Klagetråd fra meg

Håperpåentil

Forumet er livet
VIP
Jeg er så uheldig å være nr 8 i søskenflokken så mine foreldre er dritt lei av å passe unger og stiller ALDRI opp om ikke jeg maser til meg barnepass i noen få timer noe som sier seg selv at jeg kun gjør når det er SKIKKELIG krise. Søsken er ikke bedre og jeg føler virkelig savnet etter noen som kan hjelpe meg med barnepass så jeg kan få tid til meg selv og at vi som par skal få tid til å pleie kjærligheten. Jeg blir så misunnelig når jeg treffer venninner som har barnepass når enn de trenger det dag som natt[:(][:(]
Jeg kan selvfølgelig betale noen for å passe henne, men det er ikke det som er problemet, men mer at jeg savner å ha det som andre har, altså foreldre som hjelper de og stiller opp 100%.
Jeg er utrolig glad i mine foreldre og de er snille, men jeg skulle ønske at de hadde mer tid til meg og min lille familie[:(]

Er det andre som er i samme båt? (ja jeg føler meg faktisk bedre med å vite at jeg ikke er alene om å ha det slik)

vel ikje heilt likt....men vet savnet itte aa ha d andre har...
bor i utlandet,verken hans familie eller min bor i naerheten....saa me har aldri mulighet for noke tid for oss sjoel...

vet akkurat koss du har d!

d e vel ikje bare d aa betala noken for aa sitta,men d e jo d at me ska stola paa barnevakten.....og med familie e jo det lettare..

uff ikje kjekt altsaa.....

kan bare sei vet koss du foele...

Hva med samboeren din sine foreldre, kan ikke de passe noen ganger?[:)]

Jeg har ikke hatt en eneste frihelg siden gutten min ble født, men det er mest fordi
foreldrene mine jobber 100% og har selv en gutt på 8 år, så jeg maser ikke om det.. men
11-13 desember skal jeg ha min første frihelg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
føler hvertfall med deg, jeg er kjempe sliten å føler jeg kjæfter dagen lang fordi han trasser og drar
ut alt som heter stikkkontakter [:o]

ORIGINAL: KathMor

Jeg bor i England, jeg og samboer... Vi har hans halvbror, kona og deres datter på 1 år, men vi føler ike vi kan spørre dem om hjelp, mye fordi dem ikke tilbyr heller (jeg tilbyr men de bruker oss ikke mye, dem har andre dem spørr)...

Så ja - jeg kjenner på jeg blir missunnelig på de som har lille på overnatting hos besteforeldre titt og ofte.... Men her sitter jeg, eksamen i helga og ingen som kunne passe Emma, J måtte jobbe... SÅ mye eksamen løsning [>:] Nei jeg synes synd på oss jeg!![;)]

Jeg har et prosjekt som skal leveres inn på mandag, test i praktiske øvelser på onsdag og eksamen i anatomi 15 desember. Må lese når hun sover eller er i barnehagen for gud forby at noen skal tilby å hjelpe[:(]
Ja syntes skikkelig synd på oss begge og alle andre som har det slik.

ORIGINAL: Heijdii

Jeg har ikke hatt en eneste frihelg siden gutten min ble født, men det er mest fordi
foreldrene mine jobber 100% og har selv en gutt på 8 år, så jeg maser ikke om det.. men
føler hvertfall med deg, jeg er kjempe sliten å føler jeg kjæfter dagen lang fordi han trasser og drar

samma foele eg!
men maa dermed tilfoeya at eg tar av meg hatten for dokke alenemoedre!!...holde for meg aa ver aleina to uker altsaa!

og by the way...nydeligt bilde av litle latino gutten din:) precioso!

Svigerforeldrene mine bor i utlandet og alle hans søsken og slektninger gjør også det, så det hjelper ikke mye[:(]
Unner deg den frihelgen og håper du koser deg masse[:)]
Du er ikke alene om å kjefte i ren frustrasjon[X(]

ORIGINAL: tanza

samma foele eg!
men maa dermed tilfoeya at eg tar av meg hatten for dokke alenemoedre!!...holde for meg aa ver aleina to uker altsaa!

og by the way...nydeligt bilde av litle latino gutten din:) precioso!

muchísimas gracias søte deg !![:)] (spansken min er ikke noe bra, haha![8D])

ORIGINAL: leonorasmamma

Svigerforeldrene mine bor i utlandet og alle hans søsken og slektninger gjør også det, så det hjelper ikke mye[:(]
Unner deg den frihelgen og håper du koser deg masse[:)]
Du er ikke alene om å kjefte i ren frustrasjon[X(]

Da skjønner jeg virkelig det er hardt, gutten min sine andre besteforeldre bor også
i utlandet så de kan ikke ha han en helg akkurat.. hehe
tusen takk, håper dere får en helg/natt fri i nærmeste fremtid det er godt å bare kunne
tenke på seg selv innimellom.. [:)]

