Klar for setefødsel igjen da...

Snart3skatter

Blir kjent med forumet
Er 37 uker i morgen og lillegutt ligger i seteleie akkurat slik som sist...fødte da vaginalt og det gikk bra. Han var 4100 g. Håper virkelig det blir enklere denne gangen...finner nesten ingen info noe sted angående dette med å ha to setefødsler på rad. Brukte 36 timer fra jeg kjente riene startet og til han var ute sist gang, håper på raskere fødsel denne gangen!

Skulle ønske jeg TURTE ta setefødsel også... skal på sykehuset i morgen igjen for å vite leie. Men kjennes som seteleie fortsatt. Hatt to vanlige fødsler før... Og siste barnet veide 4100. Men denne i magen er også estimert til å veie over 4 kg og jeg syns det er veldig stor fødselsvekt når han kommer feil vei. Utrolig redd han skal sette seg fast den veien :-( Så jeg antar jeg kommer til å krige om keisersnitt, selv om det er skummelt og.... Hadde han ikke vært målt til å være så stor hadde jeg kanskje turt...

Syns også det er lite info om setefødsler, vanskelig å vurdere det ene framfor det andre når det ikke er noe å vurdere i.. her har min snudd seg riktig og festa seg, så slipper den vurderinga lenger.. men er mange som er i den situsjonen og flere i framtida så burde bli litt mer opplyst syns jeg.. Lykke til begge to, uansett hva dere måtte velge :)

Skulle ønske jeg TURTE ta setefødsel også... skal på sykehuset i morgen igjen for å vite leie. Men kjennes som seteleie fortsatt. Hatt to vanlige fødsler før... Og siste barnet veide 4100. Men denne i magen er også estimert til å veie over 4 kg og jeg syns det er veldig stor fødselsvekt når han kommer feil vei. Utrolig redd han skal sette seg fast den veien :-( Så jeg antar jeg kommer til å krige om keisersnitt, selv om det er skummelt og.... Hadde han ikke vært målt til å være så stor hadde jeg kanskje turt...
Skjønner at du synes det er skremmende når barnet er målt til å bli så stort. Har du fått målt bekkenet da? Jeg har selv veldig gode bekkenmål derfor var jeg ikke skeptisk til å ta den første setefødselen. Denne gangen er barnet estimert til å bli ca 500 g mindre ved termin så derfor håper jeg det går lettere og kjappere denne gangen.

Vil bare råde deg til å være åpen for å føde i seteleie når du reiser på sukehuset og får prate med lege. De har ofte god info og vurderer selvfølgelig utifra hvert enkelt tilfelle hva som er best for deg og barnet. Selv ønsker jeg absolutt ikke keisersnitt, men dette er jo veldig individuelt.

Back
Topp