Jeg har en så dårlig vane, nemlig at jeg snuser. Har snust de to andre forsøkene også, men klart å trappe ned begge gangene. Men denne gangen er målet å slutte helt før uttak. Det jeg har lest på nett er at det tar ca 2 dager før niktoninen er ute av kroppen? Jeg mener å ha lest her på forum en plass at det påvirker blodhjennomstrømmingen i livmor. Noen som kan huske å sett noe om det? Jeg føler meg skikkelig dum som snuser når jeg går gjennom denne prosessen, men jeg klarer bare ikke slutte. Ble gravid i 2019(mistet i uke 9)og da sluttet jeg på dagen. Så jeg klarer hvis jeg vil, men det var ikke vanskelig å slutte når jeg visste at jeg var gravid. Da var gevinsten så stor, men er ordentlig vanskelig å slutte når jeg ikke har noen gevinst enda. Snusen hjelper meg liksom gjennom prosessen når ting er litt ekstra tungt osv nedregulering og stimulering. Og jeg vet også at stress ikke har noe godt med seg, og å slutte å snuse medfører en haug av stress. Så finner liksom ikke helt styrken for å klare å slutte. Men jeg vil virkelig klare det før uttak. Målet var først å slutte før sprøytestart, men det er i morgen, så det klarer jeg neppe. Noen som har noen gode tips? Vil virkelig klare det! Prøvd med nikotinfri snus, tuggis under leppa og trappe ned på styrke. Nå prøver jeg å ikke ta snus på de "typiske" tidene hvor snusen oftest smaker best. I dag tidlig ventet jeg bevisst en halvtime før jeg tok morgensnus, for å vende kroppen av vanene. Kan ikke noen komme med noen harde fakta til meg, som gjør at jeg mister lysten helt?