En fersken spire og? - Mangojenta

Ser heller ikke så mye på testene, men håper de blir sterkere i dagene fremover :Heartpink:Heartpink

Syns det er rart at gynekologen ikke vil gi hormostøtte, har jo sett fler her som har fått uten at de har påvist noe galt. Rart det er så forskjellig praksis på det
 
Fastlegen min sendte meg til gynekolog for grundig sjekk og for å få info/og resept på hormonstøtte.

Dette var da ikke gynekologen enig i og vil ha en full screening av syklus, livmor og blodprøver. Fastlegen mener jeg burde få prøve hormonstøtte imens da det tar lang tid med alt av undersøkelser og prøver pga corona og at hormonstøtte ikke er farlig å prøve, men gynekologen er uenig for hun vil finne årsak (selv om hun nevnte at det kanskje ikke var en spesifik årsak etter en kort titt med innvendig ul i livmor?).

Så da ønsker jeg å høre hva en tredje part mener :p
Så du må vente på lov av gynekolog ?
 
Huff så teit at gynekologen og legen er uenige. Pleier jo å være omvendt! Om gynekologen ville finne svar så må h*n være mer proaktiv med undersøkelsene synes jeg, at du går og venter så lenge på svar hjelper jo virkelig ikke.
Tenker på deg, håper det går veien deres snart.
 
Ja, går du privat får du i alle fall resept med en gang. Jeg fikk tilbud om å prøve, men jeg avslo selv fordi jeg har hatt høye nok verdier på prøver. Håper det løser seg så raskt som mulig for deg :)
 
Så du må vente på lov av gynekolog ?
Huff så teit at gynekologen og legen er uenige. Pleier jo å være omvendt! Om gynekologen ville finne svar så må h*n være mer proaktiv med undersøkelsene synes jeg, at du går og venter så lenge på svar hjelper jo virkelig ikke.
Tenker på deg, håper det går veien deres snart.
Ja, går du privat får du i alle fall resept med en gang. Jeg fikk tilbud om å prøve, men jeg avslo selv fordi jeg har hatt høye nok verdier på prøver. Håper det løser seg så raskt som mulig for deg :)

DAAA har jeg nettopp hatt telefon konsultasjon med privat gyn, og det var virkelig en helt annen opplevelse! :)

Allerede på mandag skal jeg på innvendig ul + samtale for å finne ut hva vi gjør videre. Som vil si at hun skal ta en gynekologisk sjekk (da får jeg jo et endelig svar på om det er et frø der eller om det bare er syklus som tuller denne gangen), og jeg kommer til å være bestemt på å få prøve hormonstøtte hvis hun ikke har noe bedre løsning enn så lenge, så jeg i det minste får prøvd det ut kommende syklus.

Kjente dette letta veldig på hele kroppen!:) Murrer veldig i magen, er litt hormonbombe, har tunge pupper og tisser mye. Lurer veldig på om det er rester etter en kjemisk/ tidlig SA eller om det faktisk er noe der. Regner jo med testene enten øker eller blir svakere i løpet av helgen uansett så jeg har en peiling på hva som skjer før timen på mandag! :p
 
Last edited:
Huff så teit at gynekologen og legen er uenige. Pleier jo å være omvendt! Om gynekologen ville finne svar så må h*n være mer proaktiv med undersøkelsene synes jeg, at du går og venter så lenge på svar hjelper jo virkelig ikke.
Tenker på deg, håper det går veien deres snart.
Må gi et litt mer personlig svar til deg kjære ConCon:Heartpink Ja er fullstendig enig i det du sier! Mener jo selv at jeg kunne fått prøve hormonstøtte under utredning i det minste.. Men er vel ikke så lett for henne å forstå at hver måned som går uten en terminspire, blir bare vondere og vondere.. har kanskje noe med hvor unge vi er? At det ikke "haster" liksom..

Tenker masse på deg og! Håper alt er bra med deg og lille i magen, ble så utrolig glad av de fine ul bildene i dagboken. Drømmer om å få oppleve å komme til uke 12 her og, men i mellomtiden er jeg veldig glad for at du endelig fikk lille spiren din:Heartpink
 
Ja tror faktisk at du er inne på noe der, at det har mye å gjøre med alderen deres. Tror det er lett for dem å tenke at siden dere er så unge så har dere fortsatt god tid på å få barn uten at dere står i umiddelbar fare for nedsatt fruktbarhet. Men når man har bestemt seg for å prøve skulle man jo helst blitt gravid i går, og det er vondt når PPer kommer og går uten ønsket resultat, og det er vondt uansett hvor gammel man er :Heartpink

Så godt å høre at det gikk bedre hos privat gyn og at dere får prøve hormonstøtte om det ikke skulle gå denne gangen :Heartpink
 
Ja tror faktisk at du er inne på noe der, at det har mye å gjøre med alderen deres. Tror det er lett for dem å tenke at siden dere er så unge så har dere fortsatt god tid på å få barn uten at dere står i umiddelbar fare for nedsatt fruktbarhet. Men når man har bestemt seg for å prøve skulle man jo helst blitt gravid i går, og det er vondt når PPer kommer og går uten ønsket resultat, og det er vondt uansett hvor gammel man er :Heartpink

Så godt å høre at det gikk bedre hos privat gyn og at dere får prøve hormonstøtte om det ikke skulle gå denne gangen :Heartpink
Ja og spesielt når vi blir gravid hver pp og får falskt håp..

