Klarer ikke glede meg.

Fru M

Betatt av forumet
Går å tenker hele tiden at dette ikke går. Er så redd for å miste. Klarer ikke glede meg. Kjenner at det er så slitsomt. Andre som har det sånn ?

Hadde det veldig slik de første ukene, nå har jeg blitt litt mer rolig men klarer ikke å nyte det helt enda :)
Bestilte meg derfor tidlig UL og gleder meg til om en uke når jeg får se at alt er bra :)

Kjenner følelsen ja.. Hver gang jeg er på do så bare venter jeg på å finne blod. Hatt to sa iløpet av siste halvåret, så tipper nesten det går gæli denna gangen også.. Skal det gå bra, så blir det enda 6 laaaangeee uker for å runde første trimester.

Går å tenker hele tiden at dette ikke går. Er så redd for å miste. Klarer ikke glede meg. Kjenner at det er så slitsomt. Andre som har det sånn ?

Kjenner til følslesn, gikk med den følelsen i mange uker, hadde mye murringer i rygg/mage og små blødninger. Så vurderte å ta abort, gikk så langt at jeg satt med tabletten i handa. Heldgivs ombestemte jeg meg, men gikk med samme følse som deg helt fram til uke 24, så begynte jeg og glede meg. Nå har jeg 43 dager igjen til termin og klarer nesten ikk3 vente :)

Jeg hadde det sånn med første, anbefaler tidlig kontakt med jordmor. Jeg tok også ul. i uke 6+1 for å se hjerteslag, og i uke 12 for forsterdiagnostikk (på eget ønske). For meg var det det som skulle til for at jeg ble trygg - og da synes jeg det var verdt det. Det kostet en del, men det er også en prioritering :)

Jeg har det litt sånn nå, men ikke fullt så ille som med førstemann. Da var jeg usikker fram til jeg var 4-5 måneder på vei. Selv da turte jeg ikke å kjøpe inn klær og utstyr fordi jeg var så redd for at det skulle gå galt. Jeg har mistet i SA utrolig mange ganger, og det eneste som er sikkert er at man ikke vet. Det kan være greit å ta kontakt med jordmor, som nevnt over, for da har man noen fagfolk å snakke med og som kan forklare litt rundt hva som skjer og hva som kan skje. Jeg vet det er vanskelig, men prøv å slapp av så godt du bare kan og nyt at du har blitt gravid.

Noen her på forumet la ut denne linken som jeg syns er litt fin: https://datayze.com/miscarriage-reassurer.php?
Men bruk forumet til å spørre og få ut frustrasjon. Det hjelper i hvert fall for meg <3

jupp har det også sånn!

Går veldig opp å ned her. Siden vi har vært i gjennom flere ivf forsøk, så er det liksom ikke bare å prøve igjen på neste mens hvis man mister [emoji54] Håper jeg blir litt mer optimistisk etter TUL på tirsdag [emoji1]

Kjenner følelsen, ja! Du er ikke alene om den. Pga MA i høst som jeg hadde gått med 5 uker før det ble oppdaget, er det ikke blod på papiret som bekymrer meg mest. Men at det ikke er liv i magen til tross for masse symptomer. Skal på ultralyd neste uke og håper å få gode nyheter og kunne senke skulderne litt.

Back
Topp