Klar beskjed!

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Jentungen er skikkelig opptatt av bursdag for tiden, og snakker mye om at hun gleder seg til februar når hun har bursdag.

I sted spurte jeg hvem hun ville intivtere i bursdagen sin, da ramset hun opp tre jenter og to gutter, og var veldig fornøyd med valget sitt.

Så kom det: "Gutt1 og gutt2 kan leke her oppe, så kan jeg, jente1, jente2 og jente3 leke nede på rommet, for vi leker ikke med gutter." :p

Trooor ikke vi intiterer noen av guttene da altså! :p

selv spør jeg ikke å legger ikke opp til eller føringer til at barna mine tror de skal få bestemme hvem de skal invitere i bursdagene sine. Her blir det alle eller ingen, "du får ikke komme i bursdagen min" er et kort unger drar fram i mange sammenhenger og det kan være veldig eksluderende, synd mange foreldre ikke ser at til syvende og sist er det ofte de barna som får lov til å sile ut gjestene de vil ha som blir mindre populære.

Vida-pida skrev:
selv spør jeg ikke å legger ikke opp til eller føringer til at barna mine tror de skal få bestemme hvem de skal invitere i bursdagene sine. Her blir det alle eller ingen, "du får ikke komme i bursdagen min" er et kort unger drar fram i mange sammenhenger og det kan være veldig eksluderende, synd mange foreldre ikke ser at til syvende og sist er det ofte de barna som får lov til å sile ut gjestene de vil ha som blir mindre populære.

Hun får selvfølgelig ikke helt styringen, men hennes svar avgjør om det blir invitert etter årskull, kjønn el. Det er nemlig ikke aktuelt på en flekk og invitere hele avdelingen! ;)

her er det slik i barnehagen og skolen
be alle gutter/jenter i sinn alder eller alle gutter og jenter i sin alder
evt helle klassen avdelingen
eller så får en ikke lov å be i barnehage eller skolen da må en invitere på privat

bondekone skrev:
her er det slik i barnehagen og skolen
be alle gutter/jenter i sinn alder eller alle gutter og jenter i sin alder
evt helle klassen avdelingen
eller så får en ikke lov å be i barnehage eller skolen da må en invitere på privat

Her har de ingen regler, da de ikke hadde sett behov for det. Men min tanke var enten alle jenter i årskullet på hennes avdeling, hele årskullet på hennes avdeling, eller alle jentene på avdelingen.

Og ut ifra hennes svar blir det nok ett av alternativene med bare jenter. Jentene hun ønsker er årskull jentene pluss en nabo som er ett år eldre, og også går der.

Back
Topp