Og vi har absolutt grunner til å ønske å starte familie tidlig, det har med min helse situasjon å gjøre. Jeg har en diagnose som styrer veldig mye av livet mitt. Det er ikke en som gjør meg mindre egnet til å ha det bra i hverdagen eller starte familie (har fått beskjed av spesialister at det ikke skal ha noen innvirkning på fruktbarhet, svangerskap og det kommende barnet), men det kan være en sjanse for at kroppen min blir mer sliten oppover i årene. Og jeg vil jo så klart gi barnene mine alt de kan få, så det er egentlig største grunnen til at vi ønsker å starte så tidlig, slik at vi kan gi den kommende bebisen (eventuelt flere etterhvert) alt den fortjener:Heartpink Jeg ønsker ikke å vente til jeg er i 30 årene og eventuelt ikke orker like mye som jeg gjør nå.
 
Må gi et litt mer personlig svar til deg kjære ConCon:Heartpink Ja er fullstendig enig i det du sier! Mener jo selv at jeg kunne fått prøve hormonstøtte under utredning i det minste.. Men er vel ikke så lett for henne å forstå at hver måned som går uten en terminspire, blir bare vondere og vondere.. har kanskje noe med hvor unge vi er? At det ikke "haster" liksom..

Tenker masse på deg og! Håper alt er bra med deg og lille i magen, ble så utrolig glad av de fine ul bildene i dagboken. Drømmer om å få oppleve å komme til uke 12 her og, men i mellomtiden er jeg veldig glad for at du endelig fikk lille spiren din:Heartpink
Virker som den private gynekologen tar det mer alvorlig. Håper de gir deg hormonstøtte. Det må jo være en forklaring på alle disse kjemiske rundene hver mnd, og noe som kan hjelpe! Kanskje progesteronstøtte?
Bra du får uktralyd på mandag, håper de finner ut noe allerede da, så iallefall ballen kan starte å rulle.

Åh takk søte deg ❤ det går bra med oss så langt. Føler meg ikke gravid i det heletatt så eneste som bekrefter det for meg er ultralydene. Har grundig ultralyd hvor de skal se om alt er bra med babyen på tirsdag, da skal de teste etter syndromer osv osv og endelig skal jeg ta blodprøver osv også. Er litt på overtid. Er 13 uker da.
Bedre sent enn aldri :)
 
Eventuelt 11 DPO :p

Våknet med steinharde og dobbelt så store pupper som i går, og murring som vekket meg en time før alarmen:wideyed: tok en test og der er det jammen meg økning fra i går:) nå er det en tydelig, men svak rosa strek:Heartpink var sinnsykt kvalm i går kveld også, kunne ikke ha på nattbordslampa en gang da jeg ble verre av lys:hilarious:

spent på om bildekvaliteten vil være på min side i dag da:p hvis ikke kan jeg prøve å får et bedre når testen har tørket litt:)
79FCE67C-D4FA-47E5-92A5-69C7826D529D.jpeg

7A026F61-B313-4A08-BCD2-150FD4E7507D.jpeg
 
DAAA har jeg nettopp hatt telefon konsultasjon med privat gyn, og det var virkelig en helt annen opplevelse! :)

Allerede på mandag skal jeg på konsultasjon + samtale for å finne ut hva vi gjør videre. Som vil si at hun skal ta en gynekologisk sjekk (da får jeg jo et endelig svar på om det er et frø der eller om det bare er syklus som tuller denne gangen), og jeg kommer til å være bestemt på å få prøve hormonstøtte hvis hun ikke har noe bedre løsning enn så lenge, så jeg i det minste får prøvd det ut kommende syklus.

