En fersken spire og? - Mangojenta

Så kjekt å lese litt om veien din hit :Heartred Håper formen din bedrer seg mer utover nå! Unner deg og spiren alt godt.:love7
 
13+6

Herlighet som tiden flyr, selv om alt jeg tenker på dagen lang er om alt er bra med bebis:p formen er opp og ned, bedre enn før, men fortsatt litt kvalm og oppkast om kveldene når jeg legger meg og er mett.

Hoftene og bekkenet verker etter lange dager og magen strekker seg selv om det ikke er synlig for andre enda:rolleyes:

I dag har vi vært på privat tul for å finne ut av kjønnet, og hjertet mitt sprekker av glede og stolthet når jeg nå endelig kan si at vi venter en liten jente:dummy1: som om det ikke var nok at det ble mirakel baby på oss så blir det altså ei lita prinsesse også:eek::Heartpink:Heartpink nå kan ikke de neste månedene komme fort nok! La magen vokse utover våren og nyte siste tiden før vi endelig får vår lille etterlengtede familie på 3:shy:

D365F3B3-8F2F-48D3-BA32-AE49AAA2EE07.jpeg
 
Gratulerer så mye med ei lita prinsesse ❤
 
15+1:woot:

Formen blir bedre og bedre, i tråd med dagene som går fortere og fortere:p og det er en nyyydelig følelse.

Ikke nok med det, men siste tiden har jeg kjent små bobling og veldig sjelden litt liv i magen, men i dag kjente jeg for første gang tre små spark:eek: er så overlykkelig nå:hilarious: og føler meg utrolig heldig som kjenner så tidlig! Ikke minst! Håper det blir mer og mer fremover! Tenk at lillemor faktisk er inni der og koser seg.

Magen vokser også sakte men sikkert, men jeg har jo litt god polstring så det syntes bare når jeg ligger flatt:bag::D


Begynner også å få liiiitt kontroll på kvalmen, noen dager kommer middagen opp igjen utover kvelden. Men det er ingenting i forhold til det *** jeg hadde i første trimester. Den aller værste kvalmen ga seg vel da jeg bikket 13/14 uker så er først nå nylig at jeg orker å leve litt igjen. Og det er deilig:woot:

Bekkenet er noe dritt, kroppen blir fortere sliten og ikke minst andpusten. Men det skal jeg gjerne tåle så fort kvalmen forsvinner for godt.

5 dager til jeg fullfører 4 mnd også:smiley-bounce015

Jaja, det får vel holde for i dag. Tenkte å finne meg en skikkelig gravidoppdatering neste uke når jeg er 16+0 som jeg kan fylle ut og dele her:) god helg så lenge:Heartpink
 
Koselig oppdatering ❤ og tenk at du kjenner liv allerede!! Så fantastisk! Kjenner jeg savner det skikkelig :hilarious: nyt tiden nå som kvalmen har roet seg og formen er bedre! Det er så unikt å være gravid og få oppleve det:happy: og ikke minst lytt til kroppen, den som er sjefen nå:shy:
Forresten veldig koselig bilde du har byttet til❤
 
Gravid: 16+1

Termin: 19.07.21 (skal mest sansynlig bli satt i gang, så blir noe tidligere)

Kjønn: :dummy1::Heartpink Ei lita snuppe!

Dager til termin: 171

Graviduke: 17:eek:

Gravidmåned: 5

Trimester: 2

Neste kontroll: Jordmor og ordinær ultralyd i midten av februar:woot:

Symptomer: Bekkenløsning, sure oppstøt, mer sliten, ømme nipler.

Cravings: Det varierer hele tiden, men akkurat nå er det fetaost og avocado toast, falukorv og ISKALDT vann.

Vitamintilskudd: tar kun folat og blodfortynnende nå, men vurderer å starte opp med noe mere tilskudd.

