Klagefrist hos NAV

lilleburrito

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Novemberlykke 2018
Hei, lurer på hvordan klagefristen fungerer. Jeg har 6 uker klagefrist på et vedtak. Klagefristen går ut i morgen. Må NAV ha brevet innen 6 uker (for hvis jeg poster det i dag så er det sikkert ikke fremme før mandag), eller holder det at datoen på klagen er fra i dag? Noen som vet?

For hvis ikke må jeg kjøre og levere det hos NAV i morgen.

Ja, jeg er ute i siste liten, men det er arbeidsgivers feil......

Jeg er opplært til at det er postens stempel som gjelder. Altså avsendelsesdato. Men hvis jeg var deg, så ville jeg nok ha kjørt innom og levert. Så slipper du å bekymre deg for det..

Men er postens stempel synlig lenger da? Trodde de var sånn usynlig stemplet for tiden.

Snakket med NAV på telefon og fikk mailadresse å sende til da det visstnok ikke var gjort et vedtak, og jeg kunne sende de dokumentasjonen de trengte på mail. :)

Dersom du sender rekommandert vil du få dato og klokkeslett på en kvitering. Ville gjort det for å ha bevis :)

Jeg jobbet på Posten før og stemplet ofte brev med god gammeldags stempel på mottaker skulle vite dag avsender hadde sendt. :) vet ikke om alle pib'er har slikt stempel da

Posten kan jo bruke en evighet. Så jeg spurte nav en gang og fikk beskjed at de forholdt seg til datoen brevet er postet :)

Back
Topp