, har ikke engang sko til eldste :eek:
Ikke vet vi hvor vi skal heller, så kanskje vi må lage mat og kake også ;)
 
stryke skjorten til mannen, og bake en kake:)
Burde kanskje finne ut hva jeg skal ha på meg på 17 mai:p
 
Tja jeg må finne ut når jeg skal ha frøkna hjem og så får jeg finne frem 17 mai klærne og passe på at de er rene og pene før jeg sender de til faren hennes. Så skal jeg vel finne klær til meg, jeg skal kun ut for å se skoletoget og så skal jeg ta med frøkna slik at hun får gått I borgertoget. Ellers så skal jeg være alene hjemme så ikke mye å ordne egentlig :p
 
Skal bort torsdag-mandag, så eneste jeg trenger å tenke på er at bunaden er presset, skjorta strøket og sølvet pusset. Eneste som står igjen er å pusse sølvet. Måtte tilpasse beltet på bunaden siden jeg er 33+3 på vei på 17.mai, men var heldigvis bare et par cm :D Tror til og med at alle dressene til samboer er i orden, så han får vel snart bestemme seg for hvilken farge han vil ha på 17.mai :) ender vel opp med den nye mørkeblå! Deilig å reise bort på sånne dager og komme til dekket bord og hele pakka, selvom jeg gleder meg veeeeldig til jeg skal arrangere sånne ting selv :)
 
Begynte å tenke på det idag, kjøpt noen flere flagg og sløyfebånd. Må handle servitører og sjekke om jeg har lys. Må handle sko til ungene og planlegge maten. Tenkte jeg skulle bake bunnen til pavlovaen en dag denne uken. Og plukke liljekonvaller så de forhåpentligvis er utsprunget innen 17.
 
Absolutt ingenting! :) Jeg kan ikke bruke bunad i år pga gravidmagen, så det blir en enkel kjole som jeg har i skapet fra før. Mannen bruker dressbukse og skjorte han har fra før. Vesla får på en av kjolene sine, har noen fine som passer for anledningen. Etter tog og leker tar vi turen opp til foreldrene mine, og mamma stiller med kake for anledningen. Det er mulig vi spiser ute på ettermiddagen. Sånn slipper jeg unna alt styret. Og takk og lov for det, jeg har nemlig eksamen 18. mai. Gulp! :p
 
Vi skal bort så har ikke noe mat eller noe å ordne! Har vasket bunandskjorter i dag å skal stryke dem i kveld! Skal også se over om bunadskoene til ungene passer!
 
Her er min liste:

-Vaske og stryke skjorter/klær
-Pusse sko
-Pusse bunadssølv
-Vaske bil
-Finne frem flagg, bilflagg, sløyfer og fløyter
-Bake pavlova for klassen til eldstemann
-Bake cupcakes til ungdomshuset
-Ordne klart kamera


Vi spiser i ungdomshuset etter toget, så trenger ikke ordne noe mat annet enn bakingen :)
 
Vi skal til "naboen" (300m å gå) så blir ikke ordnet noe hjemme. Har kjøpt bunadsko til hun på 5. Jeg trenger en kjole jeg kan amme i, både til 17.mai og dåpen. Skal kjøpe hårbånd til største, jeg trenger sko og strømpebukse. Så egentlig ingenting som er klart :D
 
Begynte å tenke på det idag, kjøpt noen flere flagg og sløyfebånd. Må handle servitører og sjekke om jeg har lys. Må handle sko til ungene og planlegge maten. Tenkte jeg skulle bake bunnen til pavlovaen en dag denne uken. Og plukke liljekonvaller så de forhåpentligvis er utsprunget innen 17.
Blomster hadde jeg glemt. Takk :)
 
Har leita huset rundt etter finsko til minsten, uten hell foreløpig. I tillegg manglar eg bunadsokkar og jakke til eldste. Har ikkje planlagt mat enda og veit enda ikkje om eg får på meg bunaden;) Men det er jo maaange dagar igjen;)
 
Jeg har hentet bunad og dress fra renseri. Kjøpt festdrakt og bunadsko og hvit strømpebukse til begge ungene + kyse til yngste. Har vasket hvitt ullundertøy hvis det trengs. Kjøpt 17mai-tut og sånn vindgreie og sløyfer.

Så da gjenstår:
Vaske bunadsskjorta
Stryke skjorter
Pusse sølv
Pusse sko
Stryke flagg
Finne fram tuter og sløyfer
Stryke duker
Kjøpe lys og servietter
Kjøpe mat og drikke
Bake kaker
Dekke bord
Pynte ute (blomsterbedd)
Rydde og vaske til selskap
Vaske bilen
Huske at eldste vasker håret kvelden før
Lage klart maten som kan gjøres klart
Blomster


Kan det være noe mer?
 
Må sjekke bunad skjorter
Handle lys og servitter
Kjøpe inn til mat og kake
Finne frem og pusse sko
 
Ingenting :p
 
Jeg skal hjem til mamma og pappa, så jeg gjør ikke klart noen ting :p Eller, skal stryke bunadskjorta da ;) Tenkte å bake ei kake, men det gjør jeg når jeg er kommet hjem 16.mai.
 
Vi skal til sambos bror og hans samboer. Skal lage pavlova, ellers trenger vi ikke tenke på så mye. Bunaden min og mini sin bare, og begge er klare.
 
Er ikke så mye som må ordnes i år. Skal ikke ha gjester, så blir bare en god frokost her hjemme før vi blir ute resten av dagen. Har litt småting som må gjøres da som å stryke tilbehør til bunad, kjøpe skjorte og sko til storesøster, og noe lillemann kan ha på seg. Skal også bake kake til skolekafeen, så den må kjøres opp kvelden før :)

Håper på fint vær altså!
 
Back
Topp