En fersken spire og? - Mangojenta

God morgen og god onsdag! :)

Må bare titte innom en liten tur og få skrevet ned i dagboken at de to siste dagene har bevegelsene i magen virkelig tatt seg opp! Den siste mnd så har det vært noen dager med bittelitt svakt liv her og der, og så flere dager imellom uten at jeg kjenner noe som helst. Men nå i går og i dag er det skikkelig liv i leieren :wideyed: Så sinnsykt deilig og koselig:shy::Heartpink Savner bare en litt tydeligere gravid mage nå:bag:

Trodde først det var at jeg hadde mye luft i tarmene som romsterte rundt siden det ikke kjentes likt ut som de andre små spontane bevegelsene, men det kom jo aldri noe luft. Så når jeg ble bevisst på det, kjenner jeg jo at det er ei lita som ligger og ruller rundt inni der:woot:

Kjenner det var veldig godt, så slipper jeg å stresse i forkant av om det er liv på OUL allerede på fredag:eek: TENK at lille frøet mitt og jeg har kommet helt til OUL!! Kommer nok en skikkelig oppdatering på fredag i etterkant av den, og da er jeg 19 fullgåtte uker! WHAT!

Jeg føler meg så uendelig heldig, men kjenner også mye på at fallhøyden blir større og større når alle vi omgås med + familie og alle de omgås med vet om graviditeten og ikke minst med tanke på hvor langt jeg er. Men dette må jo bare gå veien nå:p Så jeg prøver å legge bort de skumle tankene og faktisk planlegge det kommende året:Heartpink Jobber som et uvær med studiet mitt som skal fullføres i juni, slik at jeg får unna mest mulig tidlig på våren! Ønsket er jo å fullføre før snuppa kommer, men da er jeg nødt å ligge litt i forkant og ikke ha mengder å hente inn i mai/juni:hilarious:
 
Såååå moro å lese! Og klart dette går veien, det er jo ytterst sjeldent at det går galt når man har kommet så langt som det dere har nå:joyful: Så statistikken er soleklart på deres side:Heartpink Hurra for både sprek babyjente og halvgått svangerskap:smiley-bounce022
 
Gravid: 19+3:eek: be satt frem litt på OUL i dag!!!:woot:

Termin: 15.07.21 (skal bli satt i gang, så blir noe tidligere)

Kjønn: :dummy1::Heartpink (fortsatt) Ei lita snuppe!

Dager til termin: 147

Graviduke: 20:wideyed:

Gravidmåned: 5

Trimester: 2

Neste kontroll: Jordmor 3. mars, og var på OUL I DAG :Heartpink

Symptomer: Mere sliten, mye halsbrann på kveldene, ømme nipler, en smule mer hormonell enn i første trimester:bag:

Cravings: Det varierer hele tiden, men akkurat nå er det alt med avocado, ISKALDT vann.

Vitamintilskudd: folat og blodfortynnende.

Bevegelse: Kjenner mye romstering nå:shy: og kjenner større bevegelser nå, som at hun snur seg og noen spark her og der. Begynner også å bli et lite mønster på når hun er våken, kan også bare hende det er når jeg kjenner det og ikke:p

Milepæl liste:

12 uker:Heartpink
Fullføre 1. trimester:Heartpink
Kjenne tydelig liv daglig:Heartpink
Få synlig mage:Heartpink
OUL:Heartpink
Fosterdiagnostikk Riksen
Kjenne liv utenpå
Babyshower (nødt til å vite dato pga så spredte venninner:wtf:)
Fullføre 2. trimester


Tanker: OUL gikk kjempe bra i dag! Lille snuppa målte til og med et par dager lengre enn vi trodde, til tross for at jeg har vært så redd for at hun er liten:hilarious: så ble satt frem fra 19+0 til 19+3 noe som vil si at jeg er HALVVEIS PÅ MANDAG:D Var veldig betryggende.

Vi har jo sagt til de aller fleste at vi venter en liten til sommeren nå, men har fortsatt en sperre for å legge det ut på sosiale medier da jeg er så utrolig redd for at noe skal skje og så vet alle det. Men samtidig så er jeg jo så stolt som en hane og vil jo dele med hele verden. Så snart må vi vel bare komme oss over den sperren å gjøre det. Så legger med et bilde jeg allerede har gjort klart til vi endelig skal dele. Har jo også kommende besteforeldre (facebook generasjonen) som veldig gjerne vil kline nyheten over alt:rolleyes:

Ellers reiser vi til Oslo i morgen for en liten kjæreste helg på hotell, og så blir det utvidet fosterdiagnostikk på mandag på Rikshospitalet da jeg har en sykdom som kan være arvelig, som skal følges litt ekstra opp. Blir nå jordmor 3. mars, og så ny ultralyd og glukosetest om 5 uker på sykehuset.

