En fersken spire og? - Mangojenta

Gratulerer så mye!!❤
Og velkommen inn i desembergruppa:santa
 
4+4 uker:rolleyes: (våger meg på å skrive uker i stedet enn så lenge)

God mandag fra selveste hormon bomba:p Her har jeg startet dagen med et par veldig hormonelle timer med tårer som spruter. Heldigvis har jeg ikke en trist nyhet å komme med. Status er mer eller mindre som i går. Har begynt å få små bølger av kvalme, men teker det er helt ok så lenge frøet i magen har det bra!

Tok en ny test i dag, og det var vel egentlig den som utløste hormonene, for den var helt på tur. Helt øverst på streken er den en del sterke enn i går, men helt nede på streken er den svakere. Så da var det ikke så lett å bli enig med seg selv:wideyed:

Men ettersom at alle symptomer er til stede og strekking i livmor fortsatt pågår så håper jeg at alt er ok. Vi har blitt enige om at hvis jeg fortsatt tester positiv rundt uke 6 så drar vi på privat UL for å forhåpentligvis høre et hjerte som banker! :shy:

Kjenner det fortsatt er litt skummelt å snakke så langt frem i tid etter blødningene, men kan ikke gjøre annet enn å håpe på det beste og ta en dag om gangen. Men kan love dere at nervene er til stede når jeg tar en test om morningen! :D

Ønsker alle en nydelig mandag, og en god uke:Heartpink
 
4+4 uker:rolleyes: (våger meg på å skrive uker i stedet enn så lenge)

God mandag fra selveste hormon bomba:p Her har jeg startet dagen med et par veldig hormonelle timer med tårer som spruter. Heldigvis har jeg ikke en trist nyhet å komme med. Status er mer eller mindre som i går. Har begynt å få små bølger av kvalme, men teker det er helt ok så lenge frøet i magen har det bra!

Tok en ny test i dag, og det var vel egentlig den som utløste hormonene, for den var helt på tur. Helt øverst på streken er den en del sterke enn i går, men helt nede på streken er den svakere. Så da var det ikke så lett å bli enig med seg selv:wideyed:

Men ettersom at alle symptomer er til stede og strekking i livmor fortsatt pågår så håper jeg at alt er ok. Vi har blitt enige om at hvis jeg fortsatt tester positiv rundt uke 6 så drar vi på privat UL for å forhåpentligvis høre et hjerte som banker! :shy:

Kjenner det fortsatt er litt skummelt å snakke så langt frem i tid etter blødningene, men kan ikke gjøre annet enn å håpe på det beste og ta en dag om gangen. Men kan love dere at nervene er til stede når jeg tar en test om morningen! :D

Ønsker alle en nydelig mandag, og en god uke:Heartpink

Du får ta en test til i kveld eller i mårra for å roe ned usikkerheten litt da vettu. :) er ikke alle testene som er perfekt laga sånn at strekene blir helt jevne og fine. :)

Spennende med tul planer :) blir en veldig spennende tid framover! :)
 
Du får ta en test til i kveld eller i mårra for å roe ned usikkerheten litt da vettu. :) er ikke alle testene som er perfekt laga sånn at strekene blir helt jevne og fine. :)

Spennende med tul planer :) blir en veldig spennende tid framover! :)
Ja kanskje jeg får gjøre det:) Utrolig tullete å være så dramatisk når det ikke er noen andre tegn på at noe er galt:p Ja blir kjempe spennende! Håper bare føret holder seg fast:Heartpink Kjenner jeg er litt prega etter å miste sist.. klarer ikke helt å stole på at den vil holde seg der. Mannen sier jeg bare må ligge på sofaen og kose meg og ikke stresse, så det er planen i dag:D
 
Ja kanskje jeg får gjøre det:) Utrolig tullete å være så dramatisk når det ikke er noen andre tegn på at noe er galt:p Ja blir kjempe spennende! Håper bare føret holder seg fast:Heartpink Kjenner jeg er litt prega etter å miste sist.. klarer ikke helt å stole på at den vil holde seg der. Mannen sier jeg bare må ligge på sofaen og kose meg og ikke stresse, så det er planen i dag:D

