Klarer ikke glede meg

Fru M

Betatt av forumet
hei :)
Jeg hadde ikm i går og fikk en sterk positiv test midt op dagen i dag. Er blitt gravid gjennom ivf. Hadde en kjemisk graviditet i mai og er livredd for at det skal skje igjen! Har mensensmerter som også bekymrer meg. Legger ved bilde av testen som ble tatt i dag. Hva tenker dere ? Grunn til bekymring. Skal teste noen dager til for å roe meg selv.

Vedlegg

• 358DE0BB-58FB-4475-AA78-D13142E4972F.jpeg
    358DE0BB-58FB-4475-AA78-D13142E4972F.jpeg
    423,3 KB · Visninger: 90
Ivf her og :)
Ta blodprøver hos legen ? Da kan du kanske sjekke om hcg stiger..
Hvor lenge siden innsett ?

hei :)
Jeg hadde ikm i går og fikk en sterk positiv test midt op dagen i dag. Er blitt gravid gjennom ivf. Hadde en kjemisk graviditet i mai og er livredd for at det skal skje igjen! Har mensensmerter som også bekymrer meg. Legger ved bilde av testen som ble tatt i dag. Hva tenker dere ? Grunn til bekymring. Skal teste noen dager til for å roe meg selv.
Gratulerer med en liten spire i magen:) Synest testen såg veldig fin ut. Menssmerter hadde jeg mye fra en uke før ikm til en uke etter. Nå har jeg hatt mensmurringer innimellom. Tar det som et godt tegn. Det betyr at livmoren jobber med å utvide seg. HCG prøver hos legen var en god ide.
Sender deg en klem, og håper du klarer å glede deg litt:Heartred

Hadde innsett onsdag 26 sep.
Ja kan jeg det? Trodde det bare var hvis en blødde en kunne måle?
Nei tror noen gjør det om du vil det og om drevet hva du har vært igjennom tidligere ❤️
Men ja vet det Kan være vannskelig, selv tar jeg og er så gla for vær dag som går, men masse lykke til og gratulerer med spiren i magem❤️

Hadde innsett onsdag 26 sep.
Ja kan jeg det? Trodde det bare var hvis en blødde en kunne måle?

Jeg hadde ingen blødninger, men ville ta hcg likevel. Det var ikke noe problem. Hadde også helt fine verdier, så det synes jeg var betryggende :-)

Var og tok første hcg måling i går, og skal på nytt på torsdag. Ingen blødninger, bare spurte legen om jeg kunne få målt dette.

I forhold til murringene du har, så hadde jeg masse murringer helt til uke 11-12 i forrige svangerskap, og har en gutt på 1,5 år etter det, så murringer er ikke nødvendigvis negativt, men gjør jo at man kjenner mer på akkurat dette da... Og i tillegg til økt utflod, så kjennes det jo ut som mensen er på tur hele tiden..

Eg er også gravid gjennom IVF. Tok tre blodprøver for å sjå om hcg-en økte. Det dobla seg ikkje, men økte innenfor normalen. Eg klarer heller ikkje å slappe av og nyte det. Har TUL på torsdagen og har tatt heile dagen fri i tilfelle dårlige nyheter. Vanskelig å være positiv når veien har vore så lang og hard.

Svangerskapsdepresjon og barselsdepresjon er visst veldig vanlig blandt ivf-mødre, så kan være lurt å ha god oppfølging og samtalar med jordmor. Det har i allefall eg blitt tipsa om frå ei venninne som har gått gjennom same prosessen.

Last edited:
Legekontoret skjønte godt at eg ville ta blodprøvar siden eg var gravid gjennom IVF, og fertilitetsklinikken var heilt enig

Eg er også gravid gjennom IVF. Tok tre blodprøver for å sjå om hcg-en økte. Det dobla seg ikkje, men økte innenfor normalen. Eg klarer heller ikkje å slappe av og nyte det. Har TUL på torsdagen og har tatt heile dagen fri i tilfelle dårlige nyheter. Vanskelig å være positiv når veien har vore så lang og hard.

Svangerskapsdepresjon og barselsdepresjon er visst veldig vanlig blandet ivf-mødre, så kan være lurt å ha god oppfølging og samtalar med jordmor. Det har i allefall eg blitt tipsa om frå ei venninne som har gått gjennom same prosessen.
Ja har vært en lang vei! Så jeg håper dette går bra! Takk for tips! Det skal jeg passe på :)

Først og fremst; Gratulerer,du er gravid!!!

Og enig med resten, mål HCG for å bli trygg, det er ikke kjekt å gå rundt å engste seg:love022

Back
Topp