Nå blir det en rolig kveld i sofaen før vi drar til østlandet for litt kjærestetid i morgen:Heartpink
256EB477-6072-4B7A-BDF9-564444C0AB4C.jpeg
 
Gravid: 19+3:eek: be satt frem litt på OUL i dag!!!:woot:

Termin: 15.07.21 (skal bli satt i gang, så blir noe tidligere)

Kjønn: :dummy1::Heartpink (fortsatt) Ei lita snuppe!

Dager til termin: 147

Graviduke: 20:wideyed:

Gravidmåned: 5

Trimester: 2

Neste kontroll: Jordmor 3. mars, og var på OUL I DAG :Heartpink

Symptomer: Mere sliten, mye halsbrann på kveldene, ømme nipler, en smule mer hormonell enn i første trimester:bag:

Cravings: Det varierer hele tiden, men akkurat nå er det alt med avocado, ISKALDT vann.

Vitamintilskudd: folat og blodfortynnende.

Bevegelse: Kjenner mye romstering nå:shy: og kjenner større bevegelser nå, som at hun snur seg og noen spark her og der. Begynner også å bli et lite mønster på når hun er våken, kan også bare hende det er når jeg kjenner det og ikke:p

Milepæl liste:

12 uker:Heartpink
Fullføre 1. trimester:Heartpink
Kjenne tydelig liv daglig:Heartpink
Få synlig mage:Heartpink
OUL:Heartpink
Fosterdiagnostikk Riksen
Kjenne liv utenpå
Babyshower (nødt til å vite dato pga så spredte venninner:wtf:)
Fullføre 2. trimester


Tanker: OUL gikk kjempe bra i dag! Lille snuppa målte til og med et par dager lengre enn vi trodde, til tross for at jeg har vært så redd for at hun er liten:hilarious: så ble satt frem fra 19+0 til 19+3 noe som vil si at jeg er HALVVEIS PÅ MANDAG:D Var veldig betryggende.

Vi har jo sagt til de aller fleste at vi venter en liten til sommeren nå, men har fortsatt en sperre for å legge det ut på sosiale medier da jeg er så utrolig redd for at noe skal skje og så vet alle det. Men samtidig så er jeg jo så stolt som en hane og vil jo dele med hele verden. Så snart må vi vel bare komme oss over den sperren å gjøre det. Så legger med et bilde jeg allerede har gjort klart til vi endelig skal dele. Har jo også kommende besteforeldre (facebook generasjonen) som veldig gjerne vil kline nyheten over alt:rolleyes:

Ellers reiser vi til Oslo i morgen for en liten kjæreste helg på hotell, og så blir det utvidet fosterdiagnostikk på mandag på Rikshospitalet da jeg har en sykdom som kan være arvelig, som skal følges litt ekstra opp. Blir nå jordmor 3. mars, og så ny ultralyd og glukosetest om 5 uker på sykehuset.

Nå blir det en rolig kveld i sofaen før vi drar til østlandet for litt kjærestetid i morgen:Heartpink
Vis vedlegget 377831

Så koselig oppdatering ❤❤
Oul, straks halvveis og romstering, helt perfekt❤
Kjenner meg veldig igjen på det å dele nyheten, spesielt på sosiale medier, har lism ingen kontroll :shy: men det er jo bare bagasjen som henger litt igjen.. for om noen mnd er dere foreldre! Endelig!
Nyt tiden frem til det og ikke minst kjærestehelg!❤
Lykke til på mandag :happy:
 
Så koselig oppdatering ❤❤
Oul, straks halvveis og romstering, helt perfekt❤
Kjenner meg veldig igjen på det å dele nyheten, spesielt på sosiale medier, har lism ingen kontroll :shy: men det er jo bare bagasjen som henger litt igjen.. for om noen mnd er dere foreldre! Endelig!
Nyt tiden frem til det og ikke minst kjærestehelg!❤
Lykke til på mandag :happy:
Tusen takk for koselig melding:shy: er virkelig så utrolig å få oppleve dette:Heartpink:Heartpink
 
Gratulerer så mye med å faktisk være så godt som halvveis nå! Herremin så stas:D Krysser alt jeg kan for at fosterdiagnostikken gir like gode resultater som alt annet har gjort frem til nå, så resten av svangerskapet kan gå så bekymringsløst som mulig for seg også:happy::Heartpink Nyt kjærestehelgen i Oslo, Mangojenta!:love2
 
Her kommer en liten oppdatering etter timen på Rikshospitalet:) greit å få det inn i dagboken!

Jeg har som sagt en sykdom som kan være arvelig, men kan komme i forskjellige grader. Kunne derfor vært uheldig og overført sykdommen i en mye verre grad enn jeg selv har. Det var hele 50/50 sjanse for at lillesnupp kunne få sykdommen. Men etter time hos en utrolig flink spesialist på Rikshospitalet kunne han avkrefte at det var noe som helst tegn til sykdommen hos baby:woot:

så nå kan vi endelig senke skuldrene og bare glede oss til lille jenta vår kommer:dummy1::Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink I dag turte vi endelig også å dele nyheten på sosiale medier og har fått en enorm respons, Noe som har vært veldig koselig og gjør det hele veldig mye mer ekte.