Skjønner veldig godt at du blir mer bekymra etter hva som skjedde sist. :HeartredJeg hadde selv kjemisk i forrige PP så jeg er konstant bekymra for at det skal skje igjen denne gangen, om det viser seg at jeg faktisk er gravid nå.
Men mannen din har rett. Kos deg på sofaen og prøv å ikke stresse. :)
Håper og krysser alt for at spiren din klamrer seg fast helt til desember :)
 
Skjønner veldig godt at du blir mer bekymra etter hva som skjedde sist. :HeartredJeg hadde selv kjemisk i forrige PP så jeg er konstant bekymra for at det skal skje igjen denne gangen, om det viser seg at jeg faktisk er gravid nå.
Men mannen din har rett. Kos deg på sofaen og prøv å ikke stresse. :)
Håper og krysser alt for at spiren din klamrer seg fast helt til desember :)
Åh tusen takk for gode ord:Heartpink krysser alt for deg og!
 
Tok en ny test nå for å roe tankene litt, og den er sterkere enn i går:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink er sååå glad. Nå har jeg lovt mannen å ikke teste noe på et par dager og bare kose meg og nyte:rolleyes:

Jeg kan ikke tro det, jeg er GRAVID:p
empty.png
empty.png
9zSBON.jpg
 
Tok en ny test nå for å roe tankene litt, og den er sterkere enn i går:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink er sååå glad. Nå har jeg lovt mannen å ikke teste noe på et par dager og bare kose meg og nyte:rolleyes:

Jeg kan ikke tro det, jeg er GRAVID:p
empty.png
empty.png
9zSBON.jpg
Det er du! Gratulerer så mye! Innlegget ditt fikk meg til å glise bredt på dine vegne :D
 
Det er du! Gratulerer så mye! Innlegget ditt fikk meg til å glise bredt på dine vegne :D
Tuuussen takk:Heartpink setter skikkelig pris på alle de positive kommentarene dine! Veldig mye roligere når andre som er i samme situasjon heier og jubler:) hvordan går det med deg? Positiv test enda? Eller venter du enda? Har ikke hatt så mye tid til å titte innom i dag:p
 
Tuuussen takk:Heartpink setter skikkelig pris på alle de positive kommentarene dine! Veldig mye roligere når andre som er i samme situasjon heier og jubler:) hvordan går det med deg? Positiv test enda? Eller venter du enda? Har ikke hatt så mye tid til å titte innom i dag:p
Ja jeg digger forumet her! Fantastisk støtte fra alle her inne. :)
Jeg testet i morges også men streken er fortsatt ekstremt svak så tør ikke å få opp håpet for mye helt ennå.
Skal teste igjen i mårra tidlig og forhåpentligvis er den sterkere da. Vises så og si nesten ingenting på kamera
20200413_074702.jpg

Gleder meg sykt til å ta en i mårra. håper sånn at testene i går og i dag ikke bare er tull, og at jeg får en sterkere strek i mårra. :)
 
Ja jeg digger forumet her! Fantastisk støtte fra alle her inne. :)
Jeg testet i morges også men streken er fortsatt ekstremt svak så tør ikke å få opp håpet for mye helt ennå.
Skal teste igjen i mårra tidlig og forhåpentligvis er den sterkere da. Vises så og si nesten ingenting på kamera
Vis vedlegget 323213
Gleder meg sykt til å ta en i mårra. håper sånn at testene i går og i dag ikke bare er tull, og at jeg får en sterkere strek i mårra. :)
Æææ jeg ser rosa strek:excited001 håper du kommer etter i desember gruppa:Heartred legg ut i dagboken din så fort du har tatt den i morgen! Skal sjekke så fort jeg våkner:rolleyes:
 
Æææ jeg ser rosa strek:excited001 håper du kommer etter i desember gruppa:Heartred legg ut i dagboken din så fort du har tatt den i morgen! Skal sjekke så fort jeg våkner:rolleyes:
Hehe Så koselig du er :) håper jeg kommer inn i gruppa der jeg og :Heartred
skal prøve å få lagt ut i dagboka mellom å ha tatt testen og før jeg starter på jobb i mårra tidlig :)
 
GOD onsdags kveld:) For noen dager det har vært! Er fortsatt litt i sjokk over at spiren satte seg ordentlig denne gangen. Men selvfølgelig også så utrolig takknemlig:Heartpink

Kvalme og halsbrann har meldt sin ankomst for fullt, så ble en tur på apoteket for å få kvalmestillende og litt multivitaminer så vi er sikre på at den lille får det den trenger.

