***Klagetråd***

Alarmen ringte nå :sad010 Kjenner jobb er ganske uaktuelt. Får krype til korset og få meg en sykemelding... Jeg er heftig forkjøla på topp av utmattelse og disse kjevesmertene mine. Trenger iallefall en dag hjemme nå og hente meg inn etter påsken så kan jeg kanskje jobbe litt gradert er håpet.

Dag to med sykemelding. Dagene går så sakte. Intens kvalme hele påsken, så det var ikke aktuelt å dra på jobb. Føler meg så ferdig med første trimester. :arghh:

Dag to med sykemelding. Dagene går så sakte. Intens kvalme hele påsken, så det var ikke aktuelt å dra på jobb. Føler meg så ferdig med første trimester. :arghh:
Huff, det høres skikkelig kjipt ut. Jeg kan ikke klage så mye for har enn så lenge kjent så lite. Skulle ønske jeg i det minste var kvalm, helt til jeg leser her inne, unner dere ikke kvalme :hilarious:

Leser om dere som kaster opp , så ille har jeg ikke det . Men det er slitsomt å være kvalm men ikke nok til at man kan være hjemme fra jobb . Sliter veldig med hodepine også . Er i utredning for hode fra før . Tok en MR for et par mnd siden og skal ta ny MR neste uke for de fant en svak skygge, pluss flere blodprøver ifb med det . Er bare så helt tom for krefter på jobb , har en ganske fysisk krevende jobb som gravplassarbeider. Jeg sliter med å kaste inn håndkleet , håper alltid noen kan fortelle meg når jeg skal stoppe. Vi er et team på 4, med veldig stor avbeidsmengde . Vil liksom ikke la de stå med enda mer uten meg, men jeg vet graviditeten må gå først . Skal ta en prat tur til legen å forhåpentligvis få noe råd om arbeidssituasjon og risikovurdering. For er redd for å miste, eller skade fosteret.

Leser om dere som kaster opp , så ille har jeg ikke det . Men det er slitsomt å være kvalm men ikke nok til at man kan være hjemme fra jobb . Sliter veldig med hodepine også . Er i utredning for hode fra før . Tok en MR for et par mnd siden og skal ta ny MR neste uke for de fant en svak skygge, pluss flere blodprøver ifb med det . Er bare så helt tom for krefter på jobb , har en ganske fysisk krevende jobb som gravplassarbeider. Jeg sliter med å kaste inn håndkleet , håper alltid noen kan fortelle meg når jeg skal stoppe. Vi er et team på 4, med veldig stor avbeidsmengde . Vil liksom ikke la de stå med enda mer uten meg, men jeg vet graviditeten må gå først . Skal ta en prat tur til legen å forhåpentligvis få noe råd om arbeidssituasjon og risikovurdering. For er redd for å miste, eller skade fosteret.
Vet radiologi at du er gravid? Mr forsøkes unngås i første trimester med mindre det er absolutt nødvendig.

Når det kommer til jobb så kan du jo evt prøve en gradert sykemelding med f.eks kortere dager for mindre belastning?

Vet radiologi at du er gravid? Mr forsøkes unngås i første trimester med mindre det er absolutt nødvendig.

Når det kommer til jobb så kan du jo evt prøve en gradert sykemelding med f.eks kortere dager for mindre belastning?
Jeg sa fra til legen min at jeg var gravid når hu skulle henvise meg dit .. Leste på det i går kveld at det ikke er bra hvis man skal ta med kontrast. Ble urolig av det , har time hos lege i dag og skal ta det opp.
Takk for tips , vurderer ja å ta en gradert sykemelding :smiley-ashamed004

Lol nå har hjernen min tenkt jeg skulle på MR siden legen nevnte det på tlf . Men så at i brevet stod det øyelegetjenesten .. ser for meg de droppa MR siden jeg var gravid . Leste aldri det brevet nøye nok :hilarious: jaja da skal jeg ta noen undersøkelser som ikke er farlig . :smiley-ashamed004 Ble sykemeldt med diagnosen svulst på netthinnen med bidiagnose gravid . Det er en godartet så de skal sjekke om den gjør noe skade, men om ikke så lar de den vel bare være til observasjon . Mest sansynlig vil det ikke være aktuelt med en evt operasjon før etter fødsel.

Back
Topp