Klar til fødsel...

Linka

Gift med forumet
Ikke så mye her, men på andre forum er det veldig fokus på det og få igang fødselen før uke 40. Allerede i uke 36 begynner folk og gjøre ting for at fødselen skal begynne.
Det jeg lurer på er hvorfor?????
Når babyen er klar så kommer han eller henne av seg selv. Det er jo en mening med at barnet skal være inne i moren. Jeg gikk 10 dager over termin med nr 1 og vi hadde sex dagen før han ble født. Dette kan ha bidratt til fødsel, men da var i det minste terminen nådd. 4 uker før termin syntes jeg er drastisk og begynne og tenke på å få igang fødselen. Dette er ikke hets til de som tenker i de baner, for jeg kunne gjerne tenkt mëg og få ut gutten min snart jeg, men ikke fordi jeg ville.

Derfor lurer jeg på hva dere syntes. Er det ikke litt tidlig og begynne og "fremskynde" fødselen i uke 36????

Klemmer fra januarmamma.[:)]

Jeg har akkurat en uke igjen til terminen og føler meg klar den ene dagen og skremt og ikke klar den andre dagen. Så llille Jenny for komme når henne kommer.
Det blir deilig å få dette overstått.....

Tror de kommer når de kommer jeg. Skulle gjerne fått ut sønnen min snart jeg(har bare 1 uke igjen), men 4 uker før tiden er kansje litt i tidligste laget.

tenkt litt på samme måte som deg, jeg..

Jeg tør IKKE å "sette igang" fødselen før tia, - det får evt professionelle folk ta seg av, om det skulle bli behov for det..

Var innom sykehuset i går for en sjekk (kjendte lite liv) og merker at hverken jeg eller babyen er klar for fødselen ennå, så jeg håper småen holder seg der inne litt til, selv om det hadde vert deilig å få h*n ut, så er vi ikke klar for det ennå[;)]

Venter til babyen bestemmer seg for å komme, eller til legene bestemmer at småen skal ut.

Signerer på den Linka!
Det beste er jo å vente til babyen er klar.

Jeg har termin om 2 uker, og skulle gjerne fått bebisen i går..men jeg tør ikke prøve å provosere fram en fødsel...det er jeg for pysete til..

Dessuten håper jeg har det bekker 2006, når den kommer så den ikke blir så liten med tanke på skole, minst i klassen osv.

Men dette styrer naturen selv, ingenting jeg kan gjøre enn å vente til den vil ut [:)]

Jeg må jo da si at jeg har lekt litt med den tanken.... Har ingen planer om å gjøre "alt" for å sette i gang så tidlig, men i uke 37 kommer jeg til å begynne med akupunktur for å starte modninga. Har kjempeangst for å gå mye over tida fordi babyen min er stor (har det bekrefta, er ingen mistanke[:)]), og jordmor har sagt at jeg kan settes i gang rundt termin HVIS jeg er moden. Så modning skal jeg drive med, men ikke i gangsetting før jeg er ved menstermin! Vil ikke leke med babyens liv heller liksom, eller risikere noe!
Akupunktur for modning er derimot helt ufarlig sa jordmor til meg i dag, MEN bare etter uke 37.

Jeg kan skjønne det, men spørs hva stor er. Normalen idag er ikke som normalen før.
Klem

Back
Topp