Ellers må jeg allerede kaste inn håndkle når det kommer til trettheten. Trodde virkelig ikke jeg skulle være så sliten så tidlig i svangerskapet, men gir jo mening når man tenker på at kroppen gror et helt nytt menneske! :wideyed: Så fra og med i dag blir det lagt inn en daglig powernap rundt 16-17 tiden for å komme igjennom resten av dagen:p

Må også bare få lov å takke alle som heiet på oss igjennom prøvingen. Men reisen er jo absolutt ikke over enda, og jeg GLEDER meg til å gå gravid i enda 8 mnd til.


Lovte jo mannen å ikke stresse med å teste hver dag for å tyde streker, da jeg mildt sakt ble gal:rolleyes: Men da jeg fikk en full pakke med billigtester klarte jeg ikke holde meg. Måtte bare sjekke en siste gang! Og det er så deilig å se sååå fin stek:Heartpink

Ingen skrivesperre som vanlig her i hvert fall...:shy: Jaja, tenkte å lage meg en milepæl-liste i morgen, så jeg har noen delmål å se frem mot! Så bare å hive inn tips hvis dere har noen gode delmål:)
WRvhgU.jpg
 
5+0 - uke 6
Hei i natten:p Tenk at jeg går inn i uke 6 akkurat nå! Det er helt surrealistisk. Ser også jeg har en tendens til å skrible her inne sent om kvelden for tiden, men sånn er det når jeg lar kroppen gjøre litt som den ønsker - sove akkurat når det passer den. Da blir døgnrytmen rett og slett litt forskjøvet:)

Går på teste smell ca. annenhver dag. Noe som er helt ok for å roe tankene. Og er like godt å se at streken blir litt sterkere for hver gang. Nå er den nesten like sterk som kontroll streken!!

I dag fortalte vi det til svigerfar. Veldig koselig og ekstra gøy når det ikke var forventet i det hele tatt. Men kjenner nå som vi har fortalt det til alle foreldre, så blir det så mye mere ekte:rolleyes: Den lille i magen vokser og gror, det er det ikke noe tvil om! For det er strekking, luftbobler og romstering av livmoren nedi der, dagen lang.

Jordmor har jeg også fått kontaktet i dag! Så da er showet i gang!:D Har fått time hos henne i slutten av uke 8, noe tålmodigheten i meg syntes er aaalt for lenge til. Så hvis ikke legen min vil henvise meg til TUL før den tid, tar vi det privat. Kjenner det hadde gjort utrolig godt for nervene å bare se et hjerte som banker. Både pga. blødningene jeg hadde for litt over en uke siden, og etter at jeg mistet sist.

Ellers går det rolig for seg i vårværet! Litt vasking og rydding. Kjenner jeg dagdrømmer mye om å kjenne bevegelse inni der:shy::Heartpink Enn så lenge er det kun kvalme, sure oppstøt og hormoner som herjer litt:p
 
5+0 - uke 6
Hei i natten:p Tenk at jeg går inn i uke 6 akkurat nå! Det er helt surrealistisk. Ser også jeg har en tendens til å skrible her inne sent om kvelden for tiden, men sånn er det når jeg lar kroppen gjøre litt som den ønsker - sove akkurat når det passer den. Da blir døgnrytmen rett og slett litt forskjøvet:)

Går på teste smell ca. annenhver dag. Noe som er helt ok for å roe tankene. Og er like godt å se at streken blir litt sterkere for hver gang. Nå er den nesten like sterk som kontroll streken!!

I dag fortalte vi det til svigerfar. Veldig koselig og ekstra gøy når det ikke var forventet i det hele tatt. Men kjenner nå som vi har fortalt det til alle foreldre, så blir det så mye mere ekte:rolleyes: Den lille i magen vokser og gror, det er det ikke noe tvil om! For det er strekking, luftbobler og romstering av livmoren nedi der, dagen lang.