Kjente dette letta veldig på hele kroppen!:) Murrer veldig i magen, er litt hormonbombe, har tunge pupper og tisser mye. Lurer veldig på om det er rester etter en kjemisk/ tidlig SA eller om det faktisk er noe der. Regner jo med testene enten øker eller blir svakere i løpet av helgen uansett så jeg har en peiling på hva som skjer før timen på mandag! :p
Eventuelt 11 DPO :p

Våknet med steinharde og dobbelt så store pupper som i går, og murring som vekket meg en time før alarmen:wideyed: tok en test og der er det jammen meg økning fra i går:) nå er det en tydelig, men svak rosa strek:Heartpink var sinnsykt kvalm i går kveld også, kunne ikke ha på nattbordslampa en gang da jeg ble verre av lys:hilarious:

spent på om bildekvaliteten vil være på min side i dag da:p hvis ikke kan jeg prøve å får et bedre når testen har tørket litt:)
Vis vedlegget 335865
Vis vedlegget 335864
ser strek! Spennende, kan være du er enda tidligere enn du tror :love7
 
ser strek! Spennende, kan være du er enda tidligere enn du tror :love7
Hvis strekene fortsetter å øke nå så regner jeg med at jeg er 11 DPO i dag ca. Føles nesten som jeg har fått to sjanser denne pp’en:smiley-angelic001 men er nok de forrige testen jeg tok som tullet med meg. Jeg vet ikke, er bare utrolig glad for hver positive test jeg får:Heartpink nyter det så lenge det varer hver gang!

Vet du om gyn eventuelt kan se noe på mandag med innvendig ul? Da er jeg jo rett før IKM en vei hvis jeg er 11 DPO i dag. Da mener jeg ikke spiren, men ihverfall om den er på rett plass osv.
 
Kvalme, murring og ekstremt trøtt jeg pluttselig ble:rolleyes: blir vist en god powernap på sofaen mens kroppen forhåpentligvis jobber med å gro spiren min:Heartpink
 
Den siste testen du postet ser jeg også noe på. Veldig svakt, men likevel definitivt en strek. Håper for deg!! :woot::woot::woot:


De kan nok ikke se noe på ultralyd så tidlig, det er jo derfor det kalles kjemisk sa om man mister så tidlig. Det tidligste et fosteranlegg kan sees på ultralyd er 4.5 uke etter siste menstruasjon, eller omtrent 17 dager etter eggløsning. :)
 
Endelig var 4 timer uten drikke og tissing ferdig:hilarious:

hallo se det er strek allerede før fargen har trukket helt inn:) kjenner fallhøyden blir større og større i takt med at strekene blir bittelitt sterkere:rolleyes:

BF913AA8-8AED-4A31-9707-8BFA313C6710.jpeg

07BF9F40-7186-4172-91A8-A5DB1C2C4ABE.jpeg

4B30A063-EBD6-4249-A4B9-6361167FFEA5.jpeg
 
Last edited:
12 dpo

God morgen! :) Testen er desverre ikke noe sterkere i dag.. Helt lik som i går kveld. Er tom for babyplan strips allerede.. føler de nettop kom:hilarious: Men har 3 sånne staver fra babyplan, og så har jeg jo en liten håndfull rfsu igjen. Det burde vel holde for å finne ut om det går veien denne pp'en.

Vet at det er helt normalt at de ikke stiger jevnt hver gang man tester, men blir så klart stressa etter tidligere pp'er. Formen er god ellers i dag faktisk! Ikke like kvalm og uggen som i går, men det pleier å komme utover kvelden :p Puppene derimot er som vannmeloner:rolleyes: Og murringen er fortsatt til stede. Håper virkelig det går nå:Heartpink

Har ikm på tirsdag hvis det stemmer at jeg er 12 dpo i dag, så blir spennende. Og gleder meg veldig til timen på privatsykehuset i morgen, det blir i hvert fall spennende! Har tenkt litt på en ting.

Har jo ikke satt meg så inn i hormonstøtte, men kanskje noen av dere vet? Hvis jeg fortsatt er gravid den uken som kommer, er det noe hensikt i å få hormonstøtte allerede nå? Eller må jeg kanskje vente til neste syklus?

I hvert fall veldig spent på hva hun finner / hva vi bestemmer oss for å gjøre fremover! Føler det er et nytt håp:Heartpink
 
Kom nettop EN dråpe blod nå når jeg var på toalettet for nr 2..:wideyed: Var så lite at jeg lett kunne oversett det, helt lyse rosa. Tørket meg flere ganger etterpå og da var det bare helt normalt som det har vært de siste dagene med helt hvitt/blankt kremtet utflod.

Ingen smerter eller tegn på at det er tr i hvert fall.. kjenner dette skremmer meg litt, men hvis det blir med den ene dråpen så er det jo ikke farlig. Har aldri spottet før tr i hele mitt liv.
 
Wææ, fant en ekstra strimmel og klarte ikke la være:shy: klarte ikke holde meg mer enn 2 timer, selv uten drikke, da var jeg sprekkeferdig. Så var ikke så konsentrert urin, men likevel:p

Nå trenger jeg ikke myse for å se streken:Heartpink Murrer fortsatt, og merker forresten at jeg kan bli litt susete i hodet hvis jeg beveger meg eller snur meg fort.

Ikke sikkert dere ser forskjellen fra forrige bilde til nå, men er tydelig forskjell i virkeligheten:)

BE45551C-88B7-417A-9D6B-AED565968B91.jpeg
 
Back
Topp