Klar for å føde - kan man starte fødselen selv?

M

Moderator Steffen

Guest
Det er fort gjort å bli utålmodig når man nærmer seg termindato, og mange vil bare komme i gang med fødselen.
Det finnes en del kjerringråd man kan forsøke, for å starte fødselen.
Har du hørt om alle rådene?
Du finner listen her!
 
Prøver bringebærblad te og sex.
Kan ikke være i noe særlig fysisk aktivitet, eller å hadde jeg nok prøvd å gå litt tur.
Ellers er det ikke så mye på listen som virker hverken bra eller sundt :nailbiting:
 
Sex og hvile tror jeg funker best [emoji85]
 
Prøver bringebærblad te og sex.
Kan ikke være i noe særlig fysisk aktivitet, eller å hadde jeg nok prøvd å gå litt tur.
Ellers er det ikke så mye på listen som virker hverken bra eller sundt :nailbiting:

Syns rødvin var et spesielt råd, iallefall! Vanligvis er jo alkohol en no-go både når man er gravid og ammer... Alkoholfri rødvin da, kanskje! :p
 
Syns rødvin var et spesielt råd, iallefall! Vanligvis er jo alkohol en no-go både når man er gravid og ammer... Alkoholfri rødvin da, kanskje! :p
Nja, har hørt det før. Moren min fortalte at det var ganske vanlig på 80-tallet; og at de ble oppfordret på barsel å drikke ett glass vin for å hjelpe melkeproduksjonen i gang [emoji23]
 
Har prøvd det meste. (Som er trygt) har termin idag [emoji85] og fortsatt ingen baby i siktet. [emoji28] blitt mye husvask og rydding og tunge løft. Hyrdesstunder siste dagene og ingenting som hjelper [emoji85][emoji230]
 
Prøver meg på fysisk aktivitet i ulike former når formen er ok, ellers blir det hvile på sofaen eller i senga. Regner med at det er ganske begrensa hvor mye tidligere fødselen kommer igang pga kjerringråd.
Husvask er det imidlertid såder med, ikke mer spennende nå enn til vanlig [emoji14]
 
Jeg var alt for lei da jeg hadde bikket 36 uker med tvillinger, skulle vært 39+2 I dag men valgte å teste ut sex for å få ting i gang uten å egentlig ha trua på at noe skulle skje. En runde når vi la oss og en til noen timer senere var tydeligvis nok til at vannet gikk noen timer etterpå.. Litt usikker på om det var på grunn av sexen at vannet gikk men.. [emoji12]
 
Tror ikke så mye på kjerringrådene. Og sex det får jeg ikke[emoji23][emoji23] mannen har satt lås på, siden han er mer redd for skade enn noe annet på baby. Har forsøkt lakris, sterk mat, Biola etc. Funker ikke.
Er moden og har 3 cm åpning, uke 37+4. Masse kynnere og vondter men ingen tegn på fødsel k anmarsj. JM mente jeg sikkert ville føde i løpet av et par dager(altså innen helgen er over) krysser alt jeg kan krysse for at det skjer. For nå er jeg så sliten og har mye vondt og er øm.
 
Siste dag i jobb i dag, så nå blir det å kjøre på med diverse fremover [emoji14] Drikker allerede bringebærte for å modne, og går til akupunktur i tillegg. Sterk mat er en del av den daglige dietten, der tror jeg ikke jeg greier å øke inntaket [emoji14]

Men i kveld får gubben værsågod å stille opp! I tillegg har jeg stallvakt med inn-/utslipp, måking og fôring for 12 hester i helga, så håper kanskje det kan få i gang noe. Hadde kort og myk livmorhals på onsdag og en unge som er altfor stor, så er ikke keen på å gå 4 uker til...
 
Så har jeg jaggu fått overtalt mannen til et lite nummer idag[emoji41] [emoji41] [emoji41] hurraaa [emoji1] [emoji7] 38 uker idag og snakket med føden. Hun anbefalte brystvorte stimuli eller rett og slett sex. Så da fikk mannen et valg, snakk med "junior" idag skal han til pers [emoji1] [emoji6] [emoji1] Med 3 cm åpning og moden, håper jeg det hjelper
 
Back
Topp