Ellers sparker lille som bare det å kjenne masse bevegelse flere ganger om dagen nå:shy: såå deilig!
 
Åhh, for en fantastisk lettelse det må være! Gratulerer med herlige nyheter atter en gang:HeartpinkOg imponerende at dere har klart å vente så lenge med å dele på SoMe:notworthy
 
Gravid: 22+0:smiley-bounce015

Termin: 15.07.21 (skal ikke lengre bli satt i gang:excited001 så skal faktisk gå helt ut til lille bolla er klar!)

Kjønn: :dummy1::Heartpink (fortsatt) Ei lita snuppe!

Dager til termin: 129

Graviduke: 23:wideyed:

Gravidmåned: 6

Trimester: 2

Neste kontroll: UL på sykehuset 25. mars og jordmor 29. mars :Heartpink

Symptomer: Mere sliten, ligamentsmerter, mye halsbrann på kveldene, og sliter EKSTREMT med å holde på normale mengder mat. Blir så "full" i magen og på ettermiddagen og utover nekter fordøyelsen min å fungere... så spiser som en mus og spyr om jeg spiser litt for mye...:( vil bare spise masse næringsrikt og gi lille masse næring. Fått beskjed om at jeg må fokusere på mat og væske, hvis ikke må jeg ha intravenøst jevnlig igjen. Så jobber på spreng for å finne en god balanse som gjør at jeg holder på maten.

Cravings: ISKALDT vann, kald melk! og røkt kalkunpålegg:shy:

Vitamintilskudd: jern og blodfortynnende.

Bevegelse: MASSE bevegelse:Heartpink noen dager er det roligere, men andre dager er det så mye at jeg nesten blir uvel :D noe som så klart bare er koselig! Og ikke minst begynner det endelig å bli mulig å kjenne litt utenpå når jeg ligger nede tross morkake forran! Ingenting koseligere enn å våkne til at lille jenta mi sparker litt.

Milepæl liste:

12 uker:Heartpink
Fullføre 1. trimester:Heartpink
Kjenne tydelig liv daglig:Heartpink
Få synlig mage:Heartpink
OUL:Heartpink
Fosterdiagnostikk Riksen:Heartpink
Kjenne liv utenpå:Heartpink
Begynne på babyrommet:Heartpink
Babyshower (nødt til å vite dato pga så spredte venninner:wtf:)
Fullføre 2. trimester
Bestille vogn og bilstol
Ta glukosetest



Tanker:
Er helt fantastisk å gå inn i uke 23, og ikke minst kjenne liv hver dag! Noen dager er skikkelig tunge med tanke på at jeg sliter så med mat. For apetitten er det virkelig ikke noe galt med, men fordøyelsen nekter liksom og da blir maten bare liggende på toppen og plage meg. Sorry for detaljert. Men kan sammenliknes med å ha spist 4 porsjoner med skikkelig mektig mat, bare at jeg blir sånn av ett rundstykke med pålegg f.eks.. så jobber mye med å finne en balanse på det.

Ellers er det mye fint vær for tiden, så jeg og bolla sitter i solveggen og nyter våren sammen:flower Akkurat som jeg har drømt om så lenge :Heartpink Plis la påskeværet vare helt til sommeren da:shy:

Mannen har vært hjemme i 2 uker som sykemeldt pga dårlig kombo med helseutfordring og tung jobb. Det har vært så godt å ha litt støtte og hjelp så jeg kan slappe mer av. OG han vurderer faktisk å ta permisjon fra jobb og omskolere seg til helsefagarbeider på et nettstudie, noe som vil si at han (hvis det blir sånn) blir hjemme med meg fra og med denne våren og helt til lille begynner i barnehage!!! TENK så greit å ha litt hjelp av mannen i permisjonen, og tenker da å ta over hans del hvis det går(?) så vi begge blir hjemme til neste sommer. Det hadde virkelig vært drømmen om det løste seg sånn. Da blir han også hjemme med studier i overgangen når jeg skal søke jobb etter studiet og med tanke på barnehagestart og alt. Men som sakt, er en tanke han driver og undersøker litt nå.

