Klarer ikke dy meg...

Tøsa!

Gift med forumet
Mina Hadjian må være det minst intelligente som har satt sine stemmebånd på radioen noen gang.
Det er en jeg har på face som stadig deler hennes facebookstatuser, og noe så gjennomblåst er det lenge siden jeg har lest.
Hun er rappkjefta ja, men det hun sier er jo helt høl i huet.

Nå argumenterer hun med at hun kjenner folk som spiller mer WoW enn ABB, så den spillingen hans kan ikke ha noe med hans drapshandlinger å gjøre.
Han sier det var en del av opptreningen selv, men Mina sine venner og Mina selv vet sikkert bedre.

Det var noe annet i den gata jeg reagerte på for en stund siden, men husker ikke hva det var.
Greit nok å være rappkjefta, men man kan jo ta på seg de sosiale antennene fra tid til annen.

FEIL!

ABB sa selv at WoW var TIDSFORDRIV. Call of Duty var TRENING.

De to er for øvris SVÆRT forskjellige spill, og kan på ingen måte sammenlignes. 
Jeg tror ikke på noen måte at WoW har hatt noe med drapshandlingene å gjøre. WoW er et SPILL. Hadde han vært så påvirket av det spillet så hadde han tatt på seg kappe og sprunget rundt i skogen for å samle røtter til potions. 

Han har også selv uttalt at WoW-spillingen var en UNNSLYLDNING for å kunne trekke seg unna venner og familie, for å kunne planlegge handlingene sine.

Bouncing buttplug skrev:
FEIL!

Jeg tror ikke på noen måte at WoW har hatt noe med drapshandlingene å gjøre. WoW er et SPILL. Hadde han vært så påvirket av det spillet så hadde han tatt på seg kappe og sprunget rundt i skogen for å samle røtter til potions. 

Eller slå strutser helseløse med plast-sverd. 

Bouncing buttplug skrev:
FEIL!

Beklager, jeg aner ikke forskjellen på disse spillene.
Poenget var ikke hvilket spill det var da, men at dataspill ikke påvirker noens virkelighetsoppfatning.

Det gjør selvsagt det for noen, men ikke for alle. Jeg tror ikke min mann er en kandidat for å gjøre ett eller annet. 

*Meya* skrev:
Det gjør selvsagt det for noen, men ikke for alle. Jeg tror ikke min mann er en kandidat for å gjøre ett eller annet. 

De aller fleste av oss vil jo greie å skille mellom virkelighet og fantasi.
Men det er jo også en god del mennesker som absolutt ikke har godt av å sitte foran en skjerm og skyte mennesker til alle døgnets tider.

WoW er ett fantasispill..... Hadde han løpt rundt å kasta små glassflasker med lilla guffe i hodet på de, evt veiva med en pinne og trudd det var en tryllestav så skulle jeg gått med på at det hadde noe som helst med saken og gjøre.

Jeg skjønner ikke hvorfor de drar frem ett fantasispill som det viktigste kun fordi han brukte mest tid på akuratt dette, når det andre spillet han spilte er ett rent krigsspill hvor målet er å skyte andre mennesker i hodet med en pistol/evt hagle....

Jeg skal si meg enig i at man kan bli tullete i hodet av å sitte så mange timer foran en datamaskin og spille som han gjorde, men jeg tror retten har veldig lite kunnskap og dette spillet når jeg ser hvor mye vekt de legger på akuratt dette. 

Rekekreke skrev:
WoW er ett fantasispill..... Hadde han løpt rundt å kasta små glassflasker med lilla guffe i hodet på de, evt veiva med en pinne og trudd det var en tryllestav så skulle jeg gått med på at det hadde noe som helst med saken og gjøre.

Jeg skjønner ikke hvorfor de drar frem ett fantasispill som det viktigste kun fordi han brukte mest tid på akuratt dette, når det andre spillet han spilte er ett rent krigsspill hvor målet er å skyte andre mennesker i hodet med en pistol/evt hagle....

Jeg skal si meg enig i at man kan bli tullete i hodet av å sitte så mange timer foran en datamaskin og spille som han gjorde, men jeg tror retten har veldig lite kunnskap og dette spillet når jeg ser hvor mye vekt de legger på akuratt dette. 

Jeg leste den artikkelen hun hadde kommentert, og det var ikke WoW som ble nevnt i artikkelen en gang.

Nå må man jo huske på at han sa at han brukte det som trening til å komme sg ut av kinkige situasjoner etc.. Det at man spiller World of Warcraft/Call of Duty 8t om dagen betyr ikke at man har potensiale til å gå ut å skyte en drøss med mennesker.. Så det er ikke spillet som har gjort han til en morder, han har brukt spill til å trene på å komme seg ut av situasjoner osv.. 

Han har også tatt skytetrening og at han har brukt "krigs"et eller annet slik at han har trent på å skyte på "mennesker". Han var ute etter å drepe og forberedte seg som best han kunne. Spillet gjorde ikke dette, det var kun han selv.

