Klaging

minnie2

Betatt av forumet
Leste på kranglesiden inne på barnimagen i går. Var ei som mente at det var helt feil å klage over "trivielle plager", når vi egentlig bare burde være glade for å i det hele tatt være gravid.. Men det blir vel litt feil..? Selvfølgelig er det noen som har det mye værre enn andre, aller værst de som mister. Men er ikke noe av meningen med terminforum at man skal kunne få utløp for frustrasjon, samme hvor lite alvorlig det er? Jeg føler meg helt utafor for tiden, men selvfølgelig vil jeg mye heller være sånn - dersom alternativet er å være i fin form, og ikke gravid!! Likevel er det litt godt å få høre at det er flere i samme situajon, få råd og tips, og bare få klage til noen. Det betyr jo ikke at vi bryr oss om dem som har det værre! Vi klager bare ut i fra den situasjonen vi selv befinner oss i.. Hva mener dere? Kan vi fortsatt klage over "harmløse" plager uten dårlig samvittighet? Det syns jeg! :)

Jeg er helt sikker på at alle - uansett plager og ont'er - er glade for at de er gravide, og selvsagt er alt verdt det. Men det må være rom for litt akk og uff innimellom syns jeg også. Tross alt er det jo vi som er i samme båt som vet hvordan det er. Mannen hjemme vil aldri forstå hvordan det er å være gravid, så det er litt lettere å lette på trykket på et forum hvor mange kjenner seg igjen. Selvsagt er mange av gravideplagene "bagateller" i forhold til sykdommer osv, men det er nå en gang sånn at vi er hovedpersonen i vårt eget liv, og derfor er det naturlig at vi blir engasjerte i akkurat det som skjer oss. Noen blir deprimerte mens de er gravide og syns alt er tungt. Det betyr jo ikke at man ikke er glad for ungen. Som førstegangsgravid kan jeg si at jeg trodde at å gå gravid var mye mer "koselig" enn hva det er. Men det er kun fordi jeg er så innmari dårlig hele tiden. Og ja - det er bagatell, men ingen syns jo det er moro å være skikkelig dårlig konstant. Men så vet jeg at det går over, og når det gjør det er jeg sikker på at jeg kommer til å blomstre opp og bli litt "meg selv igjen"... Konklusjonen min er at det bør være rom for alt på forumet. Men så er det viktig at vi kjører noen positive og humoristiske tråder også. Alle har gått av en latter ;) 

Jeg opplever det ikke som en dans på roser å gå gravid så jeg skjønner godt at man trenger å lufte seg litt/mye. Det handler ikke om at man ikke har empati for de som ikke kan bli gravide eller lider av div sykdommer. Jeg tenker at en gravidside som dette er til for at vi skal kunne dele alt som har med graviditet og barn, så hvorfor skal vi ikke kunne klage litt???

Frøken Muffin skrev:
Jeg opplever det ikke som en dans på roser å gå gravid så jeg skjønner godt at man trenger å lufte seg litt/mye. Det handler ikke om at man ikke har empati for de som ikke kan bli gravide eller lider av div sykdommer. Jeg tenker at en gravidside som dette er til for at vi skal kunne dele alt som har med graviditet og barn, så hvorfor skal vi ikke kunne klage litt???

Signerer den jeg!

Man må vel kunne klage over plager en har, uten å alltid tenke at noen har det verre. Da kunne jeg ikke klagd over noen ting her i livet!

Dem trenger jo ikke lese innleggene.....

Back
Topp