Ble mye kakling fra meg som vanlig :bag: Alt i alt så er livet veldig fint om dagen, kun dette med mat som plager meg. Studiene suser avgårde og jeg begynner å se enden i tunellen. Siste eksamen er i midten av juni:eek: og så er det permisjon neste. Jeg må seriøst også klype meg i armen daglig og minne både meg og mannen på at vi venter ei lita jente:Heartpink mye oppmerksomhet fra familie på alle kanter angående graviditeten om dagen, noe som også er såå koselig. Første babyen i vennegjengen og første barnebarnet på begge våre sider også:dummy1:
 
24+6:D Ohåy, nå var det en liten stund siden sist oppdatering! Lillemor i magehuset vokser og koser seg:Heartpink Og ikke minst, formen begynner endelig å slippe taket litt etter litt. Jeg sliter fortsatt med mat, men nå kan det gå flere dager i strekk uten oppkast osv.

For noen uker siden hadde jeg store mengder blod i oppkast, og dro til legevakten bare for å sjekke. Det viste seg å være splitt og betennelse på spiserøret etter all magesyren og oppkast. Fikk time til gastroskopi dagen etter, og der anbefalte de ingen bedøvelse/beroligende pga graviditeten. Mildt sakt noe av det jævligste jeg har gjort. Var helt umulig å puste, da det kom opp store mengder magesyre mens de holdt på. Fikk noe medisin på resept for magesyren som jeg skal ta til fødsel og det har virkelig gjort underverker! Så nå er det vel stort sett mengde kontroll som er i fokus da jeg ikke klarer å fordøye store mengder mat om gangen. Men det er virkelig en stor forbedring fra bare noen uker siden:)

Ellers er det fult liv i magen hver dag, og jeg kan også kjenne bevegelse utenpå daglig nå:shy: Helt nydelig rett og slett! Vi var på ul kontroll på fredag, og da var lille snupp akkurat så stor som hun skulle og alt så bra ut. Jeg har endelig kommet forbi alle de største bekymringene, og klarer faktisk å tenke at det skal komme en baby full i liv ut denne gangen:Heartpink Alle hjerter gleder seg!

Bolla har også endelig begynt å vokse utover i stedet for kun innover, så nå begynner magen å bli tydelig for andre. Og ikke minst, det er plass til mer enn en drue i magesekken. På gode dager får jeg i meg både frokost, lunsj og middag uten å bli dårlig og det føles godt med tanke på hvor mye jeg slet for bare noen uker og måneder siden.

Klærne blir strammere, og jeg kan se nye strekkmerker fra dag til dag på magen, noe jeg bare nyter. Husker da vi slet med å bli gravid, så lovte jeg meg selv å sette pris på hvert eneste strekkmerke når de først skulle komme av en voksende mage, og det skal jeg holde! :shy:

Været er varmere, formen bedre, både store og små ting til bebis begynner å komme i hus, 15 uker til termin :eek:, og de plagene jeg har nå kan jeg fint leve med! Og ikke minst, lillemor har det fint og er frisk. Så akkurat nå, er livet som gravid veldig fint:)
6C40F862-DFE8-44D0-8711-0606EF1DF601.jpeg
 
For en oppdaterina hørtes heftig ut med nlod, betennelse og undersøkelse:( men så godt at det er bedring!

Verdens beste følelse å kjenne liv i magehuset! Høres ut som du koser deg nå og det unner jeg deg❤ helt perfekt!
Nyt tiden og den voksende magen:D
 
Hei! Her kommer en skikkelig oppdatering!:) Tenk at jeg skal ha baby:wideyed::Heartpink FORTSATT sliter jeg med å få det ordentlig inn. Det er mye fokus på oppkast og dårlig form og jeg føler meg for det meste bare syk, men på de gode dagene innimellom hvor lille pia mi sparker og romsterer en haug eller vi gjør noe med ekstra fokus på lille mennesket som kommer så innser jeg at om ikke lenge er jeg mamma! Og denne gangen kommer faktisk lille frøet mitt! Tenk at det var akkurat hun som ble terminspira:shy:


Dagene flyr så fort og formen er så opp og ned at de gode dagene gjerne blir brukt på å hente meg inn og nyte graviditet, vår og de jeg er er glad i (+ akkurat så mye studering som jeg er nødt til). MEN har vi funnet roten til problemet mon tro??? Jeg var nemlig på glukosebelastning forrige uke og ble jo så dårlig som bare det. Spøy og spøy i dagesvis uten å klare å holde på noe. Vanligvis er formen veldig opp og ned, med en god dag og så en dårlig dag. Dette var annerledes. Jeg klarte ikke å holde på en slurk vann en gang.. Etter dette har jeg vært ekstremt følsom på sukker og karbohydrater. Litt loff eller et kakestykke i bursdag så er jeg svimmel og spyr resten av dagen. Og i går fikk jeg jammen meg beskjeden om at jeg har svangerskapsdiabetes:wideyed: Dette var som et slag i magen da både jeg, alle rundt meg og legene syntes jeg har hatt nok styr denne graviditeten. Og jeg vet at man vanligvis ikke får noe symptomer på denne tilstanden, men det er lov å håpe at et mye strengere kosthold og fokus på dette, kan hjelpe og stabilisere noe:woot:


Ellers begynner mer og mer å komme på plass:Heartpink Vogn, vognpose, stellebenk både på rommet hennes og vårt, seng på begge rom og masse masse av stellesaker, klær og noen søte små rosa klesplagg. Det eneste store vi mangler nå er bilstol, og så madrasser i sengene. Ellers kan resten komme når det kommer.


