Jeg måtte sjekke hvordan Anne Liane-regla var, kom på den i forbindelse med en annen tråd. :p Det viste seg jo at vi sang den helt feil vi, men jaja, vi kunne jo alle samme versjon. ;)
Kan dere ikke bare komme med hvilke leker og sanger og klappleker dere lekte som små?
Ta gjerne med hvor gammel dere er. ;)
Jeg er 23, og vi sang Anne Liane, pluss noen til.
Vi sang den slik:
Anne Liane
Anne, marsji bombombom.
Anne, she loves my darling
Anne, she loves my darling.
Clap for me, clap for you
Oh, Ah, cha cha cha.
Anne Liane,
Anne Susane,
Kiss me, Susane,
Kiss me, bombom!
Lurer på hvordan den har utviklet seg slik, for den er jo veldig annerledes fra slik de fleste andre kunne den. :p
Vi hadde en som gikk noe alla sånn:
Annerannerei
HEI mini mini meg
makaroni fiftifei
fifti feifeifei
at the gaygaygay
and the happy happy happy
and the sappy sappy sappy
and a house house house
Mickey Mouse Mouse Mouse.
Denne gikk raskt, så jeg det var mer ordlyden vi kunne, aner ikke om den har vært annerledes. :p
De siste to linjene kunne vi bytte ut med f.eks. "loft loft loft, Ole Doff Doff Doff,", eller "stue stue stue, Onkel Skrue Skrue Skrue".
Så har du jo denne:
Min far han er barberer, fallera.
Han går i hvite klær, fallera.
Han bruker sin forstand, fallera,
blandt såpeskum og vann, fallera.
Det var vel en for hvert familiemedlem?
I skolegården husker jeg vi hadde to ulike leker som gikk litt ut på det samme.
Jeg husker bare "sangen" til den ene da. Alle stod i ring og holdt hverandre i hendene. Så hoppet vi liksom sidelengs mens vi sang "skranglebein, skranglebein, en to tre!". Så skulle vi bli stående slik vi landet (kunne slippe hendene da). Jeg tror skranglebein var den hvor vi skulle prøve å flytte et bein slik at det ble borti beinet til den ved siden av, så skulle han flytte samme bein videre. Det ble liksom en slags stafett, men vi måtte hele tiden holde stillingen. Når en ikke klarte dette, ikke rakk bort eller var borti bakken før han var ferdig med bevegelsen, var han ute og resten tok en ny runde. Det var ganske vanskelig faktisk, spesielt om alle klarte den første runden og man skulle ta runde to med stafett, da hadde alle beina så langt unna hverandre. :p
Den andre leken var veldig lik, men her var det om å IKKE bli truffet av den som skulle prøve å treffe deg. Man hadde liksom EN bevegelse hver, så den ene personen måtte tråkke eller hoppe for å prøve å treffe foten din, mens du hadde en sjangse til å hoppe unna. Hoppet du for tidlig måtte du bli stående. Jeg klarer ikke å huske om vi hadde en annen sang til denne leken da.
Kan dere ikke bare komme med hvilke leker og sanger og klappleker dere lekte som små?
Ta gjerne med hvor gammel dere er. ;)
Jeg er 23, og vi sang Anne Liane, pluss noen til.
Vi sang den slik:
Anne Liane
Anne, marsji bombombom.
Anne, she loves my darling
Anne, she loves my darling.
Clap for me, clap for you
Oh, Ah, cha cha cha.
Anne Liane,
Anne Susane,
Kiss me, Susane,
Kiss me, bombom!
Lurer på hvordan den har utviklet seg slik, for den er jo veldig annerledes fra slik de fleste andre kunne den. :p
Vi hadde en som gikk noe alla sånn:
Annerannerei
HEI mini mini meg
makaroni fiftifei
fifti feifeifei
at the gaygaygay
and the happy happy happy
and the sappy sappy sappy
and a house house house
Mickey Mouse Mouse Mouse.
Denne gikk raskt, så jeg det var mer ordlyden vi kunne, aner ikke om den har vært annerledes. :p
De siste to linjene kunne vi bytte ut med f.eks. "loft loft loft, Ole Doff Doff Doff,", eller "stue stue stue, Onkel Skrue Skrue Skrue".
Så har du jo denne:
Min far han er barberer, fallera.
Han går i hvite klær, fallera.
Han bruker sin forstand, fallera,
blandt såpeskum og vann, fallera.
Det var vel en for hvert familiemedlem?
I skolegården husker jeg vi hadde to ulike leker som gikk litt ut på det samme.
Jeg husker bare "sangen" til den ene da. Alle stod i ring og holdt hverandre i hendene. Så hoppet vi liksom sidelengs mens vi sang "skranglebein, skranglebein, en to tre!". Så skulle vi bli stående slik vi landet (kunne slippe hendene da). Jeg tror skranglebein var den hvor vi skulle prøve å flytte et bein slik at det ble borti beinet til den ved siden av, så skulle han flytte samme bein videre. Det ble liksom en slags stafett, men vi måtte hele tiden holde stillingen. Når en ikke klarte dette, ikke rakk bort eller var borti bakken før han var ferdig med bevegelsen, var han ute og resten tok en ny runde. Det var ganske vanskelig faktisk, spesielt om alle klarte den første runden og man skulle ta runde to med stafett, da hadde alle beina så langt unna hverandre. :p
Den andre leken var veldig lik, men her var det om å IKKE bli truffet av den som skulle prøve å treffe deg. Man hadde liksom EN bevegelse hver, så den ene personen måtte tråkke eller hoppe for å prøve å treffe foten din, mens du hadde en sjangse til å hoppe unna. Hoppet du for tidlig måtte du bli stående. Jeg klarer ikke å huske om vi hadde en annen sang til denne leken da.