Klarer ikke finne jentenavn!

Sitrongress

Andre møte med forumet
Vi venter ei lita jente :Heartpink Og vi trodde det skulle bli lett finne et jentenavn. Men det viste seg å ikke være så enkelt. Samboer syns Olivia er fint. Jeg syns det er fint, men det er ikke sånn wow ja! Han ønsker gjerne mellomnavn også siden alle i familien hans har det. Er det noen mellomnavn som kunne passet til eventuelt Olivia? Eller Olivia som mellomnavn? Jeg syns også Evelyn er fint. Men er ikke 100 % solgt, og heller ikke samboer. Og det er vanskelig finne mellomnavn til Evelyn?
Forslag?? Andre navn? Står helt stille. Sett gjennom haugevis av lister men.. :scratch:knegg:
 
Venter ei jente vi og denne gongen. Trudde det sku vera mykje enklere med jente enn gutt, men like vanskelig.. Oliva e koselig. Liker det sjølv, men ikkje sambuaren..
 
Vi hadde så mange jentenavn på lista men venter en liten gutt nå (og aaaaner ikke hva vi skal kalle ham) :laughing002

Noen av mine topp 10:
Matilda, Flora, Lovisa, Olava, Mary, Alba, Daisy, Clara
 
Et par navn vi hadde på listen som vi har slått fra oss er Embla, Saga og Carmilla.

Er bare fordi familien til samboer har en tradisjon og kalle ungen opp på samme bokstav som fornavnet til forelder. Og vi har funnet et navn vi er enig på, som også følger denne tradisjonen :)
 
Må det være wow da? Jeg får gutt nr 3, jeg har brukt opp de to navnene jeg likte best, og har valgt navn til sistemann fra slektstreet. Han blir oppkalt etter min morfar, som forøvrig ble veldig rørt og glad. Så kanskje det er et mulig sted å starte? Grav litt i familiehistorikken og finn igjen navn på både besteforeldre, oldeforeldre, tippoldeforeldre, og eventuelt besteforeldres/oldeforeldres søstre. Kanskje finner dere noe som både funker for dere begge, og kan knyttes til en konkret person som gjør det litt lettere å føle at det er riktig? Da kan dere også se om dere finner et navn fra hver side, så dere har både fornavn og mellomnavn.
 
Må det være wow da? Jeg får gutt nr 3, jeg har brukt opp de to navnene jeg likte best, og har valgt navn til sistemann fra slektstreet. Han blir oppkalt etter min morfar, som forøvrig ble veldig rørt og glad. Så kanskje det er et mulig sted å starte? Grav litt i familiehistorikken og finn igjen navn på både besteforeldre, oldeforeldre, tippoldeforeldre, og eventuelt besteforeldres/oldeforeldres søstre. Kanskje finner dere noe som både funker for dere begge, og kan knyttes til en konkret person som gjør det litt lettere å føle at det er riktig? Da kan dere også se om dere finner et navn fra hver side, så dere har både fornavn og mellomnavn.
Nei det trenger ikke være wow Jeg liker godt Olivia, Ada, Evelyn og Mila. Men syns det er vanskelig å velge også. Men det faller Kanskje mer naturlig og når man ser babyen også? Vi må jo også være enige :laughing002Har sett på familiehistorikken og vi finner ingen vi liker.
 
Back
Topp