Kjemper hardt for å ikke ordne for mye om dagen! Er fortsatt 6 uker til termin, så jeg forsøker å "holde meg sjøl i øran". Har nettopp tatt sprinkelsenga opp fra kjelleren og inn på et midlertidig rom i første etasje. La i madrass og festet på kantbeskytter, men har foreløpig klart å ikke ha på sengetrekk og legge i dyne og pute.. Blir for dumt å måtte vaske på nytt før knøttet kjem, bare fordi jeg la det på så tidlig at det fikk samle alt for mye støv! :)
Ellers er vel alt i hus. Jeg var, i egne øyne, fornuftig og gikk til innkjøp av tre pakker med nyfødtklær på Finn.no - genialt spør du meg! Kommoden er nå full av klær, både nye (!), knapt brukte og noen få du ser at har vært i vaskemaskina noen ganger. Har nok nærmere 100 plagg i str 50-68 nå, føler det er nok til at jeg ikke trenger stresse med å få tak i noe rett etter fødsel. Og det til den nette sum av 800 kr, inkl porto!
Har brodert teppe (sånn "pynteteppe" som kan ligge i vogna eller oppå dyna i senga) til knøttet, og eneste prosjektet som gjenstår nå er å strikke et lappeteppe som skal være under voksiposen i vogna på kalde dager. Ønsker meg lammeskinn, men har bestemt meg for å ikke kjøpe FØR fødselen i allefall (mistenker det kan dukke opp som gave..).
Hvordan er det med dere? Alt i boks? Rolig og avslappet, regner med å ordne alt uka før termin? Eller enda bedre - kald nok til å la gubben ordne mens dere ligger på barsel?