klaging...

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Er så fullstendig utmattet og utslitt etter denne uka. bhg har vært stengt, har en som er 2 år og 8 mnd som krever veldig mye av oss til tider selv om han er en god og blid gutt, i tillegg er han i trassalder nå og har akkurat begynt delvis med dotrening. sambo har jobbet dag og må sove litt på ettermiddagen da han står opp så tidlig på morgenen.
så jeg har hatt gullet stort sett alene det meste av dagene.

Jeg har null energi og har så vondt overalt... i sted stod jeg og laget mat og holdt på å knekke sammen i gråt fordi jeg har så vondt overalt, bekkenet, ryggen, hodet osv. sambo lå på sofa og sov og gullet skulle ha oppmerksomheten min på alt, hjelp, lekes med osv mens jeg prøvde å ikke brenne hvitsausen jeg holdt på å lage...

herregud så glad jeg er for at sambo nå skal ha 3 uker ferie og når vi kommer hjem så er bhg i gang igjen...

sånne måtte bare syte litt og få ut litt hehe

Er lov å klage litt :-)

Er det ikke mulig for samboer å hjelpe til med lillemann når han kommer hjem fra jobb, og heller sove når lillemann skal legge seg? Eller at han legger seg tidligere på kvelden istedet for å sove på dagen, så han kan avlaste deg litt? Du som er gravid har jo strengt tatt ekstra behov for å kunne ta en pause og la kroppen slappe av litt :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

joda han kunne sikkert det, men er litt koselig å bare være oss på kvelden også så jeg har liksom latt han få lov, så kan jo skylde meg litt selv også da...

han er vanligvis veldig flink å hjelpe både med ham og huset...

men nå har han hvertfall ferie så da skal han få ta mesteparten altså hehe og antageligvis skal mamma ha gullet fra i morgen formiddag til søndag ettermiddag så da blir det full avslapping både på mor og far hehe

Godt dere har ferie og kan slappe av da :-)

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Skjønner deg så godt! Jeg har mange ganger måttet ty til tårene rett og slett fordi jeg har vært så innmari sliten.
Jenten vår er så liten enda at hun ikke skjønner at mamma trenger en time-out innimellom, så dager hvor jeg er alene med henne er virkelig tøffe. Det går i ett!

Håper du klarer å nyte ferien nå og samle litt krefter igjen. Det er bra du har en mann som er flink til å ta ansvar hjemme :)

ja det skal bli deilig nå altså, nå først en uke hjemme og ordne og fikse litt også reise nordover og være hos svigermor i 2 uker :-) ååå som jeg gleder meg :-)

Skjønner deg så godt! Jeg har mange ganger måttet ty til tårene rett og slett fordi jeg har vært så innmari sliten.
Jenten vår er så liten enda at hun ikke skjønner at mamma trenger en time-out innimellom, så dager hvor jeg er alene med henne er virkelig tøffe. Det går i ett!

Håper du klarer å nyte ferien nå og samle litt krefter igjen. Det er bra du har en mann som er flink til å ta ansvar hjemme :)
ja han er gull verdt altså <3 var bare litt spesiell denne uken, men nå tror jeg at jeg skal få slappet av litt :-) jeg har i utgangspunktet tunge svangerskap, dette er egentlig hakket lettere enn det forrige, men blir alikevel tyngre pga at man har en 2,5 åring man må ta seg av.
forrige gang sa jeg at jeg lar meg ikke skremme av et tungt svangerskap for det er jo så verdt det og SKAL ha flere barn. har alltid hatt lyst på 3, men vi har i utgangspunktet bestemt oss for å stoppe nå etter 2 og slik det er nå så sier jeg at det er jeg nå utrolig glad for... 2 tøffe svangerskap og det å allerede ha barn har nå skremt meg litt. men så glemmer man fort da, det vet jeg godt hehe

Har det akkurat som deg!!! Her har både sambo å gutten på 3 ferie. MEN sambo må male hele huset i 2 strøk maling, pluss mye annet som er nødt å bli fikset... Dette resulterer i at jeg har mye 3 åringen aleine. Formen min er i utgangspunktet på bristepunktet hele tiden. Og føler meg så å si utmattet det meste av tiden. Dette resulterer jo da selvfølgelig i mye tårer og fortvilelse fra min side, og stakkars sambo prøver å sjonglere alle gjøremålene samt avlaste meg så godt han kan. Kjenner jeg har mye jeg så gjerne skulle ha ryddet og ordnet i før baby kommer også så blir litt satt ut av hele situasjonen :/ Deilig å guttene mine hjemme, men må dessverre si at jeg ser litt frem til formiddager med stille hus når sambo går på jobb og mini i bhg igjen....

ja han er gull verdt altså <3 var bare litt spesiell denne uken, men nå tror jeg at jeg skal få slappet av litt :) jeg har i utgangspunktet tunge svangerskap, dette er egentlig hakket lettere enn det forrige, men blir alikevel tyngre pga at man har en 2,5 åring man må ta seg av.
forrige gang sa jeg at jeg lar meg ikke skremme av et tungt svangerskap for det er jo så verdt det og SKAL ha flere barn. har alltid hatt lyst på 3, men vi har i utgangspunktet bestemt oss for å stoppe nå etter 2 og slik det er nå så sier jeg at det er jeg nå utrolig glad for... 2 tøffe svangerskap og det å allerede ha barn har nå skremt meg litt. men så glemmer man fort da, det vet jeg godt hehe

Ja, jeg har tunge svangerskap, jeg også. Kroppen har ikke fått hentet seg inn igjen etter forrige, så er nok derfor jeg har det ekstra tungt denne gangen. Vi setter også en stopp på to barn, noe jeg er veldig tilfreds med. Men man skal aldri si aldri. Vi er fortsatt unge, så at det ikke kommer en attpåklatt en gang i tiden kan jeg ikke garantere med mindre en av oss gjennomfører sterilisering :p

usja meg håper det bedrer seg for deg, føler virkelig med deg ja... ja jeg sitter med den følelsen jeg også, det er på en måte deilig å ha mye mer tid med gogutten min, men så sliten som jeg er nå og så mye vondter jeg har ser jeg fram til august og bhg igjen...
også sliter jeg sånn med dårlig samvittighet for de begge også pga hvor lite jeg orker og hvor lite tålmodighet jeg har...

men jeg vet jo alt dette er så verdt til slutt :-)

vi er såpass "gamle" at vi må gjøre oss ferdig med barn nå ganske raskt, etter hva vi føler selv da hehe så blir nok ingen attpåklatt her om ikke prevensjon skulle svikte da...
jeg blir ganske lett gravid, men ingen av oss er særlig lysten på sterilisering tror jeg, litt pysete hehe

Ikke alltid så lett og greit å være gravid... Godt mannen også har ferie nå da, håper dere får kost dere sammen nå disse ukene :)

Takk ja det skal vi :-)

jeg pleier vanligvis å være ganske så positiv og optimistisk (følte meg veldig negativ her hehe) fikk meg visst bare en liten knekk denne uka...

vi er såpass "gamle" at vi må gjøre oss ferdig med barn nå ganske raskt, etter hva vi føler selv da hehe så blir nok ingen attpåklatt her om ikke prevensjon skulle svikte da...
jeg blir ganske lett gravid, men ingen av oss er særlig lysten på sterilisering tror jeg, litt pysete hehe
Det er vel ingen av oss som har bestemt oss for sterilisering heller, men vi snakker mye om det så jeg regner med at en av oss gjennomfører det i løpet av de neste årene.

Back
Topp