Klar for permisjon?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hvordan vil du utnytte ventetiden etter at du har begynt i permisjon? Er det noe spesielt du vil gjøre før babyen kommer?
 
Permisjon er fantastisk!!!! (Er teknisk sett sykemeldt, men skal ikke tilbake i jobb før permisjonen begynner). Slapper mest av (legens råd!) Men bruker også tid på å vaske inni skaper, google gode matoppskrifter, rydde, se på serier og i dag har jeg bakt! :-) Litt skummelt også, for akkurat nå kan jeg ikke skjønne at jeg noen gang skal få lyst og motivasjon til å jobbe igjen..
 
Har vært 70% sykemeldt siden slutten av juli og nå har jeg bare 1 arbeidsdag igjen før permisjonen starter. Bruker dagene til å slappe av, rydde litt og slikt. Tar ting i mitt eget tempo og må si det føles utrolig godt!
Ellers skal jeg snart komme i gang med å få gjort klart de siste tingene før babyen kommer :)
 
Er 100% sykmeldt og har knappe tre uker igjen til permisjon. Skulle gjerne vært hjemme og dullet i den peiroden, og kanskje tatt noen småturer i skogen, men litt vanskelig når jeg er innlagt. :(
 
Herlighet, jeg er SÅ klar for permisjon! Samtidig er det ting jeg må få unnagjort på jobben.. tre uker til!

Jeg skal ordne babyrommet, vaske klærne til lille, og få unnagjort pensumlesing :P
 
Er litt usikker; noe blir vel å rydde igjennom esker etter flytting, slappe av. Og svømme! Ikke like enkelt når vi drar med ungen, så får nok sneket til meg noen flere lengder nå :D

Og bake - fikk skikkelig bakekick sist
 
Jeg har vært 100% sykemeldt siden juli, så her markerer heller permisjonen at det virkelig nærmer seg.
Jeg gjorde ferdig det meste av forberedelsene i sommer, så skal bruke siste tiden til å slappe av tenker jeg.
 
VELDIG klar for permisjon! Men fikk plutselig 100% sykemelding i dag (ble enig med legen om 90% men kom hjem og leste noe annet i papirene....), blir noe jobbing nærmeste to ukene, men relativt begrenset.

Såeh, mer "trening", gjøre klart til baby, baking/matlaging når vi har fått nytt kjøle/fryseskap (neste uke), lese, kanskje sprette viaplay-koden fra apotek1 sin babybox, treffe venner, prøve å få strikket ferdig babyteppet (ubehagelig å strikke :/ ). Prøve å gjøre ferdig noen syprosjekter...
 
ER SÅ KLAR!!
Permisjonstiden fram til baby kommer skal brukes til de siste forberedelser (sørge for at bilstol er montert, huske å finne fram, vaske og pakke bæresjal, gjøre ferdig resten av fødebaggen og stelle litt hjemme. Håper også å få litt overskudd til litt mer yoga enn det blir nå om dagen.

Viktigst av alt skal jeg sove når jeg ønsker/trenger, sørge for å ikke være sulten (livredd for å gå kraftløs i fødsel :P ) og bare hvile.
 
Hva bruker du tida på? Ser for meg at eg kommer til å bli gal på et tidspunkt....
Jeg har tre venninner som er hjemme i fødselspermisjon, og vi har hengt endel sammen. Det har blitt noen turer både i innland og utland. Også har jeg solgt leiligheten min, og flyttet inn med samboeren. Har hatt noen strikkeprosjektet, og ellers stresset ned og tatt livet med ro. Det anbefales :joyful:
 
Har utsatt altfor mye til permisjonstiden, så her blir det nok å gjøre [emoji14]
Må fikse hele barnerommet, vaske alt av tøy, fylle opp fryseren osv. Håper å få tid til noen lange turer med hunden også [emoji4]
 
Back
Topp