KLARE?????

Gullklump

Forelsket i forumet

Jeg har stortsett  alt klart fra førstemann, Mangler et bad, stellekomode, regntrekk til vogna, og bli ferdig å hekle babyteppe.... 

Har heller ikke pakket noen bagg, men jeg vet jeg skal ha BEHAGELIGE klær i...'

Sist kjøpte jeg joggebukse på Cubus i XL, som viste seg og være feilmerket, var egentlig XS,  Den e kibe.....

Hekler du selv? Koooselig!

Tror vi har det meste klart, men jeg er førstegangs, så det er sannelig ikke lett å vite når man leser om så mye som folk skal ha. 
Jeg har ikke hentet bilstolen vi har kjøpt enda. Så den er ikke i hus.
Også har jeg ikke kjøpt inn stellesaker. Fikk mye i de der gratisboksene, så jeg tenker jeg starter med det ;)

Men ja, nå er det bare å pusle og fikse - så kommer de søte små etter hvert ;)

Apropos behagelige klær. Jeg har tidenes mamma-joggebukse. Og den er vasket og pakket ned (som eneste plagg foreløpig) - Jeg bare tenker at den kan jeg ikke klare meg uten på sjukehuset, så da får jeg klare meg uten den fram til da ;p Hehe

Hehe, lurt å pakke ned den emoticon må finne ut hva jeg også skal ha med...

Lurt og ikke kjøpe for mye også, helt enig med deg der med å prøve ut alle prøvene først, finner fort nok ut hva du trenger etterhvert.... 

Jeg har alltid vært glad i ull, men det var ikke førstemann, han fikk eksem og irritert hud, så hadde heldigvis ikke handlet inn så mye av det.....

Og bleiene må en se an formen til ungen, jeg brukte pampers sist, for libro bare lakk, og venninna mi hadde det omvendt, pampers bare lakk.... 

Jeg hekler selv fordi jeg vasket ullpleddet som tante hadde heklet, og det ble tovet..... Så irritert på meg selv..... 

håper vi får se det du har heklet når du er ferdig.. 

selv strikker jeg, vi har bare igjen en liten ting å det er å flytte. er vel kanskje en stor ting det. og sette klart alt sammen. har å igjen å strikke et par hals til lille gutt ellers er alt klart. 
jeg har kjøpt tøybleier som vi skal bruke, bruker kun engangs om vi skal på langtur og i barnehage. 

ellers er det veldig smart å teste ut prøveproduktene siden ikke alle unger tåler det samme. 

jeg har alt pakket bagen, siden jeg hadde forgiftning forje gang. har å lagt klar klær i tilfelle han kommer før termin og vi har flyttet. 

ull er kjempe fint men ikke alle som tåler det. her måtte førstemann ha bomull innerst om han skulle bruke ull.

husk å ta med ammeinnlegg og ammebh i sykehusbagen du kommer til å trenge det. 

Oi, da er jeg glad jeg ikke har kjøpt ullbodyer ol enda. Har mor/svigermor som strikker ullklær for å ha utenpå, men ikke kjøpt noe sånn for å ha innerst. Rett og slett ikke helt visst hva man har trengt. Men da ser jeg jo at jeg kan prøve, men må være bevisst på at de ikke nødvendigvis tåler å ha ulla innerst ;)

Hehe, får se om jeg klarer å bli ferdig med det..... jeg har laget det 5kantet..... hehe.....

Elsker hjemmestrikka klær, jeg er ikke så flink til det selv, men svigermor er enorm.... Får en helstrikket dress på nyåret ca.... Gleder meg ;) 

Mammaentilask, lyst å dele det du har laget? vise bilder?? Skal dere flytte langt, nytt hus/gammelt hus?

Kjemper hardt for å ikke ordne for mye om dagen! Er fortsatt 6 uker til termin, så jeg forsøker å "holde meg sjøl i øran". Har nettopp tatt sprinkelsenga opp fra kjelleren og inn på et midlertidig rom i første etasje. La i madrass og festet på kantbeskytter, men har foreløpig klart å ikke ha på sengetrekk og legge i dyne og pute.. Blir for dumt å måtte vaske på nytt før knøttet kjem, bare fordi jeg la det på så tidlig at det fikk samle alt for mye støv! :)

Ellers er vel alt i hus. Jeg var, i egne øyne, fornuftig og gikk til innkjøp av tre pakker med nyfødtklær på Finn.no - genialt spør du meg! Kommoden er nå full av klær, både nye (!), knapt brukte og noen få du ser at har vært i vaskemaskina noen ganger. Har nok nærmere 100 plagg i str 50-68 nå, føler det er nok til at jeg ikke trenger stresse med å få tak i noe rett etter fødsel. Og det til den nette sum av 800 kr, inkl porto!

Har brodert teppe (sånn "pynteteppe" som kan ligge i vogna eller oppå dyna i senga) til knøttet, og eneste prosjektet som gjenstår nå er å strikke et lappeteppe som skal være under voksiposen i vogna på kalde dager. Ønsker meg lammeskinn, men har bestemt meg for å ikke kjøpe FØR fødselen i allefall (mistenker det kan dukke opp som gave..).

Hvordan er det med dere? Alt i boks? Rolig og avslappet, regner med å ordne alt uka før termin? Eller enda bedre - kald nok til å la gubben ordne mens dere ligger på barsel?

Her er det meste klart. Har kjøpt vogn og stellekommode. I morgen skal vi ta ned sprinkelsengenfra loftet. Bilstol har vi lånt vekk, men får den snart tilbake. Jeg har også vasket en del klær. Har handet en del ull, mest bomull-ull. Gleder meg :-). I morgen er det bare 40 dager igjen til termin :-). Det er vel snart på tide å tenke på hva han skal hete...

Alt av utstyr er klart, og igår måtte jeg bare begynne å vaske håndklær, kluter, sengetøy ol.,
men venter med babyklær til neste uke :)

Venninna mi skal holde babyshower for meg på lørdag, så gjør nok det meste ferdig etter den

Jordmor og leger på sykehuset er litt bekymret for lillegutt og mulig svangerskapsforgiftning, derfor tenkte jeg å gjøre klar fødselsbaggen gaanske snart, men HVA skal jeg egentlig pakke med til den lille??
Til meg er det jo greit med toalettsaker, ammebh+ innlegg og gode klær, men usikker på hva jeg trenger til den lille og hva de evt har på sykehuset..?
VELDIG SPENT NÅ 6 uker igjen...

Det meste er klart her også, har en god del etter store søsken. Kjøpt ny vogn og stellebord. Har igjen å vaske opp kleda, også har eg ikkje heilt oversikt over om eg treng nye sengkle..Mangler også vognpose, men den veit eg at eg får med mine foreldre :)

Føler ingenting er klart, men det meste er jo det. VI har jo masse utstyr pga storebror, men mye av det er i bruk av han fremdeles så vi må kjøpe en del nytt og. På klesfronen er vi heldigvis dekka:) 

Back
Topp