KLAGETRÅD!

Vet så veldig godt hvordan du har det. Sitter med noe voldsomt spreng i skrivende øyeblikk, både håndmelket og pumpet bittelitt for å få bort det aller verste. Tassen har et enormt suttebehov og blir desperat bare han lukter melk. Såre nipler har jeg hatt siden han ble født for 2 dager siden, han fester seg godt, men vil aller helst bare tutte på selve brystvorta. Uff, skal ikke være lett.

Denne første sprengen er visst brystspreng og ikke melkespreng, dvs den skyldes voksende kjertler og ikke så mye pga trykk på melka. I tillegg er det en utdrivingsrefleks som driver og øver seg tror jeg, for detboppstår plutselig brennende følelser i ytre del av brystvevet.

Dette kommer i tillegg til dritømme nipler og en gutt med kraft i kjevene.

Det er TORTUR!

Men får trøst etterpå da, det hjelper litt. Nå koser vi mens han sovner. Halvgløtter litt på meg og er så nydelig atte.

Fortsetter du å prøve? Syns du skrev du hadde lite melk, men det er kanskje noe som kan ta seg opp? :)
Hjelper det å smøre seg fra første amme-forsøk som forebygging?? Skjønner at smerter ikke blir borte selv om man har født, de bare flytter seg litt :wideyed:
Håper du finner ut av det, det ordner seg alltid pleier folk å si :)

Ja det er fort gjort å glemme at plagene bare endrer karakter en periode..

Melka er ikke kommet ordentlig i gang ennå, smertene er fra alt som foregår i brystet i tillegg til at selv amminga er jævlig vond de første dagene (selv om barnet har riktig diegrep). Ja og så stimulerer amminga til at livmora trekker seg sammen og det er jo ikke helt smertefritt det heller

Jeg fortsetter (selvsagt) en stund til. Passe på å kose masse med baby så kjennes det godt ut i etterkant hvertfall

Jeg haaaaater ammestart!! Det er så vondt! Dag 4. overstått, nå kan det ikke være lenge igjen før det blir sånn helt greit. Ååååh så nær ved å gi opp!

Hvis jeg sitter heeeeelt i ro nå........

Au! Møkk. Han tok bare en pause.

Venter på at han skal sovne fra. Fikk først høyre, så venstre og nå er han tilbake på høyre. Her er tomt!!! Sov nå gullet!!!!

Hvis jeg sitter heeeeelt i ro nå........

Au! Møkk. Han tok bare en pause.

Venter på at han skal sovne fra. Fikk først høyre, så venstre og nå er han tilbake på høyre. Her er tomt!!! Sov nå gullet!!!!
Hang in there, Terne!!! Håpar det blir bedre snart. For min del var det iallfall verst sånn heilt i begynnelsen. Men har vore heldig og no på dag 18 går amminga bra (håpar det held fram sånn!), men det er jo sjukt intenst når bebisen enkelte dagar vil ha pupp 24/7!!! :P Den totale mangelen på søvn var det tøffaste for meg dei første dagane... Lykke til!!

Terne, hold ut!! ;)

Jeg er så jævlig trøtt. Våkner minst en gang i timen, tisse, tørst og vondter. Liggi litt med et øye åpent og kjent etter liv etter at jeg tryna og. Typen klager på at jeg har begynt å snorke som en tømmerhogger og, så jeg prøver å sove stille og da. Snart så JEG tar gjesterommet :P men mye stikkinger mellom beina de siste dagene, så på tide å prøve litt sex igjen og se om det kan gi fortgang kanskje.. Selv om det ikke frister i det hele tatt!! :P
Nå skal jeg hvertfall ta en dupp på sofaen!!!

Terne, hold ut!! ;)

Jeg er så jævlig trøtt. Våkner minst en gang i timen, tisse, tørst og vondter. Liggi litt med et øye åpent og kjent etter liv etter at jeg tryna og. Typen klager på at jeg har begynt å snorke som en tømmerhogger og, så jeg prøver å sove stille og da. Snart så JEG tar gjesterommet :P men mye stikkinger mellom beina de siste dagene, så på tide å prøve litt sex igjen og se om det kan gi fortgang kanskje.. Selv om det ikke frister i det hele tatt!! :P

Oh my, jeg er så glad lilletass har kommet... :D

Sov godt! :)

Terne, hold ut!! ;)

Jeg er så jævlig trøtt. Våkner minst en gang i timen, tisse, tørst og vondter. Liggi litt med et øye åpent og kjent etter liv etter at jeg tryna og. Typen klager på at jeg har begynt å snorke som en tømmerhogger og, så jeg prøver å sove stille og da. Snart så JEG tar gjesterommet :p men mye stikkinger mellom beina de siste dagene, så på tide å prøve litt sex igjen og se om det kan gi fortgang kanskje.. Selv om det ikke frister i det hele tatt!! :p
Akkurat det der misunner jeg deg ikke, nei - men HOLD UT du også! Plutselig så er du i gang og da må du glede deg over hver rie! Det er da det gode begynner!

Litt plager etterpå er det jo, men er då deilig å tenke på at det går over det også og så har vi sommeren foran oss med de deilige knøttene!

Herregud! Han ligger her og regelrett BITER i brystvorta mi og jeg er dritfornøyd fordi det er mindre vondt enn i morges!!

Bleeeeeh! Nå har jeg vært hos jm og der var det ikke akkurat solskinnsnyheter. Babyen som har ligget leeeenge med hodet festet og med ryggen til venstre siden har nå lagt seg til høyre. Hun mener det er derfor det enda drøyer med fødsel og enda ikke har skjedd noe. Det er også større fare for en stjernekikker, og det har jeg IKKE lyst på når jeg var så heldig med ukomplisert fødsel sist gang:-( er hvertfall mer innstilt på epidural enn tidligere, bare sånn i tilfelle:p

Akkurat det der misunner jeg deg ikke, nei - men HOLD UT du også! Plutselig så er du i gang og da må du glede deg over hver rie! Det er da det gode begynner!

Litt plager etterpå er det jo, men er då deilig å tenke på at det går over det også og så har vi sommeren foran oss med de deilige knøttene!

Herregud! Han ligger her og regelrett BITER i brystvorta mi og jeg er dritfornøyd fordi det er mindre vondt enn i morges!!

Det er bra det gjør mindre vondt ;) håper vi får til amminga rimelig greit altså... Lov å håpe..
Glemte å klage på at jeg våkna med vondt i halsen i dag og!! Håper ikke det kommer no bøgg nå.
Middag hos mamma i dag da, slipper vi å lage selv :D

Får ikke canal digital ukesarkivet til å virke etter no oppgraderinger de har drevet med i natt. Jeg som skal se episode 2 av baby changes everything, gift ved første blikk USA og greys anatomy!! Orker ikke ringe dem. He he. Hardt liv

Back
Topp