Klar for en onsdagsprat?

lenemor

Forumet er livet
Sitter ved spisestuebordet og drikker kaffe og ser ut på øsende pøsende regn. Ungene krangler og ser på Drømmehagen om hverandre - gøy med planleggingsdag ja... særlig når August har hatt en dag i barnehagen etter en uke med feber - trengte ikke en hjemmedag ennå han.

Hadde tenkt at vi skulle bake boller og ta oss en tur ut, men det frister ikke så masse i dette været - vi får se om det letter litt senere - ungene har jo fått så fine blafre-matbokser og -termoser i bursdaggave og de kunne fått prøvekjørt seg litt i dag

Ellers skjer ikke mye - eller, forresten; jeg var hos tannlegen i går, for første gang på åtte år (!!!). Ja, jeg vet - det er sånn at da vi flyttet fra Oslo så ordnet jeg meg aldri en tannlege her, og de gangene jeg har tenkt på det så har jeg tenkt; neste uke skal jeg ringe og bestille en time - og plutselig har vi bodd her i sju år da... men så måtte G til tannlegen og sjekke en tann og da bestilte han time til meg også. Var litt beklemt da jeg klatret opp i tannlegestolen - forberedt på gisping og sukking og "hva har du tenkt på" og "oioioi her var det mye hull" så jeg besvimte nesten da han gjorde seg ferdig på ti minutter og sa "ses neste år"... jadda - NULL HULL!!

For å feire dro G og jeg på kino og så Kong Curling - den har fått dårlige kritikker, men jeg synes den var morsom jeg.. og så var det deilig å være ute på kveldstid sammen med andre voksne mennesker - sånt gjør vi jo nesten aldri mer - sist vi var på kino sammen (bortsett fra Laban-filmen med Johanna i 2009) var uka før Johanna ble født

Hva skjer hos dere da?
 
Ikke klare for en onsdagsprat nei... ok, jeg kan snakke med meg selv jeg - har gjort det før.

Nå har jeg og ungene vært ute i halvannen time i skikkelig drittvær - bakte deilige boller, fylte termosene med kakao, og gikk oss en tur - fant et fint tre å sitte under, og der kosa vi oss helt til det var på høy tid at August sovnet - da trillet vi hjemover igjen. Nå skal jeg rydde bort bakesaker, og så har Johanna satt seg til å se Ariel-filmen. August sover forhåpentligvis en halvtime før, så jeg får sløva et likte kvarter foran pcæn
 
Nå er jeg klar for litt prat :-)
Her skjer det ikke stort,christian er tilbake i barnehagen etter å være hjemme siden fredag.
Må si det er litt deilig siden formen fortsatt ikke er på topp kvalm og kastert opp fortsatt. Jhooo 16 uker nå. Er jo heldigvis ikke mer en 18 uker igjen til termin
Ellers så skal vi ha kylling og pasta til middag gleder meg til det.

Så godt å høre at du hadde null hull lene ingen ting er bedre enn det og avleien tid med sin kjære er alltid koselig.
 
nå er jeg også klar for en prat.

I morgen skal vi på ultralyd, så jeg er litt spent på det. ellers har jeg tilbragt dagen på nav i dag... hurra for det herlige systemet de har!! det er seks uker sidenjeg ble sykmeldt.... og jeg er blakk... de har ikke klart å finne sykmeldingen min.. sellv om løningsansvarlig har sendt inn alt.. så i dag sendte de kvittering på at det ble sendt.... med beskjed om at det skulle fikses asap.. så da får vi se... sendte for sikkerhetsskyld alle papirene over på nytt.
Takk for at m har en god jobb og at vi ikke er såååå avhengig av min inntekt.. men det blir jo til at jeg må leve litt på master når jeg skal til praha for eksempel.. men kanskje pengene kommer før det? vi drar om en drøy uke.. :) uansett er det kjedelig å ikke ha penger på min konto..... og hele tiden være avhengig av å måtte overføre fra hans... :(

hørtes koselig ut lene.. med en bakedag.. flinke dere er som var ute selv om det regnet.. kjenner jeg meg selv rett tror jeg at jeg hadde blitt inne gitt... :P

kjipt at du fortsatt kaster opp... føler med deg fru... her kastes det fortrsatt opp.. så jeg er jammen glad jeg dro til legen den dagen for å kaste inn håndkle... det er jammen meg helt annerledes å være gravid med nr 2 og 3 enn det det var da jeg kun hadde meg selv å tenke på......

ellers har jeg vurdert å teste ut kvantemedisin som behandling for psykenmin og adhd... nå når jeg ikke kan ta noe for å sove, eller noenting som roer ned hodet er det relativt kaos oppi der............. :P er det noen som har noen erfaring med denne behandlingsformen?
 
Så bra at du ikke hadde hull Lenemor!! Jeg var hos tannlegen i dag.. og der var det også null hull! MEN jeg kan bli flinkere med tanntråd! jaja

Ellers har dagen etter tannlegebesøket (TIIIIDLIG på morgenen) gått til å lage middag før jeg gikk på jobb. kjøttdeig, grønnsaker med potetstappe i form. Satte den i kjøleskapet Klar for at mannen bare kunne slenge den i ovnen senere på dagen. Jeg hadde seinvakt i dag.

Nå er jeg trøtt som et slips.. (kan slips bli litt trøtt av å henge slikt eller?)
 
Lykke til på Ul i morgen Trillemor blir spennede. På Ahus du skal?
God bedring til deg også, håper kvalmen gir seg hos deg snart også.Hvor langt er du på vei nå?

Ja Nav er ingen spøk å være avhengi av, har også slitt med å få sykepenger nå. De maglet del D av den første sykemelingen her men å informere om det gjør det ikke.Selv om jeg purret 5 ganger og lurte på hvorfor.
Så tokk 2 mnd før jeg fikk penger. Håper du får pengen dine snart.

Actrine gratulerer med null hull til deg også :-)
 
Så bra med null hull Actrine (og jeg kan nok helt sikkert bli flinkere med tanntråd jeg også, jeg har nok bare fått meg en litt stille og forsiktig tannlege tror jeg). Denne middagen deres hørtes god ut - skal på senvakt i morgen, kanskje dette er noe for familien min?

Til dere spydamene - håper virkelig dere snart slipper denne kvalmen, det hadde vært fint om dere kunne få kose dere litt med svangerskapet også! Og trillemor, håper du får en fin opplevelse på ul i morgen!

Ja, vi kosa oss masse i dag - jeg tillater meg å slenge ut litt skrytebilder jeg:



som dere ser var Johanna flink å bake, mens August synes det var bedre å spise deigen.. nåja, så lenge alle koser seg så...

Og her er vi på piknik - som dere ser sitter vi ganske tørt og fint - og vi var kledd i ull alle tre, så ingen frøys (jeg hadde august på ryggen fordi vi skulle egentlig gå litt lenger enn vi endte opp med å gjøre, og da tok jeg Johanna i vogna)
 
Får desverre ikke sett bildene lenemor er bare et rødt kryss :-(
 
Røde kryss her også....
 
åh så teit - etter at forumet ble forandret får jeg ikke lagt inn bilder på en ordentlig måte, så nå prøvde jeg å klippe og lime - får legge dem ut på facebook i stedet
 
Back
Topp