klarer ikke helt å slippe angsten..

candleburn

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
hei alle sammen ☺ og gratulerer så masse, håper alle får bli her.
jeg har to deilige småtroll fra før, men også en del spontanaborter, og ifjor en tom fostersekk, var da 14 uker på vei, hadde gleda oss siden uke 4...
utskrapning, å blødde som et hell.. etterpå, grusomme smerter og digre klomper blod kom, jeg lå til slutt bare å hylte av smerte og det ble sykehus igjen, betendelse og de hadde ikke fått ut alt.. det ble en lang og tung prosess.
samt da min sønn kom til verden, katastrofesnitt, unner jeg ingen, og har ikke fått bearbeida det ennå, gruer meg max, tenk om tenk om!

måtte bare lufte tankene, er så mye som svirrer nå.
har en snill og god mann, vi skal kjøpe større hus, jeg har også fibromyalgi og plages med det mye til tider..
det var vell det, fått sutra litt fra meg nå..
 
Hei, og gratulerer til deg og :)
Dette er vel en fase hvor de fleste av hos har noen bekymringer, men jeg kan godt forstå at du har gode grunner til det. Kanskje du kan be om mer tilrettelegging og kontroll dette svangerskapet, pga avbrutte svangerskap / skummel fødsel sist?
Jeg opplevde også hastesnitt sist, og for meg var det en ekkel opplevelse. Det er noe jeg har tenkt å snakke med lege og jordmor om før neste fødsel.

Håper alt går rette veien for deg denne gangen :)
 
takk for svar, dog det var et rotete innlegg hehe
ja jeg håper det, å få se at alt er bra i ny og ne, få prate om det som har skjedd..

håper det går bra for deg og at du får hjelp også☺
er ikke godt å gå i uvissa.
 
Hva med å oppsøke psykolog? Hun eller han kan veilede deg slik at du får bearbeidet følelsene og frykten.

Jeg går til privat psykolog og har akkurat startet EMDR-terapi (google det), som skal være en effektiv behandlingsform for blant annet traumer. Det blir litt dyrt, men jeg synes det er viktig å være et "helt" og velfungerende menneske. Ut fra det psykologen min har fortalt, høres ditt tilfelle ut som akkurat sånt denne terapiformen funker bra på. Og det finnes sikkert andre metoder (kognitiv terapi osv.).

Bare det å snakke med noen gjør sikkert stor nytte. Du kan jo også be om samtale om dette hos legen.

Hvis du skal henvises til psykolog gjennom legen tar det lang tid, men du sparer mye penger.
 
Hei og gratulerer :) Håper du har gode folk rundt deg, både familie og profesjonelle :) Forstår godt du har litt ekstra angst med din historie. Vi krysser fingrene for at det går mye bedre denne gangen.Ellers må du bare bruke forumet. Det er jo derfor vi alle er her :)
 
Hva med å oppsøke psykolog? Hun eller han kan veilede deg slik at du får bearbeidet følelsene og frykten.

Jeg går til privat psykolog og har akkurat startet EMDR-terapi (google det), som skal være en effektiv behandlingsform for blant annet traumer. Det blir litt dyrt, men jeg synes det er viktig å være et "helt" og velfungerende menneske. Ut fra det psykologen min har fortalt, høres ditt tilfelle ut som akkurat sånt denne terapiformen funker bra på. Og det finnes sikkert andre metoder (kognitiv terapi osv.).

Bare det å snakke med noen gjør sikkert stor nytte. Du kan jo også be om samtale om dette hos legen.

Hvis du skal henvises til psykolog gjennom legen tar det lang tid, men du sparer mye penger.


nå bor vi midt ute på bygda, å nermeste psykolog er 1 t unna, det er dps, har venta i 8 mnd på time der
og økonomien er ikke så bra, med huskjøp, må fixe mitt så det kan leies ut, og behandling for sykdommen nin koster mye.
men skulle ønske det var noe slikt nermere her!
 
nå bor vi midt ute på bygda, å nermeste psykolog er 1 t unna, det er dps, har venta i 8 mnd på time der
og økonomien er ikke så bra, med huskjøp, må fixe mitt så det kan leies ut, og behandling for sykdommen nin koster mye.
men skulle ønske det var noe slikt nermere her!
Kan de ikke hjelpe deg på helsestasjonen? Jordmor kan være en god samtale partner? :)
 
Høres ikke så lett ut. Fint du snakker om det her da, det er sikkert nyttig det også :)

Skjønner veldig godt at du har sånne tanker når du har opplevd alt dette.

Hvor langt er du på vei?
 
Høres ikke så lett ut. Fint du snakker om det her da, det er sikkert nyttig det også :)

Skjønner veldig godt at du har sånne tanker når du har opplevd alt dette.

Hvor langt er du på vei?

er 5+4 nå, kan være noen dager mer, mens siste tiden har vert på tryne.
 
Back
Topp