[:)]Har ALDRI hatt noen som kunne passe jeg. Går greit nå,for eldste sønn kan jo nå passe lillebror - men dette gjør jo at jeg og gubben ikke har vært alene på over 16 år nå... Jeg har ikke hatt en eneste helgetur uten å ha med meg unger,eller reist noe sted uten unger.
[8|]Svigers har gått bort desverre ,og mine foreldre - ehhh,da eldstemann ble født var de ikke interessert i unger. Stolt over barnebarnet de tre-fire gangene i året de så ham liksom. Når minsten ble født var mamma egentlig klar for å "være bestemor" ,men desverre så streiket helsen hennes 3 mnt før jr ble født.(Minsten min er mine foreldres 5 barnebarn - og det første de følte seg "klar" til å få... Han er 8 år yngre enn det søskenbarnet som er nermest i alder.) Pappa liker ikke barn under ca 10 år ,sånn er det med den saken. Han er glad i minsten,men vil ikke være i nærheten av ham. Greit egentlig,for han har i allefall forklart at det er slik.
Men det hadde vært deilig med barnevakt...[:)]

Vi har nettopp flyttet tilbake fra utlandet, der vi kun hadde hans foreldre som kunne passe. Men de driver restaurant også, så det var ytterst sjeldent de kunne og jeg syns uansett at jenta vår var for liten til overnattingsbesøk da.

Nå er vi tilbake i Norge, men siden begges familier bor i utlandet og ellers spredt i landet, har jeg kun en bestemor som er for gammel (sier hun selv) og en bror som jobber mye og er borte uker om gangen.

Mannen min jobber 2 jobber, for vi har ikke fått bhg plass, så det er jeg og en trassig unge (mye av tiden, ellers er hun kjempe gøy å være med) hele dagen hver dag.
Vi har heldigvis en åpen barnehage i nærheten og etter de så hvor slitne både jeg og jenta var av hverandre (sto på gangen og grein begge to. Hun fordi hun bare var vanskelig den morgenen, og jeg fordi..hun var så vanskelig den morgenen [8D]), så har de vært snille og sett etter henne litt og hun ene jenten har tilbudt og passe henne litt om ettermiddagen osv.

Har ikke skjedd enda, men jeg gleder meg villt til bare en time for meg selv.

Vi har heller ikke hatt noen barnevakt for vår jente på 3,5 år. Har ikke hatt barnefri en natt siden mai 2006 med andre ord[:)]
Min far med samboer bor ett godt stykke unna,men er ikke veldig interessert i oss så da orker jeg ikke spørre. Svigermor passer hvis vi skal handle eller noe møter osv.. men tilbyr aldri selv å passe. Derfor føler jeg at vi prakker på henne ungen dersom vi spør selv. Søsteren min har selv 3 barn, søsteren til samboer har to. De har mer enn nok med sitt føler jeg.. Faren til samboer er knapt innom ett par ganger i året - i bursdager.. så føler ikke ungen kjenner han godt nok til å være alene der.

Vi har aldri besteforeldre som orker hente i barnehagen, stiller på foreldrekaffe ( som besteforeldre og kan komme på..) i barnehagen, eller som tar ungen med seg på aktiviteter.. Slitsomt å ikke ha kjæreste tid ja, men får ta det igjen når ungene blir voksne[8D] (men savner å sove hele natta det gjør jeg.. minsta har slitt med søvnproblemer fra hun kom til, og sover enda ikke igjennom nettene..)

Så tragisk at vi er så mange som har det slik[:(]
Skulle ha startet en tjeneste med utlån av besteforeldre for det er sikkert mange oppegående eldre som hadde stilt opp...

hva med å prøve å skaffe ungene reserve besteforeldre????
er mange ensome mennesker der ute som har tid og energi til å være besteforeldre som ikke har egne barn eller at ungene bor så langt unna.
var selv inne på tanken da jeg bodde 200 mil unna mine foreldre..
nå bor jeg 5 min unna og nytter og ha tilgang til barnevakt og at ungene får bli kjent med besteforeldrene sine.

ORIGINAL: leonorasmamma

ORIGINAL: KathMor

Jeg bor i England, jeg og samboer... Vi har hans halvbror, kona og deres datter på 1 år, men vi føler ike vi kan spørre dem om hjelp, mye fordi dem ikke tilbyr heller (jeg tilbyr men de bruker oss ikke mye, dem har andre dem spørr)...

Så ja - jeg kjenner på jeg blir missunnelig på de som har lille på overnatting hos besteforeldre titt og ofte.... Men her sitter jeg, eksamen i helga og ingen som kunne passe Emma, J måtte jobbe... SÅ mye eksamen løsning [>:] Nei jeg synes synd på oss jeg!![;)]

Jeg har et prosjekt som skal leveres inn på mandag, test i praktiske øvelser på onsdag og eksamen i anatomi 15 desember. Må lese når hun sover eller er i barnehagen for gud forby at noen skal tilby å hjelpe[:(]
Ja syntes skikkelig synd på oss begge og alle andre som har det slik.

De aller fleste av oss har det jo sånn. Vi jobber når ungen er i barnehagen, og tar husarbeidet etter h*n har lagt seg.. Ikke så mange som har avlastning fra besteforeldre e.l. i det daglige.

Ellers skjønner jeg at det er trist at besteforeldrene ikke vil passe barnebarnet sitt.
Jeg har en mamma som hele tiden klager på at hun ser sønnen min for lite, men hun kan aldri ha han hvis jeg spør..

Back
Topp