Bevegelse: Kjenner utrolig nok litt bevegelse tross at jeg er så tidlig og førstegangs. Sjeldent, men begynner å nærme seg daglig. Noen dager sterkere og mer enn andre:D

Milepæl liste:

12 uker:Heartpink
Fullføre 1. trimester:Heartpink
Kjenne tydelig liv daglig
Få synlig mage
OUL
Fosterdiagnostikk Riksen
Kjenne liv utenpå
Babyshower (nødt til å vite dato pga så spredte venninner:wtf::hilarious:)
Fullføre 2. trimester


Tanker:

Er så lykkelig og glad for at det endelig ser ut til å gå bra denne gangen:wideyed: Men det er skummelt også! Er fortsatt redd, men prøver å bare stole på kroppen og nyte svangerskapet:shy: Gleder meg så til å kjenne mere spark, og ikke minst se henne igjen på OUL! Da tør vi kanskje på ordentlig å gjøre klart til prinsessa vår:p Og gleder meg så til å gå gravid på våren og la magen vokse mens været blir varmere :Heartpink
 
Herlig oppdatering, denne frøkna kommer til å bli med deg hele veien skjønner du! :joyful: Tenk at det kjønnsløse "frø"-begrepet er byttet ut med prinsesse, frøken etc -så innmari stas! Da er det plutselig ikke snakk om en ubestemmelig celleklump lenger, men faktisk et lite menneske!:dummy1:
Nyt tiden videre, du fortjener virkelig all glede du kan få av svangerskapet ditt! Når bekymringene melder seg; husk at du er allerede godt forbi de kritiske første 12 ukene, du nærmer deg faktisk halvveis(!!) og OUL:love017 Tenk det! :Heartpink
 
17+1:woot: What, hva skjedde? jeg føler jeg nettopp telte ned dager til uke 12:p Tenkte å komme med en liten oppdatering denne uken også, etter en lang og tung uke fra denne kanten. Viktig å vise at graviditet ikke bare er fryd og gammen etter de første 12 helv**** ukene:hilarious:

Etter jeg daglig kjente super svakt liv en stund, kjente jeg plutselig ingenting i flere dager i strekk. Og da begynner så klart en nervøs kommende mamma å stresse:bag: og ikke nok med det, men formen ble bare dårligere og dårligere. Selv om jeg ikke har lyst å innrømme det, så må jeg nok leve med en viss kvalme frem til lille tuppa kommer:yuck: kroppen tar med glede til seg mat på formiddagene, men så fort kl bikker 6 så er det ikke like lett å holde på maten. Og når jeg da først begynner å spy, så kommer jeg inn i en ond sirkel med kvalme.. men jeg prøver så godt jeg kan å regulere og bli kjent med kvalmen for å finne en mellomting der jeg kan ha flest mulig gode dager og ikke minst få i meg noe næring.

Men da ble det rett og slett litt mye for meg, så jeg var nødt til å bare sjekke at lille hadde det fint i magen, på tross av at OUL er fredag om 2 uker. Og der var alt fint heldigvis:Heartpink ble veldig dårlige bilder, men viktigste var å bare se henne. Så de siste dagene har jeg brukt på å finne litt gleden med graviditeten igjen, rett og slett fordi det er tungt når formen ikke spiller på lag. I går var vi på en liten runde på senteret, og fikk endelig bestemt oss for vogn!:excited001 Så den blir nok bestilt når jeg kommer litt lengre og føler meg klar. Det ble plutselig så ekte når vi sto der og fikk masse info om alt og ingenting. Veldig koselig:Heartpink Sliter skikkelig med å faktisk ha troa på at det skal gå fint med tanke på alle tidligere svangerskap, men i går og i dag har det vært masse liv i magen så det hjelper mye på!:dummy1::Heartred:Heartred:Heartred
7AAA781C-2097-4137-927C-F4999FC4B98A.jpeg
 
17+1:woot: What, hva skjedde? jeg føler jeg nettopp telte ned dager til uke 12:p Tenkte å komme med en liten oppdatering denne uken også, etter en lang og tung uke fra denne kanten. Viktig å vise at graviditet ikke bare er fryd og gammen etter de første 12 helv**** ukene:hilarious:

Etter jeg daglig kjente super svakt liv en stund, kjente jeg plutselig ingenting i flere dager i strekk. Og da begynner så klart en nervøs kommende mamma å stresse:bag: og ikke nok med det, men formen ble bare dårligere og dårligere. Selv om jeg ikke har lyst å innrømme det, så må jeg nok leve med en viss kvalme frem til lille tuppa kommer:yuck: kroppen tar med glede til seg mat på formiddagene, men så fort kl bikker 6 så er det ikke like lett å holde på maten. Og når jeg da først begynner å spy, så kommer jeg inn i en ond sirkel med kvalme.. men jeg prøver så godt jeg kan å regulere og bli kjent med kvalmen for å finne en mellomting der jeg kan ha flest mulig gode dager og ikke minst få i meg noe næring.

