Klare ikke å gå inn i kjøkken uten å bli kvalm, hva anbefaler dere for måltider?

Tenshi

Blir kjent med forumet
Jeg har alltid vært sensitivt mot lukt, men i de siste dagene ble jeg kvalm av å gå inn i kjøkken. Jeg måtte holde pusten for å gå inn for å henter vann eller mat som trenger ikke å lages.

Mannen min lage middager i det siste og han ta det ut av kjøkken hvis det noe han trenger hjelp med. Men jeg synes det er vanskelig å finne ut hva jeg skal spise når jeg er alene for lunsj/mellom måltider. Er det noe dere kan anbefaler? Noe som er ikke veldig usunt.

Oppskjært frukt, iskalde/fryste druer, ferdig tinte rundstykker med smør eller evt uten pålegg. Rett i koppen supper, ikke direkte sunt da, men det er ikke sjokolade heller. Kommer jo litt an på hva du klarer å spise med kvalmen du har nå. Jeg likte veldig godt salte kjeks og syrlig grønne epler.

Jeg sliter også veldig, hadde et par mnder der jeg ikke kunne gå på kjøkkenet nesten.. kunne ikke se inn i kjøleskapet for da spydde jeg :hungover: Kjeks og frukt, evt spis en halv brødskive/knekkebrød med enkelt pålegg. Jeg er dårlig på å spise når jeg er hjemme alene, men tenker ikke på hva som er sunt eller ikke, det viktigste er å få i seg noe. Jeg lager flaske med vann/saft så jeg har hele dagen:)

Jeg har en lang periode bare klarte veldig kjedelig mat, som brødskive/knekkebrød med smør og brunost eller norvegia +agurk, paprika eller druer på en god dag. Risgrøt og hjemmelaget potetmos fungerte også godt. Eggerøre og brød har også gått greit innimellom. Kokte erter og hermetiske kikerter klarte jeg også å få i meg etterhvert. Mellombarer spiste jeg også en del av, men de har jo ganske mye sukker. Vann med isbiter hjalp også. Ville testa ut hva som gjør deg mest kvalm og unngått det. For meg var det surt, sterkt og intens søtsmak.

Ville også tenkt på om det er en periode på dagen du klarer å få i deg mer næringsrike ting. For meg var lunsj det beste tidspunktet, så da prøvde jeg å få i meg litt grønnsaker.

Sånne frø knekkebrød a la de fra sigdal bakeri. Da får du i deg både protein, karbotydrater og fett. De har også en variant med havsalt som kan være fin hvis du kaster opp for å få tilbake salt balansen i kroppen.

Back
Topp