Klarer ikke glede oss ordentlig

zeero

Betatt av forumet
Misforstå meg rett her, vi er veldig glade for at det er en spire i magen altså.[emoji175] Ble først gravid i sept/okt og vi var helt i ekstase begge to og gikk med humøret på topp hele tiden, var veldig lykkelige og gledet oss sånn. Men så hadde jeg en SA i november og var da i uke 7. Var selvfølgelig et stort sjokk for oss begge og det var så utrolig trist. Nå er jeg så heldig at jeg er blitt gravid igjen og er ca 4+4. Problemet er bare at nå klarer vi ikke å glede oss sånn vi gjorde sist og det syns jeg er så trist[emoji21] Frykten for å miste igjen er større enn gleden over å være gravid igjen. Vi er som sagt selvfølgelig glade for positiv test igjen, men er ikke det samme i det hele tatt denne gangen[emoji53] Har ingen symptomer bortsett fra ømme pupper, så ønsker meg fler symptomer som jeg kan "kjenne på".
Noen som har noen gode råd til meg/oss ang dette? Skal ta HCG i uke 8 (men det er jo evigheter til) og vi har tenkt å bestille TUL. Når er det best å ta den hvis vi vil se hjerteslag osv? Dette ble langt men er bare meg og samboer som vet om spiren, så har ingen andre å snakke med det om..[emoji175]

Misforstå meg rett her, vi er veldig glade for at det er en spire i magen altså.[emoji175] Ble først gravid i sept/okt og vi var helt i ekstase begge to og gikk med humøret på topp hele tiden, var veldig lykkelige og gledet oss sånn. Men så hadde jeg en SA i november og var da i uke 7. Var selvfølgelig et stort sjokk for oss begge og det var så utrolig trist. Nå er jeg så heldig at jeg er blitt gravid igjen og er ca 4+4. Problemet er bare at nå klarer vi ikke å glede oss sånn vi gjorde sist og det syns jeg er så trist[emoji21] Frykten for å miste igjen er større enn gleden over å være gravid igjen. Vi er som sagt selvfølgelig glade for positiv test igjen, men er ikke det samme i det hele tatt denne gangen[emoji53] Har ingen symptomer bortsett fra ømme pupper, så ønsker meg fler symptomer som jeg kan "kjenne på".
Noen som har noen gode råd til meg/oss ang dette? Skal ta HCG i uke 8 (men det er jo evigheter til) og vi har tenkt å bestille TUL. Når er det best å ta den hvis vi vil se hjerteslag osv? Dette ble langt men er bare meg og samboer som vet om spiren, så har ingen andre å snakke med det om..[emoji175]

Jeg har ingen tips, men jeg har det akkurat likt. Mistet i uke 9+4 i juli og kommer ikke til å senke skuldrene før godt etter uke 12 og TUL!
Hjerteslag bør de finne iallfall i uke 7-8. Jeg var i uke 7+6 med Frøkena og så hjertet, og små «knopper» for armer og bein.

Hjertet begynner å slå når spiren er 22-23 dager gammelt, så bør kunne se dette ved 6 uker. Jeg fikk se det i forrige svangerskap dagen jeg var 6 uker. Nå har jeg bestilt til 6+2, bare for å få det sjekket/bekreftet.

Hei! Skjønner godt at det er tungt og vanskelig etter en slik opplevelse! Har ikke så mye å komme med annet enn at fra uke 6-7 er det mulig å høre hjertelyd. Jeg skulle egentlig på tul rundt 6+2 (prøverør så er en del av prosedyren).. Men jeg ble enig med klinikken om å vente til 2.januar for å være sikker på at vi fikk høre hjertelyd:) hadde en vellykket tul når jeg var 7+6 hvor vi fikk se lille, høre hjerteslag og h*n ble målt til å være 16mm lang fra hode til rompe:)

Skjønner veldig godt hvordan dere har det, vi har mistet 2 ganger, i uke 9 og i uke 5, og jeg kjenner også på det at vi ikke tør å glede oss :(
Men jeg tenker bare at vi må se på det positive og tenke at selv om det har skjedd før, skal det ikke skje igjen <3

Veldig normalt å ha det sånn når man har opplevd å miste.

Det har liten hensikt å måle hcg ved 8 uker .
Etter fullgåtte 6 uker er UL bedre for å se om det står bra til. Hcg målinger brukes så sent bare sammen med ul om det er noe som ikke stemmer helt

Jeg og samboer har det på samme måte. Har ikke turt glede oss ordentlig pga 3 SA før uke 6. Trodde jeg skulle roe meg og glede meg etter jeg fikk se hjerte som slo på TUL 7+2, men jeg gjorde egentlig ikke det. Man må nok bare ta tiden til hjelp så blir det bedre og bedre jo lenger man kommer. Nå er jeg 16+0 og føler med mye tryggere nå, men kjenner at frykten fremdeles ligger lurer i bakkant. Det er i allefall veldig vanlig føle det sånn hvis det kan være til trøst:Heartred

Veldig normalt å ha det sånn når man har opplevd å miste.

Det har liten hensikt å måle hcg ved 8 uker .
Etter fullgåtte 6 uker er UL bedre for å se om det står bra til. Hcg målinger brukes så sent bare sammen med ul om det er noe som ikke stemmer helt

Ja jeg syns det var litt rart med HCG-måling så seint, men det var fastlegen min som ville det ‍♀️ Får se fram til en TUL før det [emoji4]

Godt å høre at man ikke er aleine egentlig. Vi får bare vente til TUL så kanskje vi roer oss litt, men dagene går såå treigt syns jeg [emoji14] Kommer til å bestille om et par uker da. [emoji4]

Back
Topp