Men da ble det rett og slett litt mye for meg, så jeg var nødt til å bare sjekke at lille hadde det fint i magen, på tross av at OUL er fredag om 2 uker. Og der var alt fint heldigvis:Heartpink ble veldig dårlige bilder, men viktigste var å bare se henne. Så de siste dagene har jeg brukt på å finne litt gleden med graviditeten igjen, rett og slett fordi det er tungt når formen ikke spiller på lag. I går var vi på en liten runde på senteret, og fikk endelig bestemt oss for vogn!:excited001 Så den blir nok bestilt når jeg kommer litt lengre og føler meg klar. Det ble plutselig så ekte når vi sto der og fikk masse info om alt og ingenting. Veldig koselig:Heartpink Sliter skikkelig med å faktisk ha troa på at det skal gå fint med tanke på alle tidligere svangerskap, men i går og i dag har det vært masse liv i magen så det hjelper mye på!:dummy1::Heartred:Heartred:Heartred
Vis vedlegget 376957
Så herlig oppdatering (hvertfall slutten, og det er jo slutten på historiene som er det viktigste, ikke sant?) :joyful: På samme måte tenker jeg med glede på at slutten av graviditeten også vil være lykkelig, selv om veien dit er litt humpete med både mye tanker, kvalme etc:happy: Så nyt som best du kan tiden videre, Mangojenta :love2
 
Så herlig oppdatering (hvertfall slutten, og det er jo slutten på historiene som er det viktigste, ikke sant?) :joyful: På samme måte tenker jeg med glede på at slutten av graviditeten også vil være lykkelig, selv om veien dit er litt humpete med både mye tanker, kvalme etc:happy: Så nyt som best du kan tiden videre, Mangojenta :love2
Ja det er akkurat det! Er viktig å ikke glemme hvilken glede som faktisk skal komme ut av dette sirkuset selv om det kan føles langt unna på dårlige dager. Derfor det er ekstra godt de dagene med masse liv og litt planlegging av utstyr osv:):Heartpink
 
Åh så godt å høre at alt er bra med vesla ❤ skjønner godt at det er fort gjort å bli bekymra spesielt med tanke på historikken din men det er bra at du nå kommer til å komme inn i en tid hvor du kommer til å føle liv hver dag, og hvor du kan drikke appelsinjuice eller lignende når du vil vekke opp litja så hun gir deg noen spark igjen ❤
 
Åh så godt å høre at alt er bra med vesla ❤ skjønner godt at det er fort gjort å bli bekymra spesielt med tanke på historikken din men det er bra at du nå kommer til å komme inn i en tid hvor du kommer til å føle liv hver dag, og hvor du kan drikke appelsinjuice eller lignende når du vil vekke opp litja så hun gir deg noen spark igjen ❤
Ja! Det aller viktigste er jo at alt er fint med henne, så skal jeg klare resten:Heartpink Og er så utrolig takknemlig for at det er nettopp den tiden som kommer fremover! For da blir man minnet på det lille mirakelet i magen som er hele grunnen :dummy1: Håper alt er bra med deg og lille i magen! Merker du stor forskjell fra å gå gravid før og etter nr 1?
 
Ja! Det aller viktigste er jo at alt er fint med henne, så skal jeg klare resten:Heartpink Og er så utrolig takknemlig for at det er nettopp den tiden som kommer fremover! For da blir man minnet på det lille mirakelet i magen som er hele grunnen :dummy1: Håper alt er bra med deg og lille i magen! Merker du stor forskjell fra å gå gravid før og etter nr 1?
Ja❤
Går bra her, regner med det går bra med lille i magen også fordi jeg kjenner noen bittesmå dult en gang i blant, men celsig sjelden ennå da.
Ultralyd på mandag for å finne ut kjønn ❤
Merker ikke så stor forskjell annet enn at jeg ikke har like mye fokus på graviditeten denne gangen siden jeg fokuserer så mye på Eira istedenfor. Så tiden går veldig fort.
 
Back
Topp