Synes det er litt naivt å tro at et voldsspill ikke kan være med på å normalisere vold jeg da.

Dani California skrev:
Synes det er litt naivt å tro at et voldsspill ikke kan være med på å normalisere vold jeg da.

Er jo en grunn til at det er aldersgrense på disse spillene også. Så får vi voksne lære dette til barna våre. 

WoW er jo et teit spill hvor man går rundt i en fantasiverden av troll, dverger, fortryllede skoger og sånne rare ting. Call og Duty derimot er mer realistisk. Mannen har det på Xbox. En av "scnenene" i spillet går ut på å gå inn ubemerket på en flyplass og skyte flest mulig mennesker, også småbarn.. Han klarer ikke spille det sier han, det gjør han utilpass..

Jeg synes uansett om det er smurfespill, wow, eller noe annet, at det er en meget merkelig og asosial fritidsinteresse å bruke flere timer hver dag  på spill for voksne mennesker. 

IsThaBeth skrev:
Jeg synes uansett om det er smurfespill, wow, eller noe annet, at det er en meget merkelig og asosial fritidsinteresse å bruke flere timer hver dag  på spill for voksne mennesker. 

Og det tør du si høyt?  Jeg er helt enig. Jeg har forresten mange bekjente som har gått fra hverandre fordi den ene parten ble altfor hekta på spillet og sluttet å gi oppmerksomhet til familien. Ikke tull. 

Jeg vil bare trekke fram det som står i VG...

"- De siste årene har omfattende forskning vist at det ikke finnes noen klare indikasjoner på at vanlige mennesker blir voldelige av å spille voldspill og -filmer.

Men voldsspilling kan likevel, på sitt vis, være et faresignal, mener eksperten.

- Det vi ser er at mennesker som er voldelige ofte blir tiltrukket av spill og filmer som er det. Det virker altså å være motsatt årsaksforhold av det man gjeren tror, mener han.

Universitetene i Baylor og Arlington i Texas og en europeisk forskningsgruppe er blant dem som har sett nærmere på problematikken. I en studie fra 2011 skriver de at det riktignok stemmer at det er en forbindelse mellom voldelige spill og aggressiv oppførsel.

Samtidig konkluderte de med at slike spill faktisk reduserer kriminalitet ved at potensielle gjerningsmenn holder seg unna gatene og ikke havner i trøbbel."

IsThaBeth skrev:

Helt enig. Jeg vet av en voksen, tilsynelatende ordentlig dame som er sykemeldt med hodepine pga at hun spiller WoW. Hun bruker også feriene sine på å spille det... fatter ikke..........

Dani California skrev:

IsThaBeth skrev:

Helt enig. Jeg vet av en voksen, tilsynelatende ordentlig dame som er sykemeldt med hodepine pga at hun spiller WoW. Hun bruker også feriene sine på å spille det... fatter ikke..........

man kan vel bli avhengig av det, som av alt annet...

Labambie skrev:

IsThaBeth skrev:

Og det tør du si høyt?  Jeg er helt enig. Jeg har forresten mange bekjente som har gått fra hverandre fordi den ene parten ble altfor hekta på spillet og sluttet å gi oppmerksomhet til familien. Ikke tull. 

Javisst tør jeg å si det høyt, for jeg mener det. 

Dollface skrev:

Dani California skrev:

IsThaBeth skrev:

man kan vel bli avhengig av det, som av alt annet...

Joda, jeg vet jo det, så jeg kan kanskje ikke si at jeg ikke fatter.

Dollface skrev:
Jeg vil bare trekke fram det som står i VG...

"- De siste årene har omfattende forskning vist at det ikke finnes noen klare indikasjoner på at vanlige mennesker blir voldelige av å spille voldspill og -filmer.

Men voldsspilling kan likevel, på sitt vis, være et faresignal, mener eksperten.

- Det vi ser er at mennesker som er voldelige ofte blir tiltrukket av spill og filmer som er det. Det virker altså å være motsatt årsaksforhold av det man gjeren tror, mener han.

Universitetene i Baylor og Arlington i Texas og en europeisk forskningsgruppe er blant dem som har sett nærmere på problematikken. I en studie fra 2011 skriver de at det riktignok stemmer at det er en forbindelse mellom voldelige spill og aggressiv oppførsel.

Samtidig konkluderte de med at slike spill faktisk reduserer kriminalitet ved at potensielle gjerningsmenn holder seg unna gatene og ikke havner i trøbbel."

Jeg tror ikke nødvendigvis vanlige mennesker blir voldelige av å spille voldsspill.
Feks tror jeg ikke jeg hadde blitt påvirket av det.
Men jeg tror nok mange som isolerer seg, og bruker store tider av livet sitt på spill, uansett sjanger, kan få problemer med å skille mellom virkelighet og fantasi, det vil si i psykosegata.
Er vel isolasjonen som i første omgang gjør den store skaden, men da er man jo lettere mottakelig for ytre påvirkning og.
Dette er bare synsing og troing, men jeg synes likevel det er naivt å ta denne spillingen for god fisk.

Back
Topp