Klargjøring

DollyDucK90

Blir kjent med forumet
Hei:) er i uke 32+6, og begynner å klø skikkeli i fingrene etter og gjøre alt klart til lillegutt kommer. Men tenker å vente til nermere permisjon, så har jeg noe å gjøre og glede meg til. Når begynte/begynner dere å vaske tøy og sette fram alt av vugge/seng osv? :) gleder meg til å høre:)

Jeg er i uke 35+2 og har ikke begynt. Har lyst men føler at det er en god stund igjen. Vet ikke helt når jeg skal begynne

Jeg er i uke 37+0 i dag, og er veldig glad for at jeg begynte å vaske klær, montere opp ting osv for 1 mnd siden. Har hatt kraftig bekkenløsning i noen mnd, og nå har jeg mensmurringer/stikkninger ved den minste anstrengelse. Så det eneste som mangler er å legge på sengetøy og sånt :) Det tar jeg nok når vi kommer hjem fra sykehuset tenker jeg.

Jeg er 35+0, og jeg har det meste på stell nå :-) Begynte smått i uke 29, og det er jeg jammen glad for, for bekken- og ryggplagene kom brått og brutalt for en uke siden! Mangler bare å re opp seng, vugge og vogn, og å organisere litt bedre i stellekommoden og klesskapet :-)

Begynn nå mens formen er bra. Jeg ble plutselig veldig gravid i uke 35 med diverse vondter og kombinert med jobb gir ikke det masse overskudd på kveldstid. Legg Pledd/laken over ting dom er klargjort. Du vil takke deg selv senere

Jeg er 35+5 i dag og har begynt å vaske litt klær :) fått opp Stellekommoden på badet og skal organisere den nå... Senga er fortsatt flatpakket enda... Blir janskje skrudd opp iløpet av helga eller til uka... Venter kanskje litt med å re den opp... Vugga vi skal ha på stua er ikke helt klar enda og har heller ikke fått vogna i hus, selv om den er bestilt og klar :) men må ta litt og litt her siden bekkenet setter en stopper for altfor mye aktivitet...

Jeg er 35+3 og begynte å vaske klær osv for èn mnd siden. Glad jeg begynte da, for overskuddet er ikke stort for tiden :P Nå har jeg det meste på stell, og seng,vugge,stellebord osv er på plass :)

Er 34+3.
Fikk ånden over meg i helgen og nå er alt av klær i 50 og 56 vasket, brettet og lagt i et par midlertidig skuffer (har ikke babyrom enda)! Seng og vogn fikser jeg nok når permisjon starter, eller når vi kommer hjem etter fødsel! Skrevet liste til fødebag og vasket bilsete, så vet hva jeg må kjøpe til bagen - og pakke når det nærmer seg!
Gikk fra null forberedt til ca ferdig - det fordi jeg endelig har litt energi og tenker det er greit å gjøre hva jeg kan så lenge det varer:p

Begynte for en stund siden og det er jeg virkelig glad for, nå som formen er helt ræva.. Kvalm og trøtt, gåen etter søvnløse netter og vondt bekken! Er 35+4 nå...

Snart ferig, mangler kun "dagsenga" og bilstolen som ligger pakker vekk, men dette er noe mannen min evnt kan ornde for meg. ( uke 33 )
Bekkenet mitt lar meg ikke gjøre så mye hver dag, så det jeg klarer å mestre av oppgaver i løpet av dagen er gull verdt!
Slik som i dag, så stellte jeg 3åringen og kjørte henne til barnehagen, etter en god og lang frokost! Digger det at vi har så god tid, vi bruker 1t -1 1/2t hver dag på morgenstell,frokost og kos.(1min med bil, går jeg ned sliter jeg med hjemturen) 10åringen klarer heldigvis å kle seg selv. Hehe.
Etter dette har jeg sovnet og skal nå stå opp for å klargjøre middag og hente minstejenta i barnehagen igjen...

37+ nå, -har gjort litt fortløpende de siste ukene og har fortsatt litt igjen. Trenger å fordele det litt utover for å ikke bli for sliten. Involvert storebror på 2,5 slik at han gradvis ser babytingene bli tatt fram. Han syns det er stas.

35+1 idag og har akkurat vaska de første klærne. Glad for det for da oppdaga jeg at vi hadde litt lite bukser og bodyer, så ble en shoppingtur. :)

Har holdt på et par uker med vasking av bilstol, vogn, sengetøy etc etter storesøster. Det går i snegletempo og målet er å bli ferdig til 37 uker siden vi reiser på påskeferie da. :cool:

Er 35+4 og det aller meste er klart. Har gjort litt og litt mens jeg har vært sykmeldt.

37+0 og lite klart :p Men jeg starter permisjonen på fredag, og da skal jeg gjøre alt klart de påfølgende dagene :D jeg har planene klart i hodet da, må bare gjennomføre det :)

Har gjort det meste klart faktisk. Er 34 uker på vei. På slutten er det ingen garanti for at man er i form til å gjøre så mye, så jeg synes det er greit å få ting i orden på forhånd. Også kan man jo plutselig få før tiden også! :-) Glad for at jeg har gjort en del, med tanke på bekkenløsninga som har blitt verre.

Er 35 uker i morra, og tror vi har alt i hus nå. Glad vi begynte ganske tidlig her også, for bekkenplagene gjør at jeg ikke har overskudd til å gjøre så veldig mye på en dag. Hadde jeg hatt pre-gravid formen hadde jeg sikkert fått unna alt på et par dager, men det er ikke så lett nå. Har fortsatt til gode å vaske ferdig alle klærne, men det blir vel i løpet av uka.
Senga er fortsatt flatpakka da, men den skal mannen få ta. Mulig han fikser den når vi er på barsel, så soverommet ikke blir overfylt før det er nødvendig.

Fødebagen er ikke pakka enda, men har ei liste klar. Tenker å legge nedi klærne til lillemor og annet smått som ikke brukes til vanlig om ikke så lenge da, sånn at i tilfelle ting starter før vi er ferdigpakket er det litt mindre å huske på.

Last edited:
Jeg er 36+1, og nå er egentlig mye på plass. Klær og sengetøy vasket, barnesetet festet i bilen og seng+vugge er klar med madrass (legger på sengetøy når vi kommer hjem etter fødsel). Mangler bare å få orden på stelleplassen og å pakke fødebag :)

33+3 her og ferdig med det meste. Fikk et kick for noen uker siden :p her gjenstår for det meste bare sånnt som vi tar fram i siste liten pga støv og skit. Det som ikke er klart til nå er ikke noe stress å få klart når hun kommer :)

35+5 i dag og alt er vasket og klart foruten bilstol i bilen (den skal på neste fredag, når vi er 37 uker) ;)
Senga er redd opp og dunposen ligger klar i vogna - klærne er sortert etter str og inne på badet er ting nesten 100% klart :p

Fødebagen er også halvveis pakket med hva jeg trenger og klær til lillegutt. Lader faktisk kameraet nå, så det kan legges i bagen og. litt godt å bare ha alt sammen klart - så får man bruke tiden på annet frem til termin:)

Back
Topp