Klarer eggene seg bedre på innsiden enn på lab?

Kinelill

Glad i forumet
Assistert-jentene
Mailykken 2025
Hei dere,

Jeg har "treige" egg, de blir befruktet senere enn normalt og utvikler seg sakte. I første ICSI-runde falt alle fra på dag 4.
Nå skal jeg ha innsett av 3-dagers plutselig, fordi de tror kanskje det kan hjelpe. Laben sa at de to eggene som ser OK ut nå (Icsi#2) er bedre enn forrige runde. De vil likevel sette inn dag 3 nå, i tilfelle det funker...

Jeg har virkelig ikke troa, og har ikke lyst å kaste bort et forsøk på dette. Er det noen som faktisk har opplevd at egg klarer egg bedre på innsiden enn utsiden?
Da mener jeg ikke at man ble gravid på 3-dagers heller enn blasto som ble satt inn, men at noen med dårlige egg faktisk har klart det, selv om alle andre har falt fra. Eggene mine overlever ikke til blasto - kan de overleve på innsiden?

Aldri fått noe annet enn 2 dagers, utenom siste forsøket, som var ett 3 dagers.
Hatt fem innsett og har nå straks to barn. Bare ett av de var negative, å ble gravid 4 av 5 ganger.

Hei dere,

Jeg har "treige" egg, de blir befruktet senere enn normalt og utvikler seg sakte. I første ICSI-runde falt alle fra på dag 4.
Nå skal jeg ha innsett av 3-dagers plutselig, fordi de tror kanskje det kan hjelpe. Laben sa at de to eggene som ser OK ut nå (Icsi#2) er bedre enn forrige runde. De vil likevel sette inn dag 3 nå, i tilfelle det funker...

Jeg har virkelig ikke troa, og har ikke lyst å kaste bort et forsøk på dette. Er det noen som faktisk har opplevd at egg klarer egg bedre på innsiden enn utsiden?
Da mener jeg ikke at man ble gravid på 3-dagers heller enn blasto som ble satt inn, men at noen med dårlige egg faktisk har klart det, selv om alle andre har falt fra. Eggene mine overlever ikke til blasto - kan de overleve på innsiden?
Det er ganske vanlig når eggene utvikler seg tregt at de settes inn før og ikke venter til blastocyst da kroppen er bedre for de enn i en kopp.

Aldri fått noe annet enn 2 dagers, utenom siste forsøket, som var ett 3 dagers.
Hatt fem innsett og har nå straks to barn. Bare ett av de var negative, å ble gravid 4 av 5 ganger.
Har du endt opp med noe på frys?

Jeg er egentlig ikke i tvil om at det kan bli baby av 2/3dagers, mer i tvil på om eggene mine som "dør" på utsiden kan overleve på innsiden

Har du endt opp med noe på frys?

Jeg er egentlig ikke i tvil om at det kan bli baby av 2/3dagers, mer i tvil på om eggene mine som "dør" på utsiden kan overleve på innsiden
Første forsøket, august 2018 fikk jeg to på frys, (av fire befrukta) ble gravid med de også, men mista. Fikk satt inn begge to.
Også har jeg ett på frys nå, etter siste uttaket. Men fikk ut 4 egg bare, ett inn, to ble ikke befrukta og ett på frys.

Statistisk sett klarer embryo seg litt bedre på innsiden! Lykke til!
Ååååh som jeg håper! Om ikke annet så er det godt å bevege seg en liiten tur over i ruge-stadiet. Jeg har bare vært under stimulering og har aldri fått være ruger. Aner ikke hva jeg går til engang med innsett. Så det er nok både verdt er forsøk og en god erfaring uansett.

Jeg er fire måneder gravid med en 3-dagers. Hadde ikke så mange egg (4stk) og fikk samne beskjed: at det var bedre sjanse for å utvikle seg i livmor enn utenfor.

Hadde et annet egg som de håpet skulle utvikle seg til 5-dagers og frys, men det ble ikke slik.

Er derfor veldig glad for at det ene ble satt inn tidlig:)

Jeg er fire måneder gravid med en 3-dagers. Hadde ikke så mange egg (4stk) og fikk samne beskjed: at det var bedre sjanse for å utvikle seg i livmor enn utenfor.

Hadde et annet egg som de håpet skulle utvikle seg til 5-dagers og frys, men det ble ikke slik.

Er derfor veldig glad for at det ene ble satt inn tidlig:)
Håper det funker for meg også :Heartpink

Back
Topp