Jordmor har jeg også fått kontaktet i dag! Så da er showet i gang!:D Har fått time hos henne i slutten av uke 8, noe tålmodigheten i meg syntes er aaalt for lenge til. Så hvis ikke legen min vil henvise meg til TUL før den tid, tar vi det privat. Kjenner det hadde gjort utrolig godt for nervene å bare se et hjerte som banker. Både pga. blødningene jeg hadde for litt over en uke siden, og etter at jeg mistet sist.

Ellers går det rolig for seg i vårværet! Litt vasking og rydding. Kjenner jeg dagdrømmer mye om å kjenne bevegelse inni der:shy::Heartpink Enn så lenge er det kun kvalme, sure oppstøt og hormoner som herjer litt:p
Woohoo! Gratulerer med uke 5! Det er jo en milepæl i seg selv! :)
Tror døgnrytmen er vanlig å få tullet til, spesielt i disse corona tider om man går mye hjemme i tillegg. :)

Så herlig at streken er nesten like sterk som test streken. :) hvilke tester tar du? 25ml?

Så bra at du har time til jordmor :) skjønner at det blir lenge å vente til ja. :) tida går sikkert sakte akkurat nå.
Men plutselig er dagen her! :)
 
Woohoo! Gratulerer med uke 5! Det er jo en milepæl i seg selv! :)
Tror døgnrytmen er vanlig å få tullet til, spesielt i disse corona tider om man går mye hjemme i tillegg. :)

Så herlig at streken er nesten like sterk som test streken. :) hvilke tester tar du? 25ml?

Så bra at du har time til jordmor :) skjønner at det blir lenge å vente til ja. :) tida går sikkert sakte akkurat nå.
Men plutselig er dagen her! :)
Ja, blir fort sånn når man må sove til alle døgnets tider:p Ja deilig å bikke uke 5, og begynne på uke 6:rolleyes:

Regner med det det er 25ml. Har ikke sjekket, men er bare vanlig test fra nett.

Utrolig deilig å føle at man er i gang med jordmor og kommer seg inn i systemet i hvert fall:)
 
Blir en liten klagepost her på kvelden. Må først si at humøret er på god vei opp igjen, men vil jo dele alle sidene av svangerskapet i denne lille dagboken min.

Så i dag våknet jeg til å ikke føle meg gravid i det hele tatt. Frisk og rask i kroppen, og ikke sånn "uggen" som jeg har følt meg i det siste. Lagde meg litt kaffi og lot tankene rulle avgårde noe som ikke er spesielt lurt for det hodet mitt. For da kommer krise tankene fort. Sikkert noen som kan kjenne seg igjen.

Jeg gleder meg jo så uendelig mye til å bli mamma, og ta fatt på dette nye prosjektet. Og derfor vet jeg at jeg har så sinnsykt mye å tape om noe skulle gå galt. Jeg orker ikke tanken på at dette skulle gått i grus og at vi må begynne fra starten igjen. All ære til de som kommer seg igjennom PP etter PP! :shy:

Vet ikke helt hvorfor tankene havnet på det kjøret i dag, da jeg tok en test på morgenen som var fin og sterk. Tok en i går som var bittelitt svakere enn forrige, men slo det fra meg med at testen hadde dårlig fargestoff, og det stemte jo da den jeg tok i dag var like sterk og fin igjen. Kanskje underbevisstheten som fortsatt gnagde på den testen?

Uansett så skulle vi på grilling hos svigers, noe jeg gledet meg mye til:D Men, rett før vi skulle dra måtte jeg tisse, og da kom det svak svak lys beige utflod på papiret. Og tror dere ikke alt svartnet for meg? I det øyeblikket var jeg sikker på at alt var over.

Heldigvis utover dagen har strekkingen og luftboblene tatt seg opp igjen, puppene blitt harde og ømme og humøret steg for hver time i sola som gikk. Så ser ikke ut til at noe er galt i det hele tatt. Utrolig takknemlig for det! Men det skal så utrolig lite for at man blir vippet av pinnen disse første ukene og det er ikke alltid bare fryd og kos. Så ville bare dele det i tilfelle det er flere der ute som trenger å høre at det kommer dager der man er i full panikk også. Men så går det over, og man kan glede seg over det lille frøet i magen igjen! :Heartpink
 
Back
Topp