Jeg elsker å ligge om morningen eller kvelden og bare kjenne med hendene at hun romsterer inni der. Og ikke minst fantasere om hvem hun er og hvordan hun ser ut. Hun sparker masse i dusjen, så kanskje hun blir like badenymfe som mamma og pappa? Kanskje får hun krøller og mørkt hår, eller bare litt fall og lysere. Mest sansynlig mye hår i hvert fall:) Vi snakker daglig om at vi håper hun blir en skikkelig morroklump. Humor er en stor del av vårt liv, og jeg skal gjøre alt i min makt til å lære henne hvor viktig det er med litt latter og tull:shy: Men først! Fullføre dette maratonnet jeg har begynt på, og som jeg endelig føler det går ann å se slutten på i det fjerne nå som jeg er i 3. trimester. Spent nå som jeg har fått SD om jeg får gå helt ut også, eller om det blir for mye for den lille kroppen min:hilarious: Ikke misforstå, for jeg er god og brei, men veldig kort. Ca like brei som kort:D haha, huff. Nyter fortsatt hvert strekkmerke som kommer, og det begynner å bli en del nå tross at jeg spyr mer enn jeg får beholdt på maten:p

Gravid
: 28+1:eek:

Termin: 15.07.21

Kjønn: :dummy1::Heartpink (fortsatt) Ei lita snuppe!

Dager til termin: 86

Graviduke: 29:wideyed:

Gravidmåned: 8

Trimester: 3:smiley-bounce015

Neste kontroll: Jordmor på fredag, og UL på mandag :Heartpink

Symptomer: Merker virkelig at jeg har bikket 3. trimester og at energien ikke er hva den en gang var - så ekstremt sliten og ufokusert:bag: har noen små hormonelle utbrudd her og der, og desverre fortsatt elendig form i forhold til mat..

Cravings: Det varierer hele tiden, men akkurat nå er det kokt egg, gulrot, iskaldt vann. Har og sykt lyst på alt av digg middag, grillmat, taco, lasagne osv. men må vel begrense litt her og fremover.

Vitamintilskudd/ medisiner: syredempende, blodfortynnende og jern, men er desverre ikke mange dager jeg klarer å holde på alt.

Bevegelse: Hun begynner å ta sin plass og kjenner mer romstering enn spark nå. VELDIG koselig å se så tydelig utenpå til tross for morkake forran :HeartredSelvfølgelig noen spark her og der, men jeg er jo tross alt bare 156 høy og livmoren er allerede GODT opp under ribbeinene. Så nå håper jeg snart hun skal skjønne at det er på tide å vokse utover:p Hun ligger ekstremt dypt inn mot ryggen, har noe mage men skulle gjerne hatt bittelitt mer plass til magesekk osv:hilarious:

Milepæl liste:

12 uker:Heartpink
Fullføre 1. trimester:Heartpink
Kjenne tydelig liv daglig:Heartpink
Få synlig mage:Heartpink
OUL:Heartpink
Fosterdiagnostikk Riksen:Heartpink
Kjenne liv utenpå:Heartpink
Fullføre 2. trimester:Heartpink
Glukosebelastning:Heartpink
Kjøpe vogn:Heartpink
Under 100 dager igjen!:Heartpink
Kjøpe bilstol
Babyshower (nødt til å vite dato pga så spredte venninner)
Bikke 30+0
Høygravid
Fullført eksamen og gå i permisjon
 
Hei! Her kommer en skikkelig oppdatering!:) Tenk at jeg skal ha baby:wideyed::Heartpink FORTSATT sliter jeg med å få det ordentlig inn. Det er mye fokus på oppkast og dårlig form og jeg føler meg for det meste bare syk, men på de gode dagene innimellom hvor lille pia mi sparker og romsterer en haug eller vi gjør noe med ekstra fokus på lille mennesket som kommer så innser jeg at om ikke lenge er jeg mamma! Og denne gangen kommer faktisk lille frøet mitt! Tenk at det var akkurat hun som ble terminspira:shy:


Dagene flyr så fort og formen er så opp og ned at de gode dagene gjerne blir brukt på å hente meg inn og nyte graviditet, vår og de jeg er er glad i (+ akkurat så mye studering som jeg er nødt til). MEN har vi funnet roten til problemet mon tro??? Jeg var nemlig på glukosebelastning forrige uke og ble jo så dårlig som bare det. Spøy og spøy i dagesvis uten å klare å holde på noe. Vanligvis er formen veldig opp og ned, med en god dag og så en dårlig dag. Dette var annerledes. Jeg klarte ikke å holde på en slurk vann en gang.. Etter dette har jeg vært ekstremt følsom på sukker og karbohydrater. Litt loff eller et kakestykke i bursdag så er jeg svimmel og spyr resten av dagen. Og i går fikk jeg jammen meg beskjeden om at jeg har svangerskapsdiabetes:wideyed: Dette var som et slag i magen da både jeg, alle rundt meg og legene syntes jeg har hatt nok styr denne graviditeten. Og jeg vet at man vanligvis ikke får noe symptomer på denne tilstanden, men det er lov å håpe at et mye strengere kosthold og fokus på dette, kan hjelpe og stabilisere noe:woot:
Ellers begynner mer og mer å komme på plass:Heartpink Vogn, vognpose, stellebenk både på rommet hennes og vårt, seng på begge rom og masse masse av stellesaker, klær og noen søte små rosa klesplagg. Det eneste store vi mangler nå er bilstol, og så madrasser i sengene. Ellers kan resten komme når det kommer.


Jeg elsker å ligge om morningen eller kvelden og bare kjenne med hendene at hun romsterer inni der. Og ikke minst fantasere om hvem hun er og hvordan hun ser ut. Hun sparker masse i dusjen, så kanskje hun blir like badenymfe som mamma og pappa? Kanskje får hun krøller og mørkt hår, eller bare litt fall og lysere. Mest sansynlig mye hår i hvert fall:) Vi snakker daglig om at vi håper hun blir en skikkelig morroklump. Humor er en stor del av vårt liv, og jeg skal gjøre alt i min makt til å lære henne hvor viktig det er med litt latter og tull:shy: Men først! Fullføre dette maratonnet jeg har begynt på, og som jeg endelig føler det går ann å se slutten på i det fjerne nå som jeg er i 3. trimester. Spent nå som jeg har fått SD om jeg får gå helt ut også, eller om det blir for mye for den lille kroppen min:hilarious: Ikke misforstå, for jeg er god og brei, men veldig kort. Ca like brei som kort:D haha, huff. Nyter fortsatt hvert strekkmerke som kommer, og det begynner å bli en del nå tross at jeg spyr mer enn jeg får beholdt på maten:p
Gravid: 28+1:eek:

Termin: 15.07.21

Kjønn: :dummy1::Heartpink (fortsatt) Ei lita snuppe!

Dager til termin: 86

Graviduke: 29:wideyed:

Gravidmåned: 8

Trimester: 3:smiley-bounce015

Neste kontroll: Jordmor på fredag, og UL på mandag :Heartpink

Symptomer: Merker virkelig at jeg har bikket 3. trimester og at energien ikke er hva den en gang var - så ekstremt sliten og ufokusert:bag: har noen små hormonelle utbrudd her og der, og desverre fortsatt elendig form i forhold til mat..

Cravings: Det varierer hele tiden, men akkurat nå er det kokt egg, gulrot, iskaldt vann. Har og sykt lyst på alt av digg middag, grillmat, taco, lasagne osv. men må vel begrense litt her og fremover.

Vitamintilskudd/ medisiner: syredempende, blodfortynnende og jern, men er desverre ikke mange dager jeg klarer å holde på alt.

Bevegelse: Hun begynner å ta sin plass og kjenner mer romstering enn spark nå. VELDIG koselig å se så tydelig utenpå til tross for morkake forran :HeartredSelvfølgelig noen spark her og der, men jeg er jo tross alt bare 156 høy og livmoren er allerede GODT opp under ribbeinene. Så nå håper jeg snart hun skal skjønne at det er på tide å vokse utover:p Hun ligger ekstremt dypt inn mot ryggen, har noe mage men skulle gjerne hatt bittelitt mer plass til magesekk osv:hilarious:

Milepæl liste:

12 uker:Heartpink
Fullføre 1. trimester:Heartpink
Kjenne tydelig liv daglig:Heartpink
Få synlig mage:Heartpink
OUL:Heartpink
Fosterdiagnostikk Riksen:Heartpink
Kjenne liv utenpå:Heartpink
Fullføre 2. trimester:Heartpink
Glukosebelastning:Heartpink
Kjøpe vogn:Heartpink
Under 100 dager igjen!:Heartpink
Kjøpe bilstol
Babyshower (nødt til å vite dato pga så spredte venninner)
Bikke 30+0
Høygravid
Fullført eksamen og gå i permisjon
Så koselig oppdatering og tenk så langt du har kommet! ❤️ Kjedelig at du har fått svangerskapsdiabetes også, skulle tro du hadde hatt nok. Kjenner meg også veldig godt igjen det du skriver med at det var akkurat henne som skulle komme! Det tenker jeg ofte på med jenta mi. Vi mista og det tok litt tid fordi vi skulle få akkurat henne - og snart kommer jenta di som dere har venta sånn på ❤️ Masse lykke til med resten av svangerskapet. Håper det blir fint med så lite plager som mulig! Snart er hun her ❤️
 
Sååå tråkig med den formen som fremdeles tærer på, samt SD i tillegg da:facepalm: Men til tross for det er det godt å se du likevel klarer å nyte spark og masse liv og røre fra frøkna, som virker å utvikle seg i beste velgående! Og det er jo det viktigste tross alt:Heartpink Håper formen din bedrer seg snart, så resten av svangerkapet kan nytes mest mulig:happy:
 
Last edited:
Wææ som den milepæl lista begynner å fylles opp nå! Jeg blir helt satt ut av tanken på at hun mest sansynlig er her om under 2 mnd. Gleder meg hver eneste dag, men prøver også å huske at dette er den aller siste tiden det kun er oss:shy: Det gleder jeg meg til å nyte ekstra mye så fort eksamen er ferdig!

Den lille luringen har snudd seg med rompa ned, selv om hun for bare noen uker siden lå så pent i hodeleie.. Jaja, hun snur seg vel tilbake:p Jeg kjenner på ekstra stor taknemlighet for tiden. På denne tiden hadde vi mistet for to år siden, og det har vært så utallig mange opp og nedturer etter det. Men nå sitter vi her, alt er klart til datteren min kommer, og vi skal bare vente og nyte siste ukene. Tenk så heldige!

Svangerskaps diabetesen går helt fint. Jeg har siden sist begynt på insulin, og det funker supert! Syntes ikke det er serlig stress med måling av bs og setting av insulin uansett. I tillegg til dette, ønsker jordmor på sykehuset at jeg skal ta blodfortynnende sprøyter også, pga risiko med blodpropp i min situasjon, så da ble det klexane hver kveld. Og på grunn av disse diverse risikoene som følger, sa hun på sist ul forrige uke at det mest sansynlig blir igangsettelse i uke 38:eek: noe jeg tenker går helt fint. Har jo drømt om at fødselen skal starte rundt 2, 3 juli så det passer fint inn i mitt drømmesenario:D

Men nå må jeg sette i gang med uken, den blir nemlig stapp full! 17 mai i morgen, bursdag til barnefar OG muntlig eksamen på onsdag, jordmor i slutten av uken og så må jeg fortsette med innleveringseksamen som jeg ønsker å bli ferdig med rundt 1 uka i juni, da får jeg en god måned på å lade opp til lille kommer:Heartpink og blir nok mye sjekker hos både jordmor og sykehus mot slutten, så greit å ha energi og fokus på det.

Ha en veldig fin 17. mai!

Gravid
: 31+6:eek:

Termin: 15.07.21 (ser ut til å bli igangsettelse før termin likevel)

Kjønn: :dummy1::Heartpink Ei lita snuppe!

Dager til termin: 60!!!

Graviduke: 32

Gravidmåned: 8

Trimester: 3

Neste kontroll: Jordmor på fredag, fødselsamtale på sykehuset neste uke, så ul 1. juni :Heartpink

Symptomer: Merkes at det begynner å gå mot slutten, trøtt, ufokusert, sliten, tung i kroppen og alt fokus går av automatikk til jenta i magen min. Ellers har jeg fått bittelitt råmelk, men kun når jeg "klemmer", det kommer ikke av seg selv. Og begynt å få noe veldig med høy puls og hjertebank innimellom.

Cravings: Drømmer om en feit milkshake, sjokkomelk og hjemmebakt pizza, men holder meg til en liten redbull uten sukker og litt god middag innimellom.

Vitamintilskudd/ medisiner: syredempende, blodfortynnende (sprøyte nå:wtf:), jern, og insulin i sprøyte.

Bevegelse: Lille bolla mi tar seg god plass i magen! Og viser seg mer og mer utvendig også:) nå er det liksom store bevegelser og ålinger som syntes utenpå, og det er veldig koselig syntes jeg:shy: Nyter alle bevegelser så mye jeg kan nå som det nermer seg termin.


Milepæl liste:

12 uker:Heartpink
Fullføre 1. trimester:Heartpink
Kjenne tydelig liv daglig:Heartpink
Få synlig mage:Heartpink
OUL:Heartpink
Fosterdiagnostikk Riksen:Heartpink
Kjenne liv utenpå:Heartpink
Fullføre 2. trimester:Heartpink
Glukosebelastning:Heartpink
Kjøpe vogn:Heartpink
Under 100 dager igjen!:Heartpink
Kjøpe bilstol:Heartpink
Babyshower :Heartpink
Bikke 30+0:Heartpink
Høygravid
Fullført eksamen og gå i permisjon
 
Hei! Oi dette var utrolig rart. Flere måneder etter:angelic: Jeg lever, og jeg har fått verdens finest datter!!!! DET GIKK, ENDELIG fikk vi spira vår som vi har ventet på siden 2020:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Det er alt for mye å oppdatere for kun ett innlegg, så jeg tar et lite sammendrag av de siste månedene nå og så får jeg heller komme tilbake til fødselshistorien (som ble en lang og brutal fødsel som endte i ks). Og må bare si at jeg har tenkt på alle dere jentene jeg har fulgt helt siden siste innlegg, men plutselig nærmet ting seg, og når hun først kom har det gått i ett siden:hilarious:

Ooookei så hvor var jeg sist da? jenta mi hadde snudd seg med rompa ned, men det tok kun 2 uker før hun var på plass igjen i hodeleie. Ellers fortsatte kvalmen og oppkast til siste slutt, bekkenet ble bare vondere, kroppen tyngre og magen større :dead: Men jeg koste meg så og for hver dag som gikk, forstod jeg mer og mer at prinsessens ankomst nærmet seg og drømmen min skulle bli virkelig.

2 uker før hun kom. Jeg skulle på ul og vekstkontroll pga sv dia. og alt så bra ut, fikk beskjed om at jeg ville bli satt i gang som planlagt rundt uke 38-39. Under en uke etter var det diabetes kontroll og ctg, her fikk jeg beskjed om at siden jeg hadde vært så dårlig og slet en del på slutten, måtte jeg si ifra om jeg ønsket tidligere igangsettelse enn planlagt, siden jeg likevel skulle settes i gang. Vi ble enige om å gå over uke 37+0 da det er grensen hvor mye utvikling og vekt er avgjørende for om baby trenger hjelp etter fødsel eller ikke. Så jeg kom på ny ul 37+1 og hadde vært rimelig dårlig over helgen med konstant oppkast, så vi ble rett og slett enige om at jeg skulle komme inn dagen etter :wideyed: Jeg og mannen koste oss siste døgnet som bare oss hjemme og gjorde alt klart.

Dagen etter ble jeg satt i gang, og dagen etter det igjen - 24.06.22 kom vår lille T, 2825 gram:Heartpink Hun var helt perfekt, og sjarmerte både leger, jordmødre og helsesykepleierne i senk! Vi var og er verdens stolteste foreldre til lille tuppa vår. På grunn av komplikasjoner under fødselen med meg, ble vi på barsel en uke så jeg kom meg litt i form, og så dro vi endelig hjem friske og raske på selveste bursdagen min! Akkurat ett år etter vi fant ut vi var gravide med forrige spire. Så det ble virkelig ekstra fint å få med regnbue babyen vår hjem da!

Etter dette har vi kost oss hver eneste dag! Masse besøk av venner og familie på alle kanter, mange trilleturer i finværet og på senteret, rett og slett bare nytt at endelig er hun her. Og nå er hun 7 uker alt:eek::Heartpink Og jeg kan bare si med en gang, tross helvetes fødsel, så sa jeg allerede 1 time etter keisersnittet at jeg vil ha flere, FORT! :hilarious: Mannen derimot er litt traumatisert etter 2 dagers fødsel osv, men det tar nok ikke lange tiden før han er med på baby nr 2!

Ikke nok med dette, me jeg har nå vært mitt sprøe jeg (nå som jeg endelig har fått tilbake energien og kroppen) meldt meg opp til første semesteret i en bachelor over nett:bag: sikkert ekstremt lurt med tanke på at jeg skal være hjemme med baby i ett år. Men nå prøver jeg meg på første semester og ser hvordan det går. Vi har nemlig fått verdens snilleste jente som sjeldent gråter og bare er snill og grei:shy: Så hvis det fortsetter slik, tror jeg nok det skal gå fint. Og hvis det blir for mye, setter jeg studiet på pause til hun er i barnehagen!


Huff dette ble mye som vanlig:banghead::smug: Men jeg må jo komme litt i gang her inne igjen! Er jo så fint å ha en plass å dele alt som skjer fremover også, og ikke minst holde tastaturet varmt til neste gang vi skal få en liten spire i magen. Gleder meg og får sommerfugler allerede, men tror nok vi minst ønsker å vente et år, men man vet jo aldri.. har kun sakt at jeg syntes det er fint om lille trille kan gå selv, så vi har mulighet til å kun ha med en vogn de gangene det blir mye med 2:hilarious: liker at det er det det står om, hehe.

Jaja, jeg får gi lille snupp litt mat og så begynne på middagen her! Ha en nydelig dag videre:Heartpink Lover at det ikke blir like lenge til neste gang:shy:
 
Last edited:
Gratulerer så innmari med ei flott velskapt frøken!! :woot: Hørtes mildt sagt tøft ut med fødselen din, men herremin for en premie, lille Tilde Marita. Nyyyyt nå bare tiden videre så gleder jeg meg til å høre når dere starter prøving på nr 2 :Heartpink